Bu da Bi Tespit Vol 10 !

İşçi ve işverenin dostu, garibanın yoldaşı, zenginin arkadaşı Bis Group Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. ve daha sayamadığımız bir çok zengin gösteren şirket uzantılarına sahip, genç, yakışıklı bir o kadar çekici ve karizmatik, güzel kızları peşinden koşturan, mükemmelliği İsviçre'li ilim ve bilim adamlarının kıskançlıkları yüzünden İsviçre'li bilim kadınları tarafından tescillenmiş gözde bekar Bis'in hazırlayıp sunduğu -ki bu ben oluyorum- "Bu da Bi Tespit !" serisinin 10. sayısını sizlerle paylaşmanın haklı gururunu yaşıyorum...

Her şeyden vazgeçebilirim ama kadınlardan asla.. Kadınlar olmadan hayatın bir anlamı malesef ki yok.. Çünkü hayatı güzelleştiren ne kadar şey varsa kadınlar sayesinde.. Estetik görüntüyü sağlayan elbetteki kadınlar.. Rengarenk kıyafetleri olsun, kullandıkları parfümler olsun hepsi ayrı bi güzel.. En önemlisi de benim tespit konularımı oluşturuyolar.. Canlarım benim..


Genelde makine mühendisi denilince çoğu insanın aklına fabrikalarda çalışan ya da bi şeyler üretmek için deneyler yapan "erkekler" geliyor. Halbuki biz makineciler enerji konusunda da uzmanız.. Bir mimar evi çizebilir, bir inşaatçı statik hesabı yapıp binayı ayakta tutabilir, bir elektrikçi ortamı aydınlatıp saç maşanızı çalıştıracak prize elektrik verebilir ama bir makineci konforu sağlar.. Şu soğuk kış günlerinde evinize gaz geliyorsa hep bizim sayemizde, eli öpülecek insanız..



Hala bağlantıyı kuramadınız ve ben de lafı uzatmadan tespitin detaylarına geçeyim.. Bu sayıdaki tespitimiz 

" Binalar ve Kadınlar Arasındaki Benzerlik "

Bir kadını güzel gösteren nedir sizce ? Tamemen doğal güzelliği mi ? Giydiği elbise mi ? Kullandığı parfümü mü ? Ayakkabısının topuk yüksekliği mi ?  Yoksa hepsi mi ? Tabiki hepsi !

Mesela oturduğunuz evleri bi hayal edin bakalım.. Yüksek yapılar daha bi göze geliyor, gözü dolduruyor.. Küçük olsun benim olsun devri sanırım biraz eskide kaldı. Çünkü insanların günden güne ihtiyaçları artıyor, eşyalar sığmıyor, çocuklar ayrı oda istiyor.. Hani şöyle yolda yürürken bile ne güzel apartman, residence diyoruz.. Yani yükseklik önemli..Binayı güzel gösteren yükseklik kadınları neden güzel göstermesin ? Kısaca boyunuz ne kadar uzun olursa olsun topuklu ayakkabı diye bi gerçek var.. 

İstediğiniz kadar güzel bina yapın, mükemmel yapı malzemeleri kullanın ama görünen kısım son kattır. 10 şiddetindeki depreme dayanıklı bina dikmiş olabilirsiniz.. Kullandığınız demirler kolum kadar olabilir hatta kibrit çöpüyle ısınabilecek kadar iyi bi yalıtım yapmış olabilirsiniz fakat kullandığınız boya, süsleme elemanları kötüyse müşteriye bunu anlatamazsınız.. Tam tersi çok berbat, üfleseniz yıkılacak bir bina da dikmiş olabilirsiniz.. Ama siz onu bi güzel süslersiniz, en kaliteli boyaları, en güzel duvar kağıtlarını kullanır, peynir ekmek gibi satarsınız.. Bildiğiniz gibi bazı kızlar makyaj yaptıktan sonra bambaşka biri oluyolar.. Bir Golden Rose bir Mac bu günlere nasıl geldi sanıyorsunuz ?

Eminim bi çoğunuzun evinin bir odasında Fransız diye tabir ettiğimiz boydan bi cam vardır.. Özel hayat diye bi şey bırakmayan bu cam aynı zamanda binaya çok da güzel bi görüntü katıyor.. Etrafına yapılan süslemeler, işlemeler binaya çok ayrı bi hava katıyor.. Bunu kadınlarda dekolte olarak görmemiz mümkün.. Elbisenin sırtı olur, göğsü olur dekolte varsa ayrı bi güzellik olur yani.. Bir de komple cam olan yapılar var biz bunlara transparan diyoruz... Tabi ben transparana karşıyım.. Hayır hakkını veremiyorsunuz.. Transparan tek giyilen bi şeydir.. Transparan giyildi mi iç çamaşırı giyilmez.. Her zaman söylemişimdir önemli olan iç güzellik !

Isı yalıtımı diye bi gerçek var biliyosunuz ki.. Doğalgaz faturalarının tavan yaptığı şu günlerde yalıtımın önemi günden güne artıyor.. İlk yatırım maliyeti yüksek olan yalıtım ürünleri kısa sürede kendini amorte edebiliyor.. Pekii akıllara gelen soru şu kadınlar bu soğuk havalarda üşümemeyi nasıl başarıyolar ? Çok afedersiniz göt donduran soğukları gelmiş çatmış.. Bir karış etek giymiş, Penti'nin hiç üşenmeden güzel güzel ürettiği çoraplardan nasibini almamış ve çatır çatır yürüyor.. Ben mi anormalim diye düşünüyorum bazen.. Çevreme bakıyorum büyük çoğunluk benim gibi kat kat giyinmiş.. Yahu bu kızlar nasıl üşümez ? Nasıl üşüyemez ? Küçükken pekmez havuzuna mı düştünüz ne yaptınız ? Sadece çorap giyerek geçiştirenleri de araştırdım çorapların dokusu çok sık olduğundan üşümüyoruz dediler.. Napalım şimdi Penti'ye söyleyelim binalar için tül çorap mı üretsin ? Binaları tül çorapla mı yalıtalım ?

Gördüğünüz gibi kadınlar her yerde.. Size biraz gereksiz bilgi vereyim.. Bir binanın yapılabilmesi için temel 4 proje vardır. Mimari, statik, elektrik ve mekanik.. Doğup büyümüş bu yaşa kadar gelmişsiniz.. Mimari ve statik açıdan yapılabilecek malesef bi şey kalmamış.. Makyaj ve kıyafetle eksikleri kapatabiliriz.. Midenizde uçuşan kelebekler bi akım yaratır da karşınızdaki kişiden elektrik alırsanız bu sorunu da aşmış oluruz.. Eee geriye bi mekanik kalıyo.. Dediğim gibi konforu sağlayan makinecidir yani makine mühendisi ile sevgili olan efendime söyliyeyim evlenen gerisini düşünmesin.. Makine mühendisi olduğumu söylemiş miydim ?

15 yorum:

weba dedi ki...

Yazıyı okurken aklımda yoruma yazacak bir sürü şey vardı ama şu cümleyi okuyunca,
"Dediğim gibi konforu sağlayan makinecidir yani makine mühendisi ile sevgili olan efendime söyliyeyim evlenen gerisini düşünmesin."

Oleeeeey dedim.
Sevgilim makina mühendisi de. fıjgfknn
Klasik Türk kızı özelliğimi de gece gece gösterdiğime göre kezoluktan ölebilirim.
:D

melodram dedi ki...

İnşaat mühendisi olmaz mı? İlla kocayı mı boşayalım Bis :D

Kadın ve bina arasında ki benzerlikleri sevdim, acaip bi adamsın. Nasıl mükemmelsin lan!

Dur gaza geldim, götün kalkabilir, bir dur diyeyim kendime ve gideyim :)

Ekimoza dedi ki...

Tespitler her zamanki gibi şahane.Ben kadın olmama rağmen götümüzün başımızın buz tutup işlevini kaybettiği şu günlerde incecik kıyafetlerle yok efendim süper ince çoraplarla etrafta dolanan hatunları anlayamıyorum,pes diyorum.Kış gelince sokakta astronot evde eskimo modasına bürünen bir şahsiyet olduğum için olsa gerek.Neyse gel gelelim makine mühendisliği konusuna ahh dostum ahh biz adamı bulduk, mühendisi bulduk bi de üstüne branş mı seçeceğiz.Bu zaman herifi bulduğuna şükredip oturacaksın.Nerdee o beni ne doktorlar,mühendisler istedi zamanlari.
Dipnot: Fotoğraftaki hatunun saç kesimi pek demode,fiziği desen pek bi etli butlu,ifadesi soğuk,bacakları şekilsiz.
Dipnot2:Üniversite mezunuyum,çok güzel yemek yaparım,kadir kıymet bilir,kayınvalide adayımın önünde pervaneye dönerim,dırdırım yoktur,alışveriş yapmayı sevmem,hiiç kıskanç değilimdir vs. vs. daha önce söylemiş miydim?

-Awi- dedi ki...

kadınlar ve binalar arasındaki benzerlikleri ancak bir mühendis bulabilirdi zaten kadına bakarken bile iş düşünmüşsün bu nasıl bir iş aşkı bilemedim :p neyse soğukta açık saçık dolaşan kızları ben de anlamıyorum, ne yiyip içiyorlarsa bize de yazsınlar.

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Bende çoğu yoruma katılarak o bahsettiğiniz miniminilerle dolaşan kadınları anlamıyorum.
Belki onlarda kendilerini anlamıyorlardır. :)

banu :) dedi ki...

bakınca bile üşüyorum ben onlara ya, var bi sırları ama biz anlayamadık gitti:)

Paris in Me... dedi ki...

Kanka yaa ev baktığım bu günlerde, kadınlarla binaları benzetmenden çok , binaların özellikleri dikkatimi çekti, ama ne yalan söyliyim ben de seviyorum o uzuuun camları :) hatta dediğin gibi ev bakarken, bina güzel olsun içi güzel olsun falan diyorum hep, off ben nası ev bulcam yaa, çok gıcık bi durumdayım kanka yaa, adamlar eskişehirde 3+1 lüks daireyi 100bine satarken ben burda 2+1 eve 250bin tl para saymaya hevesliyim ama ev bulamıyorum. amk ben böyle işin :( Senin yorumu da işgal ettim biraz içimi döktüm ama napıyım, neyse ben gidiyim, bu arada tırt'ı ben işaretledim sırf ccanın sıkılsın diye hehehehe :D

ebygale dedi ki...

seviyorum ben senin tespitlerini, benzerlikler de az değilmiş hani senin çalışma alanınla:)yüzüme yayılan naif gülümsemeyle dönüyorum ben çalışmaya:)

minikkus dedi ki...

yine çok yerinde bi tespitle bize kendimizi daha bi sevme imkanı verdigin öncelikle teşekkür eder, sonralıkla da "kıııııız ne kadar renkli yaratıklarız biz yeaaa, iyiki de varmışız haaa" nidalarıyla sözlerimi burda bitirmek isterim:)
dipnot: o corapsız gezenlerin eminim totosu donuyodur:P ölürüm de süsümden taviz vermem hesabı:)

ansiklopedia dedi ki...

ahahaa sen mac'i nerden biliyorsun ya? alemsin ve cok bilmişsin biliyorsun değil mi? :))

Milena dedi ki...

bende kardeşler makinacı sen ve özkardeş yani birde makinacı geçtiki hayatımdan size hiç benzemez karekterin k si yoktu adamda mühendis dünyasından soğuttu yeminlen ben biraz sosyal yada bari tm ci olsun fazla konuşsun güzel mesajlar yazsın romantik olsun diye düşünüyorum ondan kocama fena vuruldum:)
ama mühendisler genelde iyidir ya..

Bir İnce Ses dedi ki...

@weba : Seni şanslı Türk kızı :)

@melodram : Artık çok geç tavan yaptı ! :)

@Ekimoza : Sorma ya fotoğraf aceleye geldi bi bunu bulabildim kar üstünde cıbıl olarak.. 2-3 saat arasam insanüstü bi şey çıkarabilirdim :)

@Awi - Uyuşuk Hayalperest - Banu : Kızlar olarak bu görevi sizin üstlenmeniz ve sebebini öğrenmeniz lazım. Biz de bilmiyoruz deyip çekilmeyin :)

@Paris : Her zaman diyorum al kocanı gel buraya.. 250 bin'e 5+1 alırım sana :)

Ayrıca bi tırtı sen işaretlediysen diğeri kim ? :p

@ebygale : Her zaman söylediğimiz gibi.. Güldürebildiysek ne mutlu :)

@minikkuş : Yahu kızlar sevilmez mi hiç.. Kız olsam kendi kendimi sevmekten bi hal olurdum kesin :D

@ansiklopedia : Tek bildiğim şey hiç bi şey bilmediğimdir :p

@Milena : Napalım şimdi Makine'yi TM'ye mi geçirelim ablaların ablası :)

Adsız dedi ki...

fena bişey olmuş bu :) yılanımsı bişey :) tespitlerde çok çarpıcı..

damlasakizli dondurma dedi ki...

bende yarı mimar sayılırım mimari proje çiziyorum. Çizdiğim projeler etüt aşamasındayken satılıyo vallahi. Demekki benim çocuğumun mimariside güzel olur bi de kocayıda makine mühendisi yaparsak tadından yenmez =))
Çok eğlendim okurken süper tespitler =))

Zuhal Varol dedi ki...

10 cm topuk,ince bel-ince bilek,guzel el-ayak,yerinde merak uyandiran dekolte,dogal makyaj yerine gore cat eyes in.....
Ince parlak ten corap (giydim bi kez cok soguktu)koyu gozler koyu dudaklar,1-2 cm ya da 15-20 cm topuklu papuclar,kalin bel,bakimsiz el ayaklar,mat saclar out.
Not:ic mimar olsaydim onemli olan ic guzellik derdim.