All I wanna do is... (!)

     Bundan iki yazı öncesinde size bi ev projem olduğundan bahsetmiştim hatırlarsanız.. Nasıl bi tesadüftür bilinmez Francesca bir mim yazmam daha doğrusu yapmam için beni mim'lemiş.. Mim ne mi ? Hayalinizdeki alanı tasarlayın ! Hem de bir program desteğiyle.. Hem yazdım hem oynadım gibi bi şey... Mühendislik veya tasarımla ilgi alakası olan mutlaka AutoCAD'i duymuştur.. AutoDesk firması üşenmemiş kalkmış bir site kurmuş.. (Bkz.Site) Bu sitedeki hazır verileri kullanarak istediğimiz alanı istediğimiz gibi şekillendirebiliyoruz.. Bi çok veri girilmiş fakat aklınızdan geçen her şeyi bulamayabilirsiniz, benzer şeyleri kullanmak mümkün..Mesela ben daha farklı bi oturma grubu tasarlamıştım ama bulamadım.. Aydınlatmada da fazla bi seçenek olduğunu söylemek pek mümkün değil ki zaten tavan detayını girmek sıkıntılı.. Aşağıda göreceğiniz gibi avize havada kalıyo :) 

     Şimdi sıra geldi projelendirdiğim evi anlatmaya.. Şunu belirtmek isterim ki bu yazıda belirtilen tüm detaylar tarafıma aittir. Haber vermeksizin çalınması durumunda burnunuzdan sürüm sürüm getiririm. Haber vererek yaparsanız dondurmalı baklavayı alırsınız.. Ben peşin peşin söyleyeyim de sonradan vay ben duymadım demeyesiniz..

   Biliyosunuz ki ben evde kalmış erkek kurusu olarak yalnız yaşam planlarının doruklarındayım.. Her gün bir yeni proje ile karşınıza çıkabilirim.. Ev projesi yeni değil tabiki.. Uzun bi süreçten geçerek, her detay düşünülerek, olur mu olmaz mı, olursa nasıl olur, olmazsa nasıl olur hale getirilir gibi sorular sorularak tamamlanmış bi proje hala eksikleri var ama zamanla giderilebilecek ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak iyileştirilebilecek durumda.. 

     Evimiz teknik olarak yaklaştığımızda zemin ve dubleks kattan oluşmakta.. Aslında yapı ters dubleks.. Yani dubleks kat, zeminin altında ve 2 oda var.. Zemin kat için küçük bi örnek hazırladım.. Kullanılan çatı arası diye tabir ettiğimiz bi oda daha var.. Burada da sadece yatak odası ve küçük bi duş var.. Detaylara geçebiliriz..

     Ev konum itibariyle şehir gürültüsünden hatta hatta komşu gürültüsünden de uzak bi yerde.. Yani çevrede güzel komşu kızı yok, o kadar diyeyim.. Yaklaşık 15-20 m² sebze meyve ekmek için bahçesi var.. Pazar sabahları taze biber domates yemeyelim mi ? Bina girişinin ön kısmında da çardak için bi bölme ayırdım tabiki.. Çevresinde küçük çam ağaçları var.. Tamamen yeşil bi ortam.. Yürüyüş yolu dışında betonarme bi alan tasarlamadım.. Evin giriş kapısına adımın baş harflerini yazdırmak istiyodum fakat pek çekici gelmedi. Bu yüzden kısa ve seksi duran soyadım, kapıda işleme olarak yer bulacak.. Hadi içeri girelim.. 

    Kullanılan çatı arasında dediğim gibi sadece küçük bi duş ve yatak odası var.. Burası tamamen üçgen bi yapıda, dikdörtgen bi oda düşünmeyin.. Tamamen çatının altında fakat tavan kısmı komple cam.. Camın üstünde açılır-kapanır bi panjur var.. Kış aylarında ısı geçişini ve kar görüntüsünü önlemek için panjur kapanıyor.. Yaz aylarında başınızı yastığa koyduğunuzda yıldızlara bakarak uyumak güzel olur değil mi ?

    Zemin kat genel bi yaşam alanı.. Oturma odası, yatak odası, mutfak, banyo, tuvalet gibi bölümler mevcut.. Alt katta yatak odasını iptal etmiştim ama kışın üst katta  donacağıma karar verdim. Banyoda jakuzi mevcut.. Böyle bi ev yapıp küçücük bi küvet koymamı beklemiyosunuz heralde... Elbette banyoda müzik çalar da var.. Duvarlara yerleştirilmiş küçük hoparlörler sayesinde duş alırken eşsiz bir müzik ziyafeti ! 


 
    Yanda gördüğünüz üzere günlük oda ve yatak odasını birlikte tasarladım... Arada tamamen cam bir bölme var. Odanın genel anlamda L şeklinde olmasının sebebi yatak odasının bi kısmında giyinmek için bi alana ihtiyaç duyulması.. Bütün giyim eşyaları alt katta olacağı için evde bi misafirin olduğu anlarda camın arkasında giyinemem değil mi  ? 


   Genel anlamda sadelikten yanayım bu yüzden çok fazla eşya koymak istemedim. Zaten istesem de fazla seçenek bulamadım.. Oturma grubu orda göründüğü gibi olmayacak sakın yanlış düşünmeyin.. Geniş bi şey bulamayınca iki tane yan yana eklemek zorunda kaldım.. Ortada mutlaka büyük cam bi sehpa olacak.. Pencereler aynı bu şekilde dairesel olsun istiyorum.. Kanatlı pencereler pek çekici gelmiyo açıkcası.. Gördüğünüz gibi bir de şömine var.. Şömine vazgeçilmez..

     Yatak odasında görüldüğü üzere geniş bi yatak büyük bir avizenin yanı sıra küçük aydınlatma elemanları, geniş bi gardrop, ayna, komidin vs.. Bi yatak odasında olabilecek her şey !

     Ve sıra geldi evin en önemli iki odasına.. Ters dubleks diye tabir ettiğim bu alanda iki oda var.. Odalar direk toprak altında kaldığından su yalıtımı çok önemli.. Tabiki ısı ve ses yalıtımını da unutmadım.. Odaların tüm yüzeyleri çift duvar ve arada taş yünü kullanıyoruz.. Odalarda pencere diye bi olgu yok.. Daha doğrusu ışık girmesini sağlayacak kadar bi şey yok..Sadece temiz hava girişini sağlayacak kadar var.. Pencereler 80 cm yüksekliğinde ve 2 metre genişliğinde.. Pencerelerin işlevini görebilmesi açısından bulundukları tarafa 1 metre genişliğinde 3 metre derinliğinde ve yaklaşık 5 metre uzunluğunda kuranglez açıyoruz. Kuranglez dediğim şey, çukur şeklinde ve üzerinde ızgara olan bi yapı.. Tabanında yağmur suyunun dolmaması için süzgeç vardır.. Bu iki link sizlere görsel olarak daha faydalı olacaktır.. (Bkz. Link 1 ve Link 2)

     Bu odalar binanın tamamen altında kaldığından yeterince büyükler.. Birini sinema sistemi için diğerini de müzik sistemi için özel olarak tasarladım.. Odalarda yetersiz durumlar için mekanik havalandırma sistemi mevcut.. Ses sistemi tamamen duvarlara gömülü.. Evin tüm odalarının aydınlatma sistemi ayarlanabilir konumda.. Yani parlaklığı istediğiniz kadar artırıp, azaltabiliyosunuz.. Sinema sistemi için büyük bi perde ve projektör var.. Bi sinemada aklınıza gelebilecek her şey ve daha fazlası o kadar diyeyim.. Bu odada aynı zamanda PES'de oynayabiliyoruz.. En güzel yanı da bu zaten !

     Arkadaşınızın doğum günü var, parti yapmak için yer arıyorsanız en doğru yerdesiniz.. Dj kabininden tutun, müzik ritmine göre yanan led'lere kadar her şey var.. Küçük bi örnekle açıklayalım.. (Bkz. Örnek )  Başka bi arzunuz ?

     Daha önceden de belirttiğim gibi bu ev aşırı maliyetli ve 150.000 TL olmadan arsayı kazdırmam bile mümkün değil.. Sanırım daha çok çalışmam lazım.. Ee hadi mim'leri birleştirelim.. Hayalinizdeki alanı tasarlayın ve daha sonra evi bize anlatın.. Minikkuş, Melodram, Mystery, Paris ve Awi..

Şimdi gözlerinizi kapatın ve müzik odasında olduğunuzu hayal edin... |̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅]

    

10 yorum:

minikkus dedi ki...

arkadasım öncelikle azmini ve hevesini tebrik etmek isterim, pek şükela bi evcik projesi olmuş. yannız omuzlarıma öyle bi yük koydunki, şimdi ben nası anlatacam hayalimdeki evi, zira benim hayalimdeki ev anlattıkça katmerlenen cinsten bişey ve bikaç tane 150bin yetaleye ihtiyac olabilir kendisini inşa etmek icin:) o yüzden açtırmayalım kutuyu bence, orda öyle kalsın hayellerim:)

melodram dedi ki...

Lan bu çok güzel! Aynı zaman da çok zor geldi gözüme, ama mimleyen sen olunca yapmamak hata olur. :)

Bir de diğer mimleri de okudum da nasıl kaptırmışsın lan öyle :) Bildiğin yaşamışsın evin içinde, nasıl ayrıntılı hayallerdir bunlar maşallah :)

Milena dedi ki...

kopmuş gitmişsin yine Bis..olum nasıl bir insansın sen ya herşeyi biliyosun resmen.hayatımda ilk kez duydum kurangilezmi ne:)ama çok güzel olmuş.hayal gücüne sağlık:)

Mr.E dedi ki...

Mim'i yaparken anlatım olarak istediğim detay seviyesi tam olarak buydu BİS! Eline sağlık çok güzel olmuş :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@minikkuş : Ev kredilerini yeniden gözden geçirmek gerek :)

@melodram : Kaç aydır bu evi tasarlıyorum biliyo musun sen :D

@Milena : Ablacım şimdi mühendis olunca yapı elemanlarını bilmek gerekiyo :D

@Mr.E : Sen beğendiysen gerisi teferruattır reyiz :)

francesca mckennitt dedi ki...

Senin yazdığın mimi görünce kendi yaptığımdan utandım yahu :) Bu ne detaylı bir projedir böyle, inanamadım cidden :)

Mystery dedi ki...

Ulen ben sana yorum yazmamış mıydım? Twitterdan mı yazdım yoksa ayol kafam karıştı :D Neyse, tam bir mühendissin anasını satayım adamdaki fikirlere çizimlere bak. Şimdi uğraşıcam ben de, gör bakalım nasıl rezil bir şey çıkıcak ortaya :D

Bir İnce Ses dedi ki...

@francesca : Detay bizim işimiz :B

@Mystery : Twitter'dan yazdın :)

-Awi- dedi ki...

ne detaylı anlatmışsın, ev güzel,hoş sadeliği de severim ama ters dubleks olayı bana çok ters:)) kapalı, karanlık ve havalandırması zor olduğu için yani teknik olarak aydınlatılabilir ve havalandırılabilir ama doğal yolla zor:p detayları sevdim,yuvarlak camlar ve kuranglezi ilk kez duydum.neyse bu mim çok eğlenceliymiş vakit bulduğumda hayallerimdeki evi tasarlamaya çalışıcam:))

Bir İnce Ses dedi ki...

@Awi : Barlar ve diskolarda da aynı mantık var.. Her gün orda yatıp kalkılmıyo sonuçta :) Geleceğin inşası bu bi gün herkes yapacak :p