Bis Gözüyle Moda Blogları 2 !

   
    Sizce moda nedir ? Moda kelimesi dilimize öyle bir yapışmış ki nerdeyse her gün kullanıyoruz değil mi ? Acaba gerçek anlamını bilerek mi kullanıyoruz yoksa amaaan moda işte ! mi diyoruz ?

    Modanın kelime anlamı, değişiklik gereksinmesi ya da süslenme özentisiyle toplum yaşamına giren geçici yenilik. Belirli bir süre etkin olan toplumsal beğeni, bir şeye karşı gösterilen aşırı düşkünlük. Geçici olarak yeniliğe ve toplumsal beğeniye uygun olan. Toplumun tüketim trendleri belirleyen tüketim anlayışı olarak tanımlanılmaktadır.

      Şimdi gelelim günümüzün trend " mesleği " Moda Blogger'larına !

    Hepiniz biliyosunuz, takip ediyosunuz, yeri geliyo yorum yapıyosunuz.. Peki bu Moda Blogger'ı dediğimiz şey nedir ? Moda ve Blogger kelimelerini ayrı ayrı düşünürsek ki moda kelimesinin anlamını açıkladım. Blog, teknik bilgi gerektirmeden, kendi istedikleri şeyleri, kendi istedikleri şekilde yazan insanların oluşturabildikleri, günlüğe benzeyen web siteleridir. Blogger da bunu yazan kişidir. Şimdi bu iki kelimeyi bir araya getirin ve takip ettiğiniz bloglara bakın..Sanıyorum benim bir tanım yapmam gerekecek...

     " Süslenme özentisiyle toplum yaşamına giren, kendi istediği şeyi, kendi istediği şekilde yazan kişi.. "

     Ben Moda Blogu denince gerçekten bi şey bekliyorum artık.. Hakkını yiyemeyeceğim ve bu yazının kesinlikle dışında tutulması gereken Blogger'lar var.. Ben Moda Blogger'ıyım arkadaş işte benim yazılarım, işte benim fotoğraflarım diye karşıma geçip çatır çatır konuşabilecek kişiler var. Şimdi bi onlara bakıyorum bi başkalarına bakıyorum arada uçurumlar var. Biri sürekli bi şeylerden haber veriyor birinde sadece fotoğraflar var.. Ya insan utanır da iki satır yazı yazar yahu.. Blog sadece fotoğraflardan ibaret.. 

     Blogger'ın daha doğrusu sosyal medyanın günden güne gelişmesinden sonra firmaların kullanıcılar üzerine yoğunlaştığının biraz daha farkındayız. Çünkü sosyal medyada reklam son kullanıcıya çok daha hızlı ulaşıyor. Hatırlar mısınız bilmem rahmetli Kemal Sunal'ın bi filmi vardı 100 Numaralı Adam.. Şaban neyi tanıtırsa millet alıyo.. Bu durumdan rahatsız mıyım ? Elbetteki hayır çünkü ara sıra bakıyorum cidden güzel ürünler oluyo.. Amaaaa ! Aması var.. Herkes bu ürünleri tanıtmasın.. Herkes her toplantıya, kokteyle çağrılmasın.. Süslenip püslenerek ben modayı takip ediyorum, ben modadan anlıyorum bu da benim blogum denilmesin.. 

      Yeterince sosyal mesaj verdikten sonra sıra geldi ilklerin öncüsü Bis Group'un bir Moda Blogu'ndan ya da bir Moda Blogger'ından beklentilerine.. Sonuçta ben halkın sesiyim :p

     Bi kere güzel olmak ilk şartımız, biliyosunuz ki güzel kıza can feda.. Sonuçta milyon tane fotoğraf oluyo.. Giydiğin elbiseyi taşıman gerek.. Güzellik ve seksilik kavramlarını hala aynı sanan insanların olduğu bi ülkede yaşıyoruz ve siz güzelim deyip geçişitiriyorsunuz. Gencim güzelim seni üzerim diyenleriniz olacak ama yanılıyorsun bebeğim.. Fotojenik olman da önemli..

     Kıyafetleriniz hakkında bilgi verin.. Bu çok zor olmasa gerek diye düşünüyorum.. Sadece ben gömleğimi şurdan aldım, eteğimi burdan aldım demeniz bi şey ifade etmiyor.. Böyle bi kombini tercih ettim çünkü.... vs. vs.  Bir çok kızın gardrobu çeşit çeşit elbiselerle dolu.. Bunları nasıl birbiriyle uyum halinde giyeceklerini bilmiyor olabilirler.. Biraz destek verin elinize mi yapışır ? :)

     Genel olarak baktığımızda görüyoruz ki evet hepiniz zenginsiniz.. Burada paranın gözü kör olsun demek istiyorum :) Bazı şeyleri yorumlarken ya da anlatırken görüyorum ki her şeye kendi dünyanız üzerinden cevap veriyorsunuz.. Malesef herkesin sizler gibi kabarık cüzdanları şey limiti yüksek kredi kartı yok... Evleri, arabaları olamıyor.. Bu yüzden ekmek bulamıyorsan pasta ye tarzında cümlelerden kaçının :)

    Bunu söylemekten dilimde tüy bitti.. Yolunmuş tavuğa döndüm ama yine söylemekten asla çekinmeyeceğim.. Fotoğrafları azaltın.. Tamam hem güzel hem seksi hem de fotojenik olabilirsiniz.. Ama vücudunuzu sergileyeceğiniz yer burası değil.. Değil arkadaşım değil.. Ya da gelin bi şey de anlaşalım.. Siz blogunuzdan moda, fashion gibi ifadeleri kaldırın, bildiğimiz kişisel blog olun.. Valla bi şey demem bak.. Kızın kendi blogu der saygı duyarım..

     Biraz normal giyinin.. Bi çoğunuz geri kafalı diyebilirsiniz ama burası halka açık bi alan.. Geçen gün bi blog gördüm ben utandım.. İşin ilginci bi de evli.. Ben böyle bi şey görmedim arkadaş.. Utanmasa dantelli iç çamaşırlı fotoğrafını koyacak.. Dikkat falan çekme durumu da yok takip edilen bi Blogger.. İnsanın biraz özeli olur, ne bileyim yani bi sınırı falan olur.. Yahu hiç bi şey olmasa insanın kocası bi şey der, kaldır o fotoğrafı der, bacaklarını kırarım der bi şey der.. Bak yine sinirlendim.. Ben böyle mezhebi genişlik görmedim arkadaş.. ;)

    Modayla ilgilenen pek fazla erkek yok gördüğüm kadarıyla.. İlgilenenler de Allah'a emanet biraz.. Kimse kusura bakmasın artık ben açık açık konuşmak zorundayım.. Twitter'da falan görüyorum böyle bi erkekleri eleştirmeler bi bi şeyler.. Yıl olmuş 2012 hala atlet giyen erkeklerden böyle bi iğrenmeler.. Ben de bi erkek olarak bayılmıyorum atlet giymeye ama yeri geldiğinde malesef giymek zorunda kalınıyo.. Neymiş efendim iğrenç duruyomuş yok efendim kro oluyomuş.. Çok afedersin ama biz senin sütyenini görmeye çok meraklıydık.. Bi de vücuduna güvenip transparan kıyafet giyenler var.. Çok afedersin madem bi tarafına güveniyosun, o iç çamaşırı çıkacak ! :p

    Ve son olarak hepinize ithafen bi şey söylemek istiyorum.. Yorumları oyuncak etmeyin ya.. Bazen okuyorum böyle güzel güzel yorumlar yazılmış.. Hani böyle okumuş, fotoğrafları irdelemiş resmen.. Bazılarına bakıyorum bi edebiyat parçalamış, bazısı o ki bi şey yazmış.. Şunu çok merak ediyorum mesela.. Blogger'da ki Moda Blogger'ları moda dünyasını yönetse ne olurdu ? Bütün yazıların altındaki yorum harikasın, çok güzel olmuş, süper.. Yahu hiç mi kötü yok.. Hepsi mi güzel.. Hiç mi hoşuna gitmeyen bi şey olmadı.. Tamam herkes benim gibi pat diye şu olmamış diyemez ama bu kadar da yalancı olmayın yahu.. Dünyanın en ünlü modacılarının bile bazı kıyafetleri beğenilmiyo.. Bu insanlar bu kadar mı mükemmel  ? 

      Hele bazı yorumlar var Allah'ım resmen orda yeni bi dil ortaya çıkmış.. Sen de bi şeyler yapmışsın ama senin yaptığın bu kombin aslında şurdan geliyor diyecek nerdeyse, tarihçesini anlatacak. Öyle ki bilgili yani moda hakkında.. Bi de vazgeçilmeyen yorumcularımız var Allah başımızdan eksik etmesin onları.. Onlar olmasa sanıyorum ki Moda Blog'u diye bi şey kalmazdı..

Canım harika olmuşsun. Çok beğendim. Mutlaka bekliyorum..

http://www.gelmezsenküserimmektubumukeserim.blogspot.com

Çok beklersin !


22 yorum:

tubitos dedi ki...

sesli güldüm :)

özz* dedi ki...

kesinlikle ben de sesli güldüm ve "yılan gibi" diyorum :p

Melodram dedi ki...

Bence bir sağlık sigortası falan yaptır sen ya, kafana onlarca metre uzunluğunda topuk yağmuru inecek gibi duruyor ahahahah!

Fido dedi ki...

ahahahahahah...o zaman yazın çok güzel olmuş,bye :)
ayy pardon bi de çekilişim var,bye :))))

Curcunam dedi ki...

Yazdığın her söze katılıyorum. Madem yeri gelmiş ortalık yerde konuşacağıma şuraya dökeyim içimi uzun olacak kusura bakmayın ilk defa dile getiriyorum :) İlk önce bu tarz blogları "moda bloggerı" olarak adlandırmaya karşıyım. Onlar "stil bloggerı" adı altında olmalılar. Benim blogum modayı takip eden haber veren blogdur moda blogudur, diğerleri bu doğrultuda kendi stilleri ile fikir veren bloglardır. Ben hiç görmedim trendleri haber veripte en sona kendi nasıl uyguladığını anlatan ve bunu haber veren ilklerden olduğunu. Ben yazmışım bilmem kaç fotoğrafla örneklerle defilelerle ünlülerle saatlerce uğraşmışım, sen giymişsin aaa bilmem ne trendi var onun için giydim diye not düşmüşsün :) Bu durum benim gibi blog yazarlarının emeğine haksızlık olduğunu düşünüyorum. Sonuçta sana vahiy gelmiyor sen moda blogundan bu trendi öğreniyorsun giyiyorsun :) Söylediğin gibi hiç olmayacak şekilde giyinip bir de size öneri diyenler mi dersin photoshopta bileklerini inceltenler bacaklarını uzatanlar mı dersin her tipten stil bloggerı var. Ben grafikerim nerede oynama var görüyorum anlıyorum. Söyleyenlere hayır yok diyorsun ama işi olanı kandıramazsın :) Zaten bu tip olanlara ve yanlış giyindiğini düşündüğüm kimseye yorum bırakmıyorum. Kimseye şeker görünmek yalakalık yapmak zorunda değilim. Beğenmedim diye tıssslayarak bir yorum bırakmam da gerekmiyor :) Özellikle bu stil bloggerlarının bloglarına özen göstermemelerine sinir oluyorum. Bilmem kaç yüz takipçisi olmuş hala arkada klasik blogger şablonu belli bir düzen yok falan :) Orası senin evin sayılır misafirlerini bu görüntüde mi karşılıyorsun? İyi olduğunu düşündüğüm stil bloggerı belki 10'u geçmez... Hala çok iyi yapıldığını düşünmüyorum ve özellikle maddi durumunu göstermek için çırpınanlardan tiksiniyorum :) Bugüne kadar ne giydiğini yazmış hatun bir bakıyorsun ipad aldım aileme katıldı gibi bir yazı? Eeee sen teknoloji blogu musun? Özelliklerini mi anlatıyorsun cihazın? Hayır, sadece farklı bir amacı var :) Tamam sustum :))

Leah dedi ki...

OLM O FOTOGRAFLARI KADININ KOCASI ÇEKİYO LAN. AHAHAHAHAHAHAH :D

Beyaz Sayfa dedi ki...

Bayıldım yazına:):) Güldüm, güldüm , güldüm..Hele Leah yorumuna bir kahkaha daha attım..Aynen o fotoları kocaları çekiyoo..Hatta dudaklarını büzüştürüp büzüştürüp ciciş pozlar veriliyo falan..Gülümseyerek bakıyoz o biloklara..Amaaannn çok ciddiye almıyoz zaten eğlenceli işte :):):)

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Hiç açıp bakmıyorum bu tip bloglara. İlgimi çekmiyor. Birini yanlışlıkla takibe almışım, ama hiç bakmıyorum bile. Nasıl bi yanlışlık derseniz, hatırlamıyorum. Ondan yanlışlık diyorum zaten. :) :)

Sadecebenemel dedi ki...

Sen varya vallahi muhtesem bis sin :D ay sabah sabah bu ladar gulmemistim ya her satiri dogru bu postun cok cok tebrikler :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@tubitos : Gülelim güldürelim :)

@özz : İçinde benim olduğum bi şeyin yılan gibi olmamasına imkan yok zaten :)

@Melodram : Gördüğünüz gibi hayla hayattayım, okunmadığından problem yok :D

@Fido : Çekilişin olduğunu blogumda duyurmam gerekiyor mu bi de çekilişe katılmam için izleyicin olmam da gerekiyor mu :p

@Curcunam : İşte ben de bu noktada bi ayrım olsun istiyorum.. Herkes Moda Blogger'ıyım diye geçinmemeli :)

@Leah : Baştan niye söylemedin ? Bunların mezhep genişlemekten bi hal olmuş o zaman :D

@Beyaz Sayfa : Mesleği bırakıp fotoğrafçı olmaya karar verdim :D

@Uyuşuk Hayalperest : Sen çok büyük bi yanlışın içine düşmüşssün acilen kurtar kendini :)

@Sadecebenemel : Tamam biliyorum, mükemmelim :p

minikkus dedi ki...

yazınızı okudum, çok begendim. bloguma beklerim. hediye çekilişim var haahahah:)
tamam ya hemen atarlanma:)
kanayan yaralara tek tek parmak basılmış, özenle her birine ayrı ayrı çemkirilmiş filan:)) ama nasıl haklısın, nasıl haklısın anlatamam. ben de özellikle 48 tane fotograf koyup hepsinde aynı pozu veren(mesela birinde gözü saga bakmış, öbürküsünde sola bakmış, aslında tamamen aynı poz sayılmaz şimdi hakkını yemeyelim:P) arkadaslara karşı mesafeliyim.
ben de muhendisim biliyonmuuu:P zaman zaman mühendisliği bırakıp güzellik merkezi açasım geliyo benim de :P
öyle yani, iyi günler. bana da beklerim aahhaha:)

Hamide... dedi ki...

yorum paneli değil de imza paneli olsaydı altına imzamı atardım :D:D

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Yok ben halimden memnunum. :) :)

Nora dedi ki...

Süperr süper bi yazı olmuş bu. Hatta tüm o bloglara girip bu yazının linkini bırakmak istiyorum.
Elli kere dedim arkadaşım giyiniyorsunuz ama fiyatlarını da yazın eğer tanıtıyorsanız, herkes sizin kadar zengin değil ki...
Ayrıca kesinlikle katılıyorum çoğu sırf gösteriş için yapıyorlar. indirim ganimetlerim, bugün elime geçen cicilerim, yeni bebeklerim .... ayyy o kadar sinir oluyorum kiii. Anladık tamam bok gibi paran var sok bi tarafına rahatla dicem en sonunda*****sakin.

Nora dedi ki...

He ayrıca kombinlerini beğendiğimiz bloglar var, bakıyorum gayet güzel, fikir veriyor insana. Ama o kadar daha fazlası değil sadece fikir. Saydıklarının dışında kalıp da saygıyı hak eden blogların hakkını yemeyeyim, saygım sonsuz.

Bir İnce Ses dedi ki...

@minikkus : Kadına yapılan yatırım hiç bi zaman boşa gitmez her zaman söylemişimdir :)

@Hamide : İlklerin öncüsü olarak bu konu üzerinde çalışıyorum :p

@Nora : Reklama gerek yok canım. Okuyanlar biliyolar zaten :)

Mystery dedi ki...

Ulan bis adamimsin biliyorsun di mi :)) yazdığın her kelimeye saglık cok haklisin. Zaten bu ülkede babası ya da kocası zengin herkes modacı biliyorsun ki. Hatta tasarımcı falan :D moda blogu yazmak için işsiz olcan la bı de direkt isin o olcak yani yoksa zor.

cips yiyemeyen kız dedi ki...

Ben hep diyorum zaten zengin koca bulursam kendime ilk moda blogu açmayı planlıyorum :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mystery : Adamın dibiyim :)

@Cyk : Zengin kocan olur da hala kişisel blog yazmaya devam edersen bu camia seni dışlar zaten :)

Ciiden dedi ki...

Ben seni gec buldum ona uzuldum şimdi.
Moda bloggerlıgı bambaska bişey gercekten, daha cok "ne giydim" postu yapan insanlar var -ki once gercekten medeni cesaretinden oturu kutluyorum, cunku ben yapamam. İstemem yani suratına nemrut gibi baktigim insanların ciciş ciciş pozlarımın altında samimi olmayan yorumlarımı gormelerini.
Yukarda birisi sey demiş, sadece hani aldıklarını paylasıyolar diye. SOnuna kadar katılıyorum. Bilmiyorum belki kişisine gore degisiyo ama benim de gozume batıyo birinin aa bak LV'dan ne aldım, Hermes'im var, Cartier'siz yasayamam tripleri.
Yana yakıla bugun ne giydiieeeeemmm tweeti altında tıklayınca sonuc; HUSRAN!
Bi bakıyosun; kot sort, beyaz body, altında siktiriboktan bi ayakkabı.
Hacı moda neresinde, hadi onu gectim stil? Amac bugunu de bos gecmiim tıklansın sayfam mı ben anlayamıyorum, gercekten cozemiyorum.
Sanıyorum cozdugum gun benim de moda bloggerı oldugum gundur.

Ha bu arada cekilişim falan yok ama beklerim:))

Bir İnce Ses dedi ki...

@Ciiden : Beni geç bulmak elbetteki buyuk bı kayıp ama onemli olan kaybetmemek tabi :p Ortak bi sorun diyelim bu yazılanlara :) insanların biraz daha ozgur olması gerek yorum yaparken ben en cok ona takılıyorum.. Bir iki bı sey söylense her sey daha düzenli olabilir :)

Emine Karaoğlu dedi ki...

Yazını okudum ve sadece gülümsedim. Ne kadar da güzel anlatmışsın. Daha bu gün bunları aklımdan geçirdim. Benimde bir blogum var, ama kategorilendirilecek olsa kesinlikle "Kişisel" denebilir. Geçmişte bir moda dergisinin II.editörlüğünü yaptım, daha sonra farklı bir medyaya geçerek hem bir blog indexi olan dijital yayının genel yayın yönetmenliğini yapıp hemde marka iletişim danışmanı olarak pek çok kuruma hizmet verdim ki bunlar içerisinde kadın giyim markaları da vardı.

İnsanlara "Blogum var." dediğimde "Moda blogu mu?" diye sormalarından o kadar sıkıldım ve bu durumdan o kadar rahatsızım ki tarifi imkansız. Evet içerisinde trendlere yönelik haberler, modaya dair öneriler yok diyemem hatta moda tasarımcıları ile yaptığım röportajlarda mevcut ama daha çok benim güncem gibi. Gezdiğim, gördüğüm yerlerde var, yazılarımda. Kişisel bana ait bir blog. Hiç hediye vermedim mesela bilmem kaçıncı takipçime.

Moda bloggerı olmakta maharet sayılıyor mesela... Blog indexleyen dijital bir yayının genel yayın yönetmenliğini yaptığım dönemden biliyorum. Özellikle mail yazanlar vardı "Beni kişisel kategoride arşivlemişsiniz lütfen moda olarak değiştirin yada kaldırın." gibi. Moda bloggerı demek için kendine bir kişinin kendi tasarımları olmalı ve sadece blogunda onları yayınlamalı. Çeşitli markalardan aldığın ürünleri kombinliyorsan ve bu kombini neden böyle diye sebepleri ile açıklıyorsan o zaman sen stil önerisi sunuyorsundur. Stil blogusundur. Ben o kadar büyük kadın giyim markaları ile çalıştım, iletişim danışmanlığı yaptım, katalog çekimi gerçekleştirdim hiç birinde de bu işin ehli olan, tasarımları çizen, koleksiyonu oluşturan kişi çıkıp demedi ki ben katalog çekiminde stylingi yaparım. Aksine işinde en iyi olan, Türkiye'nin en iyi stil danışmanları ile çalışmayı tercih etti, tercih ettik. Moda bloggerı olmak mı? Amannnnn! Ben kategori olarak kişiselde kalayım. Haaa gerçekten hakkı yenmeyecek kadar güncel, detaycı, hem haberler yazıp hem örnekleyen bloggerlar yok mu diyecek olursak var! Haklarını asla yiyemem ama az var!

Bi' de son zaman da tasarımcı olma furyası çıktı. Sosyal medya vesilesi ile ilk etapta hedef kitle oluşturan, aldıklarının markasını insanların gözünün içine sokarak (kaldı ki önceden bunlar ayıp davranışlardı!)ben buradayım diyen kişiler biraz simalarını tanıtınca hemen tasarımcı oluveriyorlar... Yapılan tasarımlarda genellikle yurt dışı markalarının koleksiyonlarından parçalanmış, cımbızlanmış birazda desen ve renk değiştirmiş hali oluyor nedense bunun adı da ilham kaynağı ve esinlenme! Bana benimle tanıştıktan sonra "Ya sen bu kadar ünlülerle iç içesin iki fotoğraf koysana bloguna" diyenler bile tanıdım. Medyada daha kolay ün yaparmışım! Çok şükür yaptığım işler akademik bilgilerim ve deneyimlerimle birleşerek oluştuğu için blogumdan ün yapma derdine hiç düşmedim. Evet yaptığım işlerden paylaştıklarımda oldu olmadı değil ama bana keyif verenleri paylaştım, röportajlarımı paylaştım, anı olarak yad ettiklerimi, beni takip edenlerde bunu bilsin dediklerimi paylaştım... Ne diyeyim Allah bizi hemen tasarımcı olanlardan, hemen her şeyi gören bilen, bilge görünümlü cahil ve görgüsüz insanlardan korusun. Bu tip kendinin bile ne olduğunun farkında olmayan örnekler artarsa şayet ilerleyen dönemlerde doktora tezimi sosyal medyada kişilerin kendini konumlandırma karmaşasını daha da spesifikleştirerek hazırlamayı düşünüyorum! :)
Yüreğine sağlık, son olarak "bnada bklrm şheeekeeer!"
Kal sağlıkcakla!
Sevgiler.
Emine Karaoglu