Sigara !

Siz hiç yalnızlıktan korktunuz mu ? Yalnız olmaktan yalnız kalmaktan? Yalnız yaşamak demiyorum.. Yalnız kalmak.. Belki onlarca insanın arasında sıkışıp kalmak.. Belki de hiç kimse yokken hareket edememek.. İşte ben hep bunlardan korktum.. 

Çevrenizde o kadar çok insan vardır ki sanki hiç yalnız kalmayacakmış gibi hissedersiniz. Çünkü hangi tarafa bakarsanız bakın birileri mutlaka vardır. Size uzanan bir eli illa ki tutarsınız.. Ama insanoğlu işte en fazla iki tane eli var.. Birini bırakmadan diğerini tutamaz.. Bakar etrafına bi el daha tutmak ister.. Ne elindekileri bırakabilir ne istediğini tutabilir.. İşte o zaman yalnız kalır.. Uzaktan bakar sadece.. Konuşmak haykırmak ister.. Sesini duyuramaz.. Evet dışardan bakıldığında yalnız değildir.. Ama dışı seni içi beni yakar.. Yalnızdır !

Kapana kısılmak nedir bilir misiniz ? Onca insanın onca dostun onca arkadaşın içinde kapana kısılmak.. Kaçamamak.. Dilinin ucuna gelen kelimeleri içine akıtmak.. Susmak nedir bilir misin sayın izleyici.. İçinde bir yanardağ patlarken susmak nedir bilir misin ? O lavlar içine akarken, yavaş yavaş yakarken susmak nedir bilir misin ? Avazın çıktığı kadar bağırmak isterken yüzüne küçük bi tebessüm kondurmak nedir bilir misin sayın izleyici.. 

Peki ya kimse yokken.. Yalnızken yalnız kalmanın ne demek olduğunu düşündün mü hiç.. Pencerenin kenarına geçip, ince belli bardaktan dışarda koşan çocukları izledin mi hiç ? Ya yağmur yağarken.. Sırılsıklam olmuş, koşa koşa sığınacak bi yer arayanları seyrederken için hiç mi sızlamadı ? Sığınacak bi yer bulduklarında, birbirlerine bakıp gülen insanları gördükçe dışarının soğuğu içine işlemedi mi ? İçtiğin çayın ne kadar soğuk olduğunun farkına varmadın mı hiç ? 

Avazın çıktığı kadar bağırdığında seni kimsenin duymadığını anlayınca daha da çok bağırmak istemedin mi hiç ? Ağlarken sana mendil uzatan, gözünü kapatıp başını yasladığında başını okşayacak bir el bulamadığında yastığa sarılmadın mı hiç ? 

Ya da şöyle mi sormalıydım.. Yalnız yaşamakla yalnız olmanın farkını anladığında bi sigara yakıp dumanının içini ısıtmasını beklemedin mi hiç ? 

11 yorum:

Şairin Defteri dedi ki...

Fark yokmuş gibi ama çok fazla fark var...
Ve dediklerin iç acıtıyor be Bis!

Dilara Artar dedi ki...

Okurken beni oldukça etkiledi. Duyguların arada hiç bir araç yokmuşçasına net ve içten... Farkına vardığı gün kaybediyor insan yaşama sevincini ve ardından ufak tebessümler kalıyor ve o da sadece alışkanlıktan... Ben bunu birazda kalabalıklar içindeki yalnızlığa benzetiyorum... Dışardan bakınca ısıtıyormuş gibi görünen;
aslında yakan ve yok etmeyen, ızdırabının asla dinmeyeceği bir ateş...

Gece Yürüyüşü dedi ki...

İnsan ne kadar iç dökmeyeceğim dese de döküyor içini şuraya.
Ne kadar sussa da taşıyor suskunluklar.
Ve yalnızlık...
İçindeki yalnızlık.
Olmayasıca yalnızlık.

morfea dedi ki...

Çok derinlerde bir yerlere dokunan bir yazı olmuş BİS...

Yalnızlık hakkındaki düşüncelerini merak ediyordum ama sanırım yalnızlığı sevdiğini düşünmüş olmalıyım ki biraz şaşırdım...

İşin garibi, ben de yalnızlığımı sevdiğimi düşünüyordum. Ama yalnız yaşamak ve yalnız olmak arasındaki farkı göremediğimi fark ettim.

Şirvan dedi ki...

Yalnız yaşarken bir yandan da yalnız olduğum öyle uzun bir süre oldu ki... İnsanın içi nasıl acır, hatta içindeki iyi olan ne varsa nasıl tükenir... iyi bilirim. Hatta hala "benden geriye kalanları" toplamakla meşgulüm.

Güçlü olmaya çalış BİS, dağıldığında toparlanmak çok zor oluyor. Parçalar yerine oturmuyor bir türlü. Küllerinden yeniden doğmak Anka kuşu için kolay; ama bizim için hiç bir şey eskisi gibi olmuyor. Kendini yalnızlığın kollarından korumaya çalış.

Miyuki dedi ki...

Ben korkuyorum panpa, yalnız kalmak çok kötü çok feci. Uzaktan da olsa senin için çarpan bir kalbin olmaması falan :(

Bir İnce Ses dedi ki...

@Şairin Defteri
@Dilara Atar
@Gece Yürüyüşü
@Morfea

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)

@Şirvan : Dağılmamak için çırpınıyorum diyebilirim.. Kül olursam da muhtemelen havaya karışır oradan oraya savrulurum.. Yalnızlık kollarını açmış gel gel derken korunmak biraz zor olacak gibi :)

@Miyuki : Benim için çarpması önemli değil aslında bi şekilde çarpsın da nasıl olursa olsun :)

Lily Aldrin dedi ki...

çok mu yalnız hissediyorsun bis :(

Bir İnce Ses dedi ki...

@Lily : Çok değil :)

Vişne Çürüğü.. dedi ki...

Ya yazıyı okurken kendi hayatımdan bir kesit okuyormuş gibi hissettim Bis. Ne kadar gerçekçi yazmışsın. Çok iyi ifade etmişsin yalnızlık psikolojisini.

Bir İnce Ses dedi ki...

@Vişne : Vakti zamanında bi yerde ben sende kendimi görüyorum demiştim.. Sen kendini bende veya yazdıklarımda görme sakın Vişne sakın :)