İşler Güçler !

     Hadi size biraz işyerimden bahsedeyim...

     Okulu resmi olarak bitiremesem de yaklaşık 15-16 aydır bi mühendislik firmasında çalışıyorum bildiğiniz gibi.. Genel anlamda proje firmasıyız yani asıl işimiz projelendirme ama satış da yapıyoruz.. Proje olarak binaların ısı yalıtımında nerede ne kullanması gerektiğini, nasıl bi uygulama yapması gerektiğini, radyatörü odada nereye ne kadar takması gerektiğini, temiz,pis ve doğalgaz borularının nereden geçeceğini bunların çaplarının, boylarının ne kadar olması gerektiğini hesaplıyoruz.. İşimiz tamamen enerjiyi daha verimli kullanmak ve konforu sağlamak.. Buraya yazmaya başlasam sadece bi yazı hazırladığımız projeleri anlatmakla geçer.. Kısacası insan hariç her şeyi projelendirebiliyoruz.. Satış olarak da doğalgaz ve ısı yalıtım ürünleri yapıyoruz..

     İş yerinde ben ve işyeri sahibi dahil olmak üzere üç kişiyiz.. Şehir merkezine çok yakın bi yerdeyiz.. İnşaat sektörünün kalbinin attığı yer desem daha doğru olabilir.. Gerek Twitter'dan gerek Instagram'dan bazılarınızın çalışma ortamlarını görüyorum böyle güzel güzel ofisleriniz var, fotoğraflarınızı paylaşıyosunuz.. Hani kıskanmıyo değilim ama işyerimi seviyorum.. Ben de fotoğraflar paylaşmak isterim tabi ama ortam pek uygun değil.. Ama şöyle bi avantajımız var.. Zemin katta çalışıyoruz, iki cepheden yolu görme imkanı var.. Cepheler tamamen boydan camlı.. Karşımızda park var.. Çok işlek olmayan bi yolumuz var.. Yoldan geçen kızlar var falan filan :p

    Masam var işte böyle çekmeceli.. Hiç kullanmadığım ajandam var ama şantiyeye giderken nedense hep yanıma alıyorum.. Laptopum ve masaüstüm olmak üzere iki bilgisayarım var.. Aktif olarak ikisini birlikte kullanıyorum.. Bazı programlarımız Win 7'de çalışmıyor malesef.. Masamda genelde A3 kağıtlarında mimari çıktılar olur.. Renk renk keçeli kalemlerim var.. Çizime ve hesaba başlamadan önce çıktıları bi güzel boyarım.. Her rengin bi anlamı var ve bu da hata olasılığını sıfıra indiriyor.. 

      Giyim kuşamıma önem veren biriyim aslında.. Hep şık olmak isterim ama güzel giyinmek istemiyorum işyerinde.. Giyinsemde iş elvermiyo malesef.. Güzel kıyafetlerimi giyip işe gitmek benim de hoşuma gidiyo ama yazık oluyo yani.. Fıstık gibi ayakkabı alıyorum misal inşaata hiç gittiniz mi bilmiyorum, merdiven diye bi şey yoktur.. Basamaklar sonradan yapılır.. İnşa halindeyken tahta parçalarını çakarlar.. Yukarı çıkmak isterseniz haliyle ayakkabı katlanıyo eziliyo büzülüyo.. Farkında olmadan bi bakıyosunuz pıt pıt omzunuza harç damlamış.. Toz toprak hakeza.. İnşaata ne zaman gideceğim de belli olmuyo.. Pat bi telefon hadi koştur.. Bu olaylar yaşanınca eskisi kadar sık alışveriş yapmıyorum.. Hatta hiç yapmıyorum denebilir.. İçim hiç rahat değil :)
 
     Piyasanın bi kısmı benim okulu henüz bitiremediğimi biliyor, yarısından fazlası diplomayı aldığımı sanıyo, bi kısmı yüksek lisans yaptığımı sanıyo, nerden esiyo bilmiyorum ama İstanbul'dan gelen bi mühendis olduğumu düşünenler bile var.. Artık kime ne dediğimi ben bile bilmiyorum.. Bunun böyle olmasını da yapı denetim firmaları sağladı.. Adamlar zaten bi şey bilmiyo bi de proje kontrolüne mühendis gelsin diye tutturunca mühendisim amk ! demek zorunda kaldım.. Kiii gerek belediye gerek çevre ve şehircilik beni mühendis olarak görüyo zaten.. Gelişimim ortada, yeni hesaplar yeni bakış açıları göz ardı edilmiyor.. Tabi bunda patronumun etkisini atlamam mümkün değil.. Bugün bu haldeysem hepsi onun sayesinde.. O senin azmin dese de etkisi çok büyük.. Hakkı kolay kolay ödenmez.. 

     Bu kadar iyi olmamı çekemeyen kişiler elbetteki var. Bu yüzden ister istemez sürtüşmeler yaşıyorum.. Dışardan bakılınca da böyle saf temiz görüntüsü verdiğimden, insanlar üste çıkabileceklerini, dediklerini yaptırabileceklerini sanıyolar.. Yavaş yavaş herkes tanıyo beni.. Tanışma merasimimiz pek insancıl geçmese de kapıdan başım dik çıkıyorum.. Bi kaç denetim firmasına beni tek göndermiyolar.. Aslında özümde iyi bi insanım.. Kimsenin kalbini kırmak istemiyorum ama dilini götüne sokacağım insanlar var.. Hele de piyasada benim sayemde iş bulanlar... Yakında !

     Yoldan geçen kızlar da olmasa kız profilini unutacam nerdeyse.. Bi de adres sormaya gelenler var.. Güzel olanlara ben tarif ediyorum.. Fakat bundan herkes şikayetçi.. Güzel kız olmazsa yetkili ben değilim deyip kaçıyosun, topu bize atıyosun diyolar.. Hayır şimdi güzel kız gelip bana soruyosa bu benim suçum mu ? Sabahtan akşama  kadar o erkek senin bu erkek benim sürekli bi diyalog var.. Çalıştığım tüm insanlar erkek.. Müteahhit, mimar, usta, denetim hepsi erkek ! Müteaahhitlerin %70'i ustadan beter.. Adam kumaş pantolonunun paçasını geriye katlamış.. Ayağına da bi terlik geçirmiş gelmiş.. Hele bazıları  var yemin ederim yolda görsen para verirsin.. Bu işe girdikten sonra anladım ki şu söz çok doğru : " Parayla imanın kimde olduğunu bilemezsin ! "

     İnsanlara doğru ürün verebilmek adına projesi ile ilgili bi kaç soru sormak zorunda kalıyorum.. Bi gün müteahhit bilmediği için şantiye şefini aradı..

Bis : Levhanın dansitesi kaç olacak ?
Müteahhit : Malzemenin daniskası kaç diye soruyo..
Bis : o.O
-----
Bis : Lamdasını kaç yazmışlar ?
Müteahhit : Biz lamba takmıyoruz, kablonun ucunu bırakıyoruz evi alan takıyo..
Bis : O.O

     Belediye hasarlı evlerin bi kaçını yıkmış ve maliyeti yarı yarıya ev sahibiyle paylaşacak şekilde proje başlatmış.. Amcamın bi tanesi kalkmış belediyeye gelmiş.. Elinde makine projesi bi şeyin eksikliğinden şikayet etmiş.. Projeyi tesadüf eseri biz çizmişiz.. Amcamın ne dediğini kimse anlamadığından beni aradılar.. Projede eksliklik var gel dediler.. Kalktım gittim.. Adam bana bi şeyler anlatıyo ama anlayamıyorum.. Tek anladığımız şey diyorun yarım kaldığı.. Herkes birbirine bakıyo, adam ısrarla kış geldi diyor yarım kaldı diyo.. Tüm gözler benim üzerimde diyor'un ne olduğunu anlamaya çalışıyoruz.. Acaba bi yere yanlışlıkla diyor mu yazdım diye düşünmeye başladım.. Yok yazmamışım.. Açtım 6-7 metre ozaliti yere oturdum tek tek bakıyorum.. İşin ilginç yanı adamın okur yazarlığı da yok ne demek istediğini yazamıyoda.. Bi de tutturdu siz ne biçim miyendizsiniz diyor yarım kaldı diyorum bana cevap vermiyosunuz diye.. Benim zaten sinir katsayılarım artmış herkes benden cevap bekliyo.. Ne yaptında bu diyor yarım kaldı dedim.. Tuğla bitti dedi.. Ve anladık ki yarım kalan şey, duvar..

     Her gün biri illa ki limitleri zorluyo.. Alıştım artık.. Mesela işyerinin çaprazında bi öğrenci evi var.. Bu eve gelen giden kızların gerizekalı olduğunu düşünmeye başladım.. Evde iki erkek kalıyo ben bile onlardan yakışıklıyım..  Düşünün ben bile.. Gelen kızları görseniz manken stayla.. Ulan bu kızlar bu çocuklarda ne buluyo ? Hiç mi pişti olmuyo bunlar ? Çocuklara da bi kıl olmuşum zaten.. Bi cuma çıkışında insanların maneviyatlarının tavan yaptığı anda bu çocuklar zina yapıyo diye dövmeyi düşünüyorum.. Kızlardan biri geçen gün parkın önünden geçerken bizim Muharrem selam verince, bir ıslık çalıp " Muharrem gel lan buraya " dedim.. Detayları öğrenmem lazım.. (Lan demezsem hayatta gelmez) Nerden tanıyosun sen bu kızı deyince stajyer dedi.. Muharreme stoktan bir çikolata verip gönderdim.. Çikolata yesin ki zihni açık kalsın, öğrenci sonuçta.. Böylesi çocukları beslemek gerek.. Beynimde şimşekler çakmaya başladı..  Kız dördüncü sınıfta, sınıf öğretmenliğinde okuyo..  Aklımda çok büyük soru işaretleri var.. Ben kız olsam o tipe bakmam, bu kız onda ne buluyo ? Beraber ağda mı yapıyolar yoksa öhm öhm.. Biri babet gibi bi şey giyiyo şimdi bana da hak verin.. 

     İşyerinde yaşadığın şeyleri de yaz demiştiniz buyrun sizler için özenle yazdım.. Yazının biraz uzun olduğunun farkındayım ama bu yazı bi kere yazılır. Çünkü bir günün diğerinden farklı bi yanı yok.. Fix menü stayla !

     Bu ara tespit yapamıyorum.. Bunun sorumlusu sizlersiniz.. Biraz bi şeyler yazın ne bileyim sevgilinizden falan ayrılın, zaten geri barışıyosunuz.. Barışana kadar 50 tane yazı giriyosunuz ben ordan tespit çıkarıyorum... Şaka şaka ayrılmayın, herkes mutlu olsun :)

14 yorum:

weba dedi ki...

:D
İşyeri yazılarını manyakça seviyorum ya.
Çalışan her blogger yazsa ya!
(:

büşrankara dedi ki...

Allahım tek solukta okudum derler ya işte ondan oldu bana.Tebrik ederim ya:)

Paris in Me... dedi ki...

Allah canını almasın yaa, aklın fikrin kızlar da bi sevgili bul da onla ilgili postlar yaz la, merak ediyorum :)

BAMBİ dedi ki...

İnşaat sektöründe çalışan her insanın akıbeti aynıdır paran bol olsa da bayramdan bayrama alış veriş yapabiliyosun :)

Belki öğrenci abiler çirkin ama sempatik dir var mı öyle bir ihtimal :D

Bir de amca hangi dili kullanıyodu ki anlamadınız.

Bir İnce Ses dedi ki...

@weba : İnsanların yoğun olarak geçtiği bi yerde çalışsaydım neler neler yazardım :)

@büşrankara : Teşekkür ederim :)

@Paris : Bilmem kaç satır yazıda bi kızlar mı gözüne geldi :D

@BAMBİ : Bence ben daha sempatiğim :p Amcada dil çoktu ya, karışık kullanıyodu :D

Milena dedi ki...

çok güldüm mütaahhit öff ne zor kelime ya neyse olayına çok iyiymiş cidden:)
kardeşimi evlendirdim canka şimdi sıra sende:)

banu dedi ki...

şu diyor olayına yeminle sesli güldüm ya, dayanamayıp patlattım kahkahayı, işyerindeyim ve şu an tüm gözler üzerimde :)
çok teşekkür ettim :))

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

İnsanlarla uğraşmak zor. Hele ki herşeyi bildiğini sanan, bi doğru onlarınki olduğunu sanan insanlarla.
İnsanların farklı dilinden anlamak konusu da kötüdür. Anlamak için sorular sorarsın, bilmediğine hikmeder, hepten çıldırırsın. Halbuki bildiğin bir şeydir.
Kolay gele..

Beyaz Sayfa dedi ki...

Hahahhaaa yine güldüm yine :):) İyiymiş..Proje , şantiye, maket işlerini iyi bilirim abim mimar..Yani mezun olanından diyelim :):):) Umarım hep güzel kızlar adres sorar sanada umutmazsın bari onları ne diyim şimdi :):)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Milena : Ablacım ben sıramı devretmek istiyorum ya da ne bileyim passaparola demek istiyorum :D

@banu : Rica ederim.. Güldürebildiysem ne mutlu :)

@Uyuşuk Hayalperest : Teşekkür ederim :)

@Beyaz Sayfa : Yok ya kızlar da gelmiyo bu ara :p

melodram dedi ki...

Daha yeni okuyabildim bu yazıyı, iş yerini o kadar çok merak ediyordum ki gözlerimin kapanmak istemesine falan aldırmadım, hatta uykum açıldı okurken çünkü çok güldüm :D

O değilde nasıl kız yok olum ya, gerçi olsa da onlar da erkekleşiyorlar benim yapı mezunu arkadaşım var yapı denetim firmasında kız bıyıkları bile saldı o derece :D

Ayrıca kızların yakışıklılık anlayışına akıl sır ermez, benim kel topal adama aşık olmuşluğum var lisede :D Babet giymiş çok mu :D

Ozlem dedi ki...

Yazilarini sevdim, okurum arada bir.

-Awi- dedi ki...

iş yerin ilginçmiş :)) neden mezun olmadın ben orayı merak ettim daha önce yazmışsındır kesin ama denk gelmedi bana :)

Süpersonik Çok Bombastik dedi ki...

çok güzel anlatmışsın ortalama bi' gününü :D tebrikler.