Gizli Kalmanın Sırları !


     Bundan bir önceki tırt yazımdan sonra şöyle bi silkeleneyim güzel bi şeyler yazayım dedim ama olmuyor. Çıkmıyor valla... Yazamıyorum... Gerçekten ortada bi sorun var yani.. Gözlemleyemiyorum.. Eskisi gibi internete giremiyorum. Eve gelince bilgisayarı açasım gelmiyor. Telefondan girebildiğim kadar takip edebiliyorum. Bu da performans düşüklüğü yaratıyor elbette... Bloga yazabileceğim tek şey iş hayatımda olan şeyler.. Yazacağım şeylerin de sizi pek alakadar edeceğini sanmıyorum açıkcası.. Bi de işe girdi, hava atıyo diye düşünün istemiyorum. Yazacağım şeyler güzel şeyler olacak çünkü.. Neyse işte.. Aklıma bi şey gelmeyince de dedim napayım napayım, takipçilerime biraz gizli saklı kalmanın küçük detaylarını vereyim.. Tabiki tamamen açıklama yapmamı beklemeyin. Ben meraklı bi insanım, istediğim zaman sizleri bulabilmeliyim :)

     Ben bilgisayar uzmanı değilim. FBI, CIA bağlantım da yok.. Deprem vergileri duble yol yapımında harcanan sade bi vatandaşım.. Ama gelin görün ki yaptığım küçük araştırmalar ve çalışmalar sonucu bi çok gizli saklı Blogger, Twitter ya da Formspring kullanıcısını bulma imkanım oldu. Özel hayatın gizliliği mevzu bahis olduğundan bildiklerim benimle mezara gidecek :p  Peki ben nasıl bulabiliyorum ?

     İnternette birini bulmanızın en basit yolu Facebook ! Bulduğum kişilerin %95'i Facebook kullanıcısı... Ben aramalarda çıkmıyorum, Google taraması kapalı diyebilirsiniz. Bu en doğal hakkınız.. Ama sizi adınızı kullanarak aratan var mı bi sorun bakalım... Bi kullanıcının hem Twitter hesabı hem Facebook hesabı varsa onu bulma olasılığım %70.. Sosyal medyada bi çok alanda kullanıcı olup da açık vermeyenler var mı ? Elbetteki var. İşte onlara saygı duyuyorum. Bütün açıkları kapatıyolar. Burdan isim vermeyeyim ama bilerek mi yapıyolar bilmeyerek mi o konuda emin değilim :) 

     Blog sayfasını günlük gibi kullanan birini bulmak daha da basit.. Kim olduğunu saklıyo evet ama farkında olmadan o kadar çok bilgi bırakıyo ki ardında.. Soru cevap şeklinde mim'ler yazıyoruz. Çok basit cevaplar veriyoruz. Adımızın ilk harfi ya da son harfi.. Ten rengimiz.. Saç modelimiz... Resmini paylaştığımız herhangi bi eşya... Fan sayfası olan başka bi Blogger.. Facebook kullanıcısı olup aynı zamanda sosyal medyanın diğer kollarından birini kullanan bi arkadaşımız. Bunların hepsi bize çok basit ve küçük gelir.. Düşünsenize adınızın ilk harfini yazıyorsunuz. O harften milyonlarca insan var... Kim beni bulabilir ki diye düşünebilirsiniz ya da kim uğraşır... Şeytan ayrıntıda gizlidir !

     Facebook'da fan sayfası olan bi Blogger varsa ve siz onu takip ediyorsanız. Paylaştığı bi iletiyi beğenme olasılığınız %60... Aslında bu oran daha yüksek ama inat olsun diye çıkar yok ben beğenmedim dersiniz :)

     Facebook'da paylaştığınız bi fotoğrafı alıp şakkadanak blogunuzda ya da Twitter'ınızda paylaştıysanız hiç kaçarı yok.. Bulunma süreniz 30 sn.

     Bloga ya da Twitter'a yüklediğiniz fotoğraflarınıza isim verirken adınızı ya da adınızın sessiz harflerini yazıyosunuz, yazmayın...

     Facebook'da arkadaşınızın sayfasından bi fotoğraf yada video linkini alıp paylaştınız. Sonuç olarak bulanacak kişi arkadaşınız olur. Her şey bitti sanmayın... O videoyu görebilmek için o kişinin arkadaşı olmanız gerektiğini biliyoruz. Orda bi yerdesiniz, etrafınız çevrili.. Teslim olabilirsiniz...

     Kullandığınız nick adınızdan ya da soyadınızdan heceler içermesin... Genelde adınız ilk hecesiyle, soyadınızın ilk hecesini kullanıyosunuz. Bazen düşündürse de çoğu zaman farketmesi kolay oluyo...

     Bunlar işin başlangıç kısmı.. Detayları veremicem kusura bakmayın, meslek sırrı :) Şimdi kalkıp da senin derdin ne bu kadar uğraşıyosun diyeceksiniz. Haklısınız elbette.. Bazen gerçekten çok uğraşıyorum. Sürekli yazılarını takip ettiğiniz Blogger'lar var. Acaba bu yazıları yazan kim diye kendinize sormuyo musunuz hiç ?  Tahmin edeceğiniz üzere ben bu soruyu baya soruyorum kendime :) Eee tabi şöyle bi şey de var. İnsanlar ünlü olmuş bi yazarı merak ediyo. Onlar fan sayfalarına seni çok merak ediyorum diye yazarken siz merakınızı gidermiş oluyosunuz. Kendini çok muhteşem anlatan yazarlar var. Artık kendilerini o kadar iyi anlatmışlar ki okuyucular kendinden geçmiş.. Bazen şeytan diyo ki o merak ettiğiniz kişi bi boka benzemiyo de insanlar da rahat etsin ama işte gizlilik ilkesi var :) 

    En önemlisi de şu.. Her ne kadar bulduğum kişilere seni buldum, sobeee ! demesem de bazen söylemek zorunda kalıyorum ve standart tepkiyle karşılaşıyorum. Eee sorsan söylerdim zaten.. Tamam ben de biliyorum söyleyeceğinizi ama sormak hoşuma gitmiyo. Blogger'ların çoğu kız.. Ben bi erkeğim.. Erkeklerin internet üzerinde harikalar yarattığı da bi gerçek. Beni merak ediyo, galiba asılacak diye bi düşünce kimsenin aklına gelsin istemiyorum.

    Kısaca gizlilik özeti bu.. Gerçekten saklanmak istiyosanız Facebook hesabınızı kapatın.. :) Haa Facebook'unuzu kapattınız diye her şey bitti mi ? Tabiki hayır :) Okul numaranıza kadar söylemek istemiyorum. Lütfen ısrar etmeyin :p  Geçenlerde hakkımda şöyle bi yorum yapıldı : " BİS istemediği sürece durduramazsınız ! " Bu sözden sonra kendimi tanımlamam için Tofaş'ın, Tempra'dan daha iyi (!)  bi araba üretmesi gerekti ama napalım artık bununla idare edecez...

Not : Hocalar sınavdan önce şu klasik sözü söyler. " Yakalanmadığınız sürece kopya çekmek serbest ! "  Ben yakalanmadan sınavı tamamlıyorum. Sizi buldum diye bana kızmayın :)

56 yorum:

Miyuki dedi ki...

Ten renginden yakalanan tek kişinin ben olmadığımı söyle lütfen :) Sonuçta Afrika'da değiliz, beyaz tenli çok da insan var! Değil mi?

esved dedi ki...

yuh artık! :D abicim naptın ya bu yazı ortalığı karıştırır :) alemsin valla erkeklerin ne kadar meraklı olduğu ve dedikoduyu sevdiği bu kadar iyi kanıtlanamazdı :) biz kızlar bu kadar uğraşmıyoruz valla :)
not: korktum senden ama beni okumadığını bildiğimden içim rahat :DDD

Missbone dedi ki...

Ben blogta gizliyim ismimi söylemiyorum cismimi göstermiyorum ama az zorlasalar fotolarımı fersah fersah koyarım ahahah :D

Bu kadar uğraşmaya grek yok beni bulmak için 'missbone rsmini göndersene' dimeleri yeter.:D

Tabii o an havamdaysam :D

Milena dedi ki...

aaa valla FBI ajanı gibi çocuksun kırk yıl düşünsem aklıma gelmez..ayy nolur beni söyleme çok top secretım desem de sen inanmazsın zaten..okuyucuları arasında kocası annesi babası filan olan bir tipim:( yazık olum bana..millet ne gizem uyandırmış bak.cidden yaa bi ara sorayım bari bende bazılarını acayip merak ediyom:)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mayk : İnan söylemek isterdim :) Ama en çok sen de zorlandım ben ya.. Düşün artık son çare o kalmıştı :)

@esved : Tamam bütün yazılarını okuyamamış olabilirim ama okuyorum. Ayrıca Adının A harfiyle başlayıp, soyadının N harfiyle bittiğini bana söyletemezsin :)

@Missbone : Cisim derken gözlerin, ağzın ve burnunun aynı karede olmayışı mı ? Bence diğer fotoğraflarından kesip birleştirsek senin fotoğrafın ortaya çıkar :)

@Milena : Tamam seni bulmayacam :p

Nora dedi ki...

Bis naptın sen xD cidden çok merak ettiklerm var ya boşver gizliliği açıkla bana xD zaten beni bulamazsn ;)

esved dedi ki...

pardon ama OHAAAA! :dd manyaksın senn :DDDD

Bir İnce Ses dedi ki...

@Nora : Bulamazsın derken :p

@esved : Manyak olabilirim evet :)

esved dedi ki...

acil mailini istiyoruuummmmmmm! :) çok pis bozuldum pisluk ajan :P

Bir İnce Ses dedi ki...

@esved : birinceses@gmail.com

Ağzımdan tek kelime alamazsın peşin söyleyeyim bak :)

Lütfücüğüm dedi ki...

bu bende de var. merak ettiğim sadece iki blogger ı bulamadım. diğer merak ettiğim kişileri buldum. elime ne geçti? anlamsız bi başarı hissi:)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Lütfücüğüm : Güçlerimizi birleştirip Blogger'ın gizli saklı her şeyini ortaya dökelim. Millet bizden korksun :p

Nora dedi ki...

bulamazsn işte =)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Nora : Facebook'un yok diye ne bağırıyosun :)

Leah dedi ki...

Bis, bi boka benzemediğimi gördükten sonra bu yazıyı yazman hiç hoş olmadı bebetom, ne güzel abartıyodum ben kendimi. T_T

Bir İnce Ses dedi ki...

@Leah : Sorma ya.. Leah bu mevzu bahisin dışındadır diye eklemeyi unutmuşum. Affet.. Yalnız bi gün şurama gelecek -şuram tam çenemin altı oluyor- bulunmaz hint kumaşımısın diyip verecem linki milleti kandırılmaktan kurtaracam :)

Nora dedi ki...

facebookum olmadığını biliyorsun ilerleme kaydetmişsin :P

sen şimdi inat edip yazıları daha dikkatli okurmuşsun falan :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@Nora : Ne zaman konuşmuştuk hatırlamıyorum ama bi ara söylemiştin Facebook'unu kapadığını :)

Nora dedi ki...

Hee doğrudur bak, yoksa senle mi uğraşıcam kızım gibi bişey demiş oldun şimdi :P haklısn tabi :D

Bir İnce Ses dedi ki...

Ya Facebook yoksa bulma olasılığım %2 :) Bi de senin sevgilin var. Araştırmam hoş olmaz. Ayrıca şöyle güzelim, böyle harikayım diye yazılar yazmıyosun :) Yoksa çok pis uğraşırım :)

Nora dedi ki...

Ehehehe :) takdir ettim, önceki yazın gibi, böyle de mükemmel bir insansın. Ciddiyim :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Nora : Ya halk bile farkına vardı artık benim mükemmel olduğumun :p

Öhm öhm.. Ciddi olayım ;

Teşekkür ederim :)

Hamide... dedi ki...

çok güzel bilgiler vermişsin vay be diyerek okudum her paragrafı :)) ben her mecrada o kadar çabuk bulunabilirim ki bu yazdıklarından sonra:))

NEFES dedi ki...

süpersin valla ajan gibi :))

Loves From Fashion dedi ki...

ahaha ne kadar güzel yazmışsın ya bayldıım =D
www.lovesfromfashion.com

eviminnuru dedi ki...

niye gizli olalım ki herşey serbest vallahi benim blog da

Laliş dedi ki...

Beni bulamn çok zor olmuştur özellikle :P. Ya bazen diyorum acaba bu kadar açık etmesemiydim kimliğimi :P.

enes dedi ki...

NSA istediği takidrde tüm e-postaları falan okuyabilir,o kadar uydu sadece hava tahmini için gönderilmiyor..

Neyse internet olmadan önce insanların gerçekten özel bir hayatı vardı şimdi ise kimileri bunu facebookta her anını paylaşıyor kimileri tweetini atıyor kimileri de formspring bana adını söyle sana arkadaşını söyle gibisinden sorular sordurtuyor özellikle bayanlar daha çok kişisel blog açıyorlar.Daha çok içerdikleri duygusal bunalım yazılarına kadar yansıyor.Erkeklerde çok iyi blog yazabiliyor ama yine de cinsiyet ayrımcılığı blog dünyasında baskın olan birşey neyse konu dağıldı..

Eğer gerçekten iz bırakmak istemiyorsak kimlik numarası bile kullanmamak lazım çünkü yöneticilerimiz bizi öyle bir işaretlemişler ki bilgilerimize ulaşmak çok kolay misal telefonlarımız imei kodlarını kendimiz gidip vermedik mi ne içinmiş illegal telefonu önlemek içinmiş tabii yersen ne konuşuyorsun onu takip etmek için farkında olup ya da olmadan bir şwkilde tüm sisteme çanak tutuyoruz.

Mavi Çilek dedi ki...

Ben de kimliğimi gizli tutmak istiyorum ki duygularımı korkmadan paylaşayım.Ama yazdıklarımı birilerine gösterip "bak ben de yazabiliyorum ! Bu yetenek sadece sen de yok !" demek geliyor içimden.Bazı ahmakların sadece kendi yazabiliyormuş gibi hissetmeleri beni rahatsız ediyor. Zaten blog'umu ilk açtığım da herkese söylemiştim blog açtığımı.
Twitter ve Facebook hesabım da blog adresim kayıtlı. Her yeni yazı yazdığımda da twitter'ımda paylaşıyorum.Paylaştığımı açık açık yazı yazamıyorum.Paylaşmadığım zaman da kimsenin haberi olmuyor ama bende okunmasını istiyorum.
N'apcağımı bilmiyorum. Tavsiyesi olan ?

hayalhanem dedi ki...

hey dostum, bunlar basit numaralar :P beni bulabilirsen o zaman bu işte gerçekten iyi olduğuna inanacağım. facebookum da var twitterım da :)

Pembe Kereste dedi ki...

HAHAHAA:d Bende aynı tiyolarla birkaç kişiyi buldum ama hebrleri bile yook :D Biraz eğlenceli dedikodu şeysiyle alakası yok :D

Wear A Smile! dedi ki...

way canına gözümü korkuttun! :-o
gerçi sorsan söylerdim.. :))

blog açmadan önce ne facebook ne de twitter kullanıyordum, şimdi de blogumun adına açtım bu hesapları, yine özel hayatımla ilgili birşey paylaşmıyorum.. ama kimliğini gizlemek adına dört takla atmak da bana saçma geliyor artık, dediğin gibi çok basit izleri takip ederek aranan her türlü bilgiye ulaşılabiliyor zaten.
senin bu kadar araştırmacı (!) olduğuna şaşırdım ama :)
sevgiler bis

Bir İnce Ses dedi ki...

@Hamide : Sen zaten saklamıyosun ki kendini :)

@NEFES : Şimdi eşim dostum beni ajan sanıyor :p

@Loves From Fashion : Bende :)

@eviminnuru : Gizli olmak güzeldir. Ben seviyorum :)

@Laliş : Seni birinin bulamaması için kör olması gerek kanımca :)

@enes : İnsanlar özel hayatlarını paylaşmak için interneti o kadar güzel kullanıyolar ki. Facebook'da yüzlerce resimleri var insanların ve her gün yenisini eklemekten çekinmiyolar. Erkekler bi şekilde kendilerine bi uğraş buluyolar ama aynı durum kızlarda söz konusu olmadığı için Blogger kızların egemenliğinde :)

@Mavi Çilek : Hıh.. İşte en sıkıntılı nokta orası. Bi şeyler yapıyosun, başarıyosun ama bunu çevrendeki insanlar bilmiyo. Bak ben bunu bunu yaptım diyemiyosun. Bazı zamanlarda ister istemez buruk bi sevinç oluyo içinde. En yakınlarınla bile paylaşamıyosun sevincini.. Okunmanın tek bi yolu var kendini pazarlamak. Kimse durup dururken gelip senin blogunu bulmaz. Sen izleyici kitleni bulup okuyacaksın, yorum yapacaksın ki dikkat çekebilesin. En azından başlangıç için böyle olur diye düşünüyorum.

@hayalhanem : Sipariş üzerine çalışmıyorum malesef.. Ama madem bunları basit buldun, sen beni bul bakalım :) Blogda birileri beni bulsun diye çok açık kapı bıraktım kimse göremedi :)

@Pembe Kereste : Biraz mı ? Bence çok eğleneceli :)

@Wear A Smile : Yahu niye korkuyosun :) Adın belli soyadın belli, boy boy resimlerin var, çalıştığın kurum belli, ordaki görevin belli :) Benim kimliğimi gizlememin tek sebebi, olur da bi tanıdığa yakalanırsam Blogger hayatım o an noktalanır. Beni tanıyan biri blogumu bilirse, her yazımda O aklıma gelir. Ben tek kelime dahi yazamam :) Ama asıl soru şu :

Neden benim bu kadar araştırmacı(!) olduğuma şaşırdın :) Bunun cevabını mutlaka istiyorum. Umarım bu yorumumu okuyabilirsin. :)

Kırmızı Başlıklı Pollyanna dedi ki...

bis necisin sen yahu ahahah :D

Bir İnce Ses dedi ki...

@Kırmızı Başlıklı Pollyanna : Vergisini veren sıradan bi insanım :)

Wear A Smile! dedi ki...

okudum okudum..:)
çok meraklısın..:P


iyi bayramlar bis!
ahsen :)

francesca mckennitt dedi ki...

Hahahah :D Ben de blogu açtığım ilk birkaç ay gizlemeyi düşündüm ama sonra dedim ki internet bir sürü falso verilen bir yer, ne gerek var. Zaten kişidel blog da olmadığına göre, bir sakıncası yok, ki twitter hesabım falan hem blog hem özel hayatıma ait, beni bulmak çok kolay sana göre o zaman :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@francesca : Ben seni bulduğumu söylememiştim değil mi :)

francesca mckennitt dedi ki...

Upps! Facebook sayesinde mi twitter sayesinde mi?

Bir İnce Ses dedi ki...

@francesca : Facebook.. Bi çok özelliği seni doğruluyo ama yanılıyo da olabilirim ki bu düşük bi ihtimal :)

francesca mckennitt dedi ki...

Vay anasını, sen neymişsin be abi diyesim geldi :D

Bir İnce Ses dedi ki...

@francesca : Mükemmelim diyorum inanmıyosunuz ben napayım :)

francesca mckennitt dedi ki...

Öyle bir iddiada bulunmadım :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@framcesca : Kimliğin benimle mezara gidecek :p Yalnız bana verdiğin mail adresini başkalarına verme. Tabi gizli kalmak istemiyosan o ayrı :)

francesca mckennitt dedi ki...

Aa tamam mailden gördün. Jeton düştü :) Oradan yola çıkarak baktıysan büyük ihtimalle benimdir, haklısın :) Yok ya çok insan mailimi istemiyor zaten :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@francesca : Mailden veya isimden aratarak çıkmıyosun merak etme :) Ben zaten sen olduğunu biliyodum da %1 yanılma payı bıraktım :)

francesca mckennitt dedi ki...

Yok yok aratarak değil de gözüküyor ya ondan dedim. Üff internet ne lanet bişi, gizlenmek isteyenlerin işi zor :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@francesca : Adını falan değiş mailden :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mantıklı :) Umarım üst yorumların sahipleri küfretmiyorlardır :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@francesca : Neden :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mail gidiyor ya onlara da, her yazdığımda :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@francesca : Hepsine gitmiyodur :)

francesca mckennitt dedi ki...

Gmail sağolsun. Ben işaretlesem de gelmiyor mail bana. Kendi bloguma gelen yorumlar da gelmiyor falan. Sapıttı benim hesap iyice, gmail gözümden düştü :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@francesca : Bana da mail gelmiyo :) Ayrı bi hesap daha tanımladım ona geliyo mailler :)

Wear A Smile! dedi ki...

noluyo burda?? mailbox'um dolmuş yaw!!! :P

Adı-yokmus dedi ki...

haydi bul bull :))