Bu da Bi Tespit Vol 8 !

Her sayısı ısrarla beklenen, okuyucuların okumak için sıraya girdiği Bu da Bi Tespit serisinin 8. sayısı bomba gibi bir konuyla karşınızda.. Konumuz kızların boyları ve güzellikleri arasındaki bağlantı.. Mükemmelliği ve yakışıklılığı İsviçre'li bilim adamlarının kıskançlıkları yüzünden İsviçre'li bilim kadınlarından onaylanmış Bis bu konuya da açıklık getiriyor !

Boy problemi hem kızları hem erkekleri ilgilendiren ve aşılamayan bi sorun.. Erkekler kısa olmaktan dert yanarken kızlar uzun olmaktan dert yanar.. Erkekler bi şekilde boylarına uygun birini bulabilirken kızlar için aynı şeyi söylemek pek de mümkün olmaz.. Erkekler için ideal boy 1.75-1.90 arası iken kızlar için 1.60-1.75 olduğu söylentiler arasında..

 Erkekleri bi kenara bırakalım.. Bi şekilde alıcı bulabilen tipler kendileri.. Allah çirkin şansı mı vermiş ne vermiş bu erkeklere.. Gerçi çirkin şansı vermesine gerek yok zaten güzel kızların hep çirkin sevgilisi olur.. Teknik olarak baktığımız zaman yakışıklı olanların da güzel sevgilileri oluyo... Demek ki ben daha üst bi noktadayım.. Allah'ım ne kadar mükemmel bi erkeğim..

Kadınların giyimlerine erkeklerden daha fazla dikkat ettikleri tartışılmaz bi gerçek.. Giydiğin kıyafeti taşımak da önemli tabiki.. Bunun yolu da malesef ki iyi bi vücuttan geçiyor.. Vücut ölçülerin, boyun posun ne kadar iyiyse kıyafet o kadar çok yakışıyor.. Şimdi minyon tipli olanlar kızmasın.. Ben burda halkı bilgilendiriyorum sonuçta.. Tarafsız olmak zorundayım.. Kısa boylu olanların da ayrı bi güzelliği olabiliyor tabii.. Allah da onları öyle yaratmış.. Geçmiş zaman şimdi kim söylemiş hatırlamıyorum ama bi muhterem de demiş ki.. Allah boy vermiş gerisini.... işte gerisi geride kalmış yani.. Peki uzun olmak, giydiğini yakıştırmak güzel olmak mıdır ?  Göze hoş gelmek midir ?

  Kadınların vazgeçilmez tutkularından biri bildiğiniz gibi ayakkabı.. Sadece ayakkabı değil tabiki.. Topuklu ayakkabı ! Peki bu topuklu ayakkabılar nerden çıktı ? Ayakkabıya neden bu yüksek topuk eklendi ?  İhtiyaçtan dolayı mı çıktı yoksa boy kompleksine giren biri geleceğin en büyük icadını mı üretti..


Uzmanlar, topuklu ayakkabının kişisel kullanım sayesinde ortaya çıktığına inanıyor. Mısırlı çiftçiler toprağa batmamak için ayakkabılarının altına topuk takmıştır. At süren erkekler eyerin üzerinde rahat durabilmek için topuklu ayakkabı kullanmıştır. Modern topuklu ayakkabının ise Leonardo Da Vinci tarafından tasarlandığı sanılmaktadır. Topuklu ayakkabının yaygınlaşması ise 17. yüzyılda başladı. 1680 yıllarında kadınlar bir değnek yardımıyla yürüyebilecekleri kadar yüksek ve ince topuklu ayakkabılar giymeye başladı. Erkekler de topuklu ayakkabı giyiyordu. Hükümdarlar, kişilerin mensup oldukları sınıfların belirlenmesi için topuk boylarını belirleyen emirler çıkarıyordu. En yüksek topuklu ayakkabılar ancak soylu aileler tarafından giyilebiliyordu. Kırmızı topukların da sadece soylular tarafından kullanılmasına izin veriliyordu. 18. yüzyılda erkekler topuklu ayakkabı giymeyi bıraktı. Artık sadece kadınlar boyları 10-12 cm’ye varan topuklular giyiyordu. Bu ayakkabıların kadınlarda zarafet göstergesi olduğuna inanılıyordu. [İdris Gündüzalp/pdrgunluğu.net]

Okuduğunuz gibi geçmişte boy kompleksinden kaynaklanan bi durum söz konusu değil.. Günümüzde giyilen topuklu ayakkabıların asıl tercih nedeni boyu uzun göstermek mi yoksa cazibeyi artırmak, daha seksi durmak mı ? Kimse kusura bakmasın ama boyu kısa olanlar 10 cm topuk giyince de bi şey değişmiyo, estetik bi görüntü ortaya çıkmıyo.. Biz sizi öyle de seviyoruz.. Size Converse çok yakışıyor.. 

Topuklu ayakkabının estetik görüntü sağlamasının sebebi bacak kaslarının kasılmasından kaynaklı olarak bacakları daha uzun ve ince göstermesi.. Kalçayı dışarı çıkardığı hatta topladığı hatta hatta hatları belirginleştirdiği de söylentiler arasında.. Bir topuklu ayakkabı nelere kadir.. Ayrıca topuklu ayakkabıyla rahatça yürüyebilen, adımlarını sağlam atabilen biri kadar güven verici bi şey olamaz.. Kesinlikle cesaret örneği.. Topuklu ayakkabı giymenin bir başka sebebini de sizler için araştırdım fakat işin Haydar Dümen boyutuna girmek istemediğim için detayları açıklamayayım :p

Bu yazıdan da anlamış oluyoruz ki boyun uzun olması güzellliğe güzellik katmıyor.. Bir topuklu ayakkabı skoru eşitliyor.. Hatta öne bile geçirebilir..  Mankenlerin dalyan gibi boyları olmasına karşın neden topuklu ayakkabı giymekten vazgeçmediklerini de bi nebze açıklamış olduk.. 

Pekiii.. Bu tespitimizin ana fikri nedir ? Aldanma çocuksu mahsun yüzüne mutlaka topuklu giyecek bir gün.. Sevgiliniz sürekli topuklu ayakkabı giyiyor ve siz ciddi mi düşünüyorsunuz ? Hemen bir ayakkabı mağazasına girin ve ona düz taban bir ayakkabı alın.. Baktınız yakışmıyor, eski güzelliği yok hemen ayrılın.. Bu devirde koca nerde ?

 Erkeği erkek yapan yanındaki yavuklusu, yavukluyu kadın yapan ayağındaki topuklusu..

16 yorum:

Gece Yürüyüşü dedi ki...

:) Hoş bir tespit olmuş.
Valla ben azıcık boyum uzasın da yukarılarda ne var ne yok göreyim diye...
Desem yalan şimdi.
155 boyumdan memnunum.
Azıcık zarif, şık görüneyim diye giyiyorum o kadar :)

weba dedi ki...

Güzel tespit olmuş Bis.
Çok sevince takmıyorsun boya ya. :)
Ben 1,70'im sevdicek 175, topuklu giyince adamı geçiyorum, -minnak topuklu ayakkabılardan da ben hazetmiyorum- ama sorun olmuyor. Ehehe.
(:

ansiklopedia dedi ki...

1.68 boyumla ve rahatına düşkün biri olarak cok begensem de giyemiyorum. uzun olma kaygım yok zaten bir kıza göre gayet ideal boyum var bis group bunu onayladığına göre giymem zaten :) ehehe :) ama sık duruyor bu nedenle giymeyi öğrenmeliyim

minikkus dedi ki...

aahahha neyseki iyi toparlamışsın, yoksa fena laf yerdin benden:P
hayır alındıgımdan filan da diil yani, alla şükür 1.70 boyumuz var ama topugumuzdan taviz vermeyiz o sebeplen müdahale edebilirdim :)))
ama gerektiginde babetimizi de giyeriz, conversimizi de çeker yürüyüşümüzü yaparız. işte onu da topukluyla yapacak bi yigit varsa çıksın karşıma :P

Bir İnce Ses dedi ki...

@Gece Yürüyüşü : Doğru söyle canımı ye :p

@weba : Ben de hiç sevmem minik topuğu giyince hakkını vermek lazım :D

@ansiklopedia : Giymekten ziyade yürümek diyoruz biz ona halk arasında :p

@minikkuş : Haa bi de doğruları yazdım diye laf yiyecektim ? :p

ansiklopedia dedi ki...

çok bilmiş bis gruop!mimlendin bayım :) boşver sen topukluyu falan elinin tornavidasıyla kız işine karışma! :D ahah :)

Duygu Senyurek dedi ki...

merhaba blogunu yeni keşfettm,üyenim
ben de bkelrim bloguma
sevgiler

Bir İnce Ses dedi ki...

@ansiklopedia : Teknik olarak tornavidayı pek tutmuyorum.. Ben söylüyorum başkaları yapıyo :p

@Duygu Senyürek : Hoşgeldin.. Sevgi saygı bizden :)

Adsız dedi ki...

İlk kez daldan dala atlamayan bir BİS yazısı; ama ben eski üslubunu daha çok seviyordum. Daldan dala atlamak sana çoook yakışıyor.
İMZA: Bir Dost

Bir İnce Ses dedi ki...

@Adsız : Yahu böyle gizemli gizemli yazmayın.. Ben merak ediyorum kimin yazdığını.. Bi mail atıver sen kimsin nesin :)

cips yiyemeyen kız dedi ki...

Ay boy konusunda çok dertliyim ben. Öyle sülün boylu adamları sevmiyorum, şöyle 180-185 civarlarında iyi oluyor hani. İşte benim sorunum orada başlıyor. Benim boy 174 topuklu ayakkabılarımın topuk boyları en az 13 cm ee haliyle oluyorum 187. eee yanımdaki adam en fazla 185 olunca ben uzun kalıyorum. Topuklularımdan vazgeçmek de olmuyor. Off çok sıkılıyorum bu durumdan.

Bir İnce Ses dedi ki...

@cyk : 13 cm topuk çok yüksek ya.. Yine sen bilirsin ama aşırı yüksek yani.. Kuaför misali, topukları uçlarından kısaltalım ;)

matias dedi ki...

topuklu giymek kalca ve gogusleri bir adım one cıkarmaktır
bi nevi sergilemek:)

BAMBİ dedi ki...

Bence topuklu ayakkabıda boydan çok önemli olan şey kilodur hem kilolu hemde çok yüksek giyinmek pekte hoş durmuyor.

ama 1,75 boyun olsa da zayıfsan zarif bir görüntü olabilir yani yanındaki kısa bile olsa yakışırsınız.

Mankenlerin dalyan gibi boylarına rağmen yanlarında duran minik beylerle mutlu mesut geçinip çok da abes bir görüntü olmamasının sebebi kilolarıdır bence :D

Sevgilisin düz taban ayakkabı alan adam hemen oradan uzaklaşıp bir diyetisyene götürsün sevgilisini topukluyla yanına yakışana kadar zayıflasın. :D

Emine Karaoğlu dedi ki...

Bende çok uzun olmasada normal sayılan bir boya sahibim topuklu ayakkabıyı çok giymesemde daha çok spor ayakkabı ve babet tercih etsemde topuklu ayakkabı kadını zarif gösteriyor bence. Tabii bu benim naçizane fikrim!
Sevgiler.
Emine Karaoglu

Bir İnce Ses dedi ki...

@matias: :)

@BAMBİ : Yaa kim bekleyecek o kadar zayıflamasını :p

@Emine Karaoğlu : İşte önemli olan topuklu ayakkabı giymeden zarif görünebilmek :p