BİS Gözüyle Moda Blogları !


     Selam gençler ve kendini genç hisseden Blogger'lar... Biliyorum beni yine hiç özlemediniz. Hani özleyen kalkar bi mail atar, öldün mü kaldın mı diye sorar.. Ama nerdee.. Msn, Facebook falan pek kullanmayan bi insan olduğumdan mütevellit hemen suçu bana bulmayın... Ulaşan ulaşıyor. Burdan isim verip yüzünüzü kızartmak istemiyorum. Şimdi kalkıp ben de tam sana mail atacaktım.. Merak ettim ya nerelerdesin, bi yazı yazdın kayboldun demeyeceğinizi de biliyorum :) Niye yazı yazmıyosun diye isyan edenler de oldu ama yazamadım yani.. Bi ara hastaydım yazamadım sonra da yazamadım işte.. Neyse sonuç olarak burdayım.. Sakın geçmiş olsun demeyin zaten geçti :)

     Blogger' ın N'leri seçtiğimiz zaman yüzlerce blog gezdim biliyosunuz.. Tabi şöyle bi durum var.. Diyelim ki bi ev hanımının bloguna geldim.. Onun mimlediği tüm Blogger'lar ev hanımı.. Yemek yapmışlar, pasta yapmışlar. Resimlerini çekmiş bloga koymuşlar... Yahu bir de güzel bir de güzel insanın canı çekiyo.. İşten gelip arkadaşlarımla dışarıya çıkıyorum. Eve geldiğimde saatler gece 12-1'i gösteriyo.. Bloglara bakınca ister istemez bi açlık hissi doğuyo.. Anneme de kalk bana şu yemeği yap diyemiyorum tabiki..  Kaç gece rüyamda pastalar, börekler gördüm. Sanki yıllardır yemek yememiş gibi uyudum. Zaten gece geç geldiğim için her sabah kavga ediyoruz. Annem bi yandan babam bi yandan.. Çok zor günlerdi ahhh ahh.. Konumuz bu değil tabiki.. Asıl konu Moda Blogger'ları !

     Şimdi bana kızacaksınız eminim buna... Hadi canım sen ne anlarsın modadan tarzı cümleler kuracaksınız... Kurabilirsiniz tabiki ben eleştiriye açık bi insanım :) Şimdi gözlemlerim sonucunda bazı tespitler elde ettim... Moda Blogger'ları fakir, zengin ve ultra zengin olmak üzere 3'e ayrılıyor... Ultra zengin kesim bi çantaya 3000 TL verirken kılı bile kıpırdamıyor.. Ben 2000 TL'lik Iphone'u alsam mı almasam mı diye kırk takla atarken kadın aldım gitti ayol ahahaha diyor.. O da ben kaç tane telefon satıp almayı düşünüyorum.. Benim düşündüğüm şey telefon sonuçta bi kere alıp yıllarca kullanıyosun. Ama çanta öyle mi ? Bi elbisene uyarken diğerine uymuyo..  Bence bu ne insanları bilgilendirmek, ne modayı takip etmek... Bu düpedüz hava atmak yani.. Eğer insanlara bilgi aktarmak, moda hakkında bilgi vermek istiyosanız, daha makul şeyleri tercih edin. Kaç kişi bi çantaya 3000 TL verebilir sorarım size.. Ben o paraya çanta alacağıma 2000 TL daha ekler tüplü Şahin alırım.. Ben onu taşıyacağıma o beni taşır...

     Bi de zengin olmayan kısım var. Ben en çok bu kısmı takdir ettim. Zengin olmayabilirler.. Bi ayakkabıya 100-150 TL veremeyebilirler... Ama ellerindeki kaynakları değerlendirmişler... Zengin kesim bilmem ne mağazından aldım derken, bu Blogger'lar  X bujiteriden ya da Y çarşısından aldım demişler... Şurdaki şu mağazada indirim var, burda şöyle bi kampanya var demişler... Diğerlerine bakıyorum tık yok.. Eğer ortada bi alışveriş varsa, bence bilinen kampanyalar blogda paylaşılmalı....

     Vee son olarak  zengin kısım var. Şimdi bu Blogger'lar da kendi aralarında az resimli ve çok resimli olmak üzere ikiye ayrılıyor... Blogger'ı mimlemişler... Sayfayı açıyorum yan tarafta geçmiş yazılar paneli yok.. Göremiyosun mim'i yazmış mı yazmamış diye... Blogda o kadar çok resim var ki sayfayı indir Allah indir bitmiyo... Bi ara mouse'nin topu dönmekten ısınmaya başladı. Blogda yazı yok :) 5 satır yazı yazılmış 25 tane resim konulmuş.. Resimlere bakıyorum... Yani kızımızın maşallahı var. Allah sahibine bağışlasın.. En iyi tasarıma sahip blog nasıl seçilmediler anlamadım zaten.. Böyle boy boy resimler, tasarım harikası şeklinde :p Öhm öhm neyse nerde kalmıştım.. Resim çok ama hep aynı... Ya da bi fark var ben çözemiyorum :) Çekilen iki resim arasında sadece kızın açısı değişmiş, çanta aynı konumda :) Kızın açısı değiştiğinden dolayı kıyafetinde açısı değişmiş ama görünümde bi farklılık yok... Yani aslında modadan haberler diye bi şey yok gibi :)

     Az resimli Blogger'lar bu işin hakkını veren Blogger'lar oluyolar kendileri.. Ben öyle düşünüyorum.. Gerektiği kadar resim çekmişler.. Hatta bazıları markaların kendi çektiği resimlerinden örnekler vermişler. Son trend'leri paylaşmışlar.. Mesela bi pantolon tanıtımı yapmışsa, bunu kombinleyebileceği kıyafetlerden örnek vermişler... Burdan kendilerini tebrik ediyorum... Şimdi sıra geldi gözüme çarpan ince detaylara...

     Blogumda marka ismi vermeyi pek sevmem ama burda kullanmam gerekecek... Anladığım kadarıyla moda dünyasının kalbi Zara'da atıyor... İlla ki bi Zara var... Hani bi kere iki kere de giyilmemiş... Nerdeyse her yeni yazıda kullanılan kıyafetlerde Zara imzası var. Herhalde Zara olmasa Moda Blogu diye bi şey olmayacak :) İkincisi her Blogger kullanmasa da büyük bölümü yazılarını iki dilde yazıyor. Tahmin edebileceğiniz gibi Türkçe ve İngilizce... Yalnız Türkçe ve İngilizce olarak anlatılan giriş kısmından sonrasında film kopuyor ve yazılar İngilizce'ye dönüşüyor.. Lütfen buna dikkat edelim... Ve en önemli nokta herkes kadınlara çalışıyor. Yine ayrımcılık yine ayrımcılık... Ondan sonra da kadın erkek eşit değil diye laf çıkarıyolar... Erkekler giyinmeyi bilmiyolar, kıyafetalamıyolar, kombin yapamıyolar. Üstlerine buldukları şeyleri giyip çıkıyolar diyosunuz ama herhangi bi çalışma yok... Kadınları düşündüğünüz kadar erkekleri de düşünün biraz.. 3 yazı kadınlara yönelik yazıyosanız 1 yazı da erkeklere yönelik olsun. Gözüme çarpan bi iki yazı oldu ama çok uç noktalar yazılmış.. Rengarenk pantolonlar, baskılı t-shirt'ler bunlarla olmaz yani.. Blogger'ların çoğu kız. Sorarım size kaçınız sarı, mavi, yeşil, kırmızı bi pantolon giyen erkekten etkilenirsiniz ? Vay be ne karizma olmuş dersiniz ? 

     Sonuç olarak burdan bütün Moda Blogger'larını tebrik ediyorum. Hepsi bi şekilde emek verip bizlere bilgi aktarmaya çalışıyolar.. Ama dediğim gibi özele yada sınıfa değil de genele hitap edebilecek şeyleri tercih etseniz daha iyi olur gibime geliyo... Yapılan şey sadece teoride kalmamalı bence.. Uygulanabilirliği de olmalı diye düşünüyorum. Birilerini kırdıysam özür dilerim...

*Not : Dikkat etmediniz biliyorum ama internet tarayıcılarınızın sekme kısmında Bir İnce Ses yazan yerin sol tarafında cinsiyet belirten bi işaret göreceksiniz. Elinizde kaldım artık.. Baktım olmuyo böyle bi çözüm buldum.. Sonra bu yazıları yazan bi erkek olamaz, yok ben seni kız sanıyodum demeyin :)

33 yorum:

Ekimoza dedi ki...

tespitlerin o kadar yerinde ki hak vermemek elde değil ama şu tüplü şahin alırım lafına çok güldüm:)blogunun yeni izleyicisiyim ama bu yazıyı okurken erkek olduğunu hiç düşünmemiştim sonunda okuyunca çok şaşırdım:)

Missbone dedi ki...

Zara demişken o kıyafetleri güzel de,topuklu ayakkabısıyla kendimi yerde buldum lan! Bu da öyle bi anımdı.

Neyse,gözlemlerin yerinde olmuş Bis'cim,kız halimle bu kadar hakkını veremezdim diye düşünüyorum. Ayrıca olumsuz yönleri bile öyle dile getiriyorsun ki hayranım bu konu da sana. Ben azıcık eleştireyim desem hakaret etmeye başlıyorum. Saf mıyım,salak mıyım,mal mıyım? çözemedim bu işi.

alice dedi ki...

açıkçası ben de ilk blogunu okuduğumda kız sanmıştım belki kızıcaksın amaa.. =( ama tamamen nickinle ilgili bir ince ses bana prensesi anımsatıyo sanki ordan bi uyarlama yapılmış gibi gelmişti..
gözlemlerine katılıyorum erkek modası hakkında ben de yazmayı düşünüyorum ama erkek izleyici oranım %2 civarında olduğu için erteliyorum sanırım, yazılmaması biraz da bundan kaynaklanıyor diye düşünüyorum..

Loves From Fashion dedi ki...

eHeem her zaman beklerim ;) www.lovesfromfashion.com =D

babasının turşusu eylül dedi ki...

"Ben o paraya çanta alacağıma 2000 TL daha ekler tüplü Şahin alırım.. Ben onu taşıyacağıma o beni taşır..."
bu kısım beni bitirdi :D
Koca yazıda bir bu mu dikkatimi çekti? Tabii ki hayır. Her kelimesine katıldım :)
Cinsiyet belirti işareti de hemen çarptı gözüme. İyi bir çözüm olmuş :)

esved dedi ki...

Özlemiştik yazılarınızı bisciğim :)

iρεκβöcεĝι~ dedi ki...

Blog n leri seçildikten sonra ben ancak bu mimi yazabilmiştim ama sonrasında misbone un miminde aynen moda bloglarını asla izlemediğimi ve sebeplerini kısaca yazmıştım resmen geniş açıklaması olmuş bayıldım:D

hava atmak ve özgüven kazanmaya çalışmak yada ego tatmin dışı bir amaç bulamıyorum ben açıkçası.

Ayırdığımız kendisi yaratıcı olan ucuz malzeme ile yol gösteren şu 100tl ama bakın 10tl ye böyle yapılır yolu gösterenler apayrı:)

arya in neverland dedi ki...

bide ''bakk ben buguuuunn ne giydeeaammm'' diyenler var ben onlara sinir oluyorum.

Bir İnce Ses dedi ki...

@Ekimoza : Bir önceki yazımdaki yorumuna dikkat çekerim sevgili Ekimoza bence bi insan aynı şeye iki kere şaşırmamalı :)

@Missbone : Ağzın o kadar küfüre alışmış ki sıkıştığıın yerde patlatıyosun. Bütün sebep bu :)

@alice : Yok kızmıyorum artık alıştım :) Belki de yazmadığın için %2 dir :p

@Loves From Fashion : En müsait zamanımda geleceğim :)

@babasının turşusu eylül : En dikkat çekici cümle o ben de farkındayım :)

@esved : Özleyen insan bir meyil atar :p

@ipek böceği : Onların elini ayağını öpmek gerek :)

@arya in neverland : Ben onların ağzının ortasına tekme atmak istiyorum :)

Ekimoza dedi ki...

iki yazı arasında neredeyse bir aylık bir zaman olunca ve son iki yazı da bir kızın ağzından çıkmış gibi durunca demek ki her seferinde şaşırıyorum..ben de en son bu bloga gireli 10gün olmuş nerdeyse gözümden kaçmış olması gayet normal bence çünkü takip ettiğim bir sürü blog var elimden geldiğince hepsini okumaya çalışıyorum ve dün bu yazıyı okurken ilk defa girdim ben bu bloga diye düşünmüştüm ta ki şimdi öbür yazıya yaptığım yorumu okuyana kadar..her neyse hala sözümün arkasındayım bir kez daha şaşırdım belki bir sonraki yazıda yine şaşırırım:)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Ekimoza : Ya tamam da niye kızıyosun niye :)

Ekimoza dedi ki...

kızmadım ki:)hatta yazdıktan sonra biraz sert olmuş sanki dedim ve sonuna gülen yüzümü de ekledim:)kötü hissettim kendimi sanki müdafaya geçtim hemen kendimi ifade edebildiysem sorun yok:)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Ekimoza : Yok yok sorun yok :) Kendini ifade edebildin. Aslında bu kadar uzun aralıklarda yazı yazmam ama bu seferlik böyle oldu. Unutmuş olman çok normal, hatta tekrardan blogu açıp okuman bile mucize :)

Nora dedi ki...

Çok çok süper bi yazı. Hele bazı bloglar resmen vücut şov yapıyorlar. Elli tane resim var hep aynı kıyafetle. Çoğu da zaten fiyat yazmıyorlar sadece marka söylüyorlar. Ben de bi yazımda fiyatlarını da yazın demiştim de o zaman bi izleyicim "öyle yaparlarsa hepsinin çakma olduğu anlaşılır" demişti gülmüştüm baya. Yanlış anlaşılmasn herkes öyle demiyorum tabi :)

esved dedi ki...

Ya hu sen arada görünüyorsun sana demiyormuyuz bis hep yaz cok yaz cocuğum diye :D valla bak özledim girdim baktım yazı yok,girdim baktım yazı yok:) neyse dedim iki havalansın gelir:pz bis hep yaz cok yaz cocuğum diye :D valla bak özledim girdim baktım yazı yok,girdim baktım yazı yok:) neyse dedim iki havalansın gelir:p

Bir İnce Ses dedi ki...

@Nora : O arkadaşı benim yerime de tebrik et :)

@esved : Ya tamam da ne yazayım mesela ? Aklıma yazacak bi şey gelmiyo ki :)

esved dedi ki...

gelir bisciğim gelir :) yapma şimdi böyle yazıların çok güzel kalemin kuvvetli diyebilirim :) bulursun yazacak bişeyler 40 tilki var senin aklında :p tamam çok üstüne geldim
saygılar :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@esved : Valla şımartıyosun beni esved :) ne desem bilemedim şimdi... bi de beni taniyomuşsun gibi vardır vardır demişsin çok güldüm ona :)

esved dedi ki...

:D sezgilerim kuvvetlidir.

sestod dedi ki...

Yaptığın büyük çaplı anket ile tanıdım seni ve evet ben de erkek olduğunu düşünmemiştim, aslında kız olduğunu da düşünmemiştim, yani bu konu üzerinde düşünmemiştim ama biri bana sorsa "erkek" demezdim...

Neyse... Moda blogları ile ilgili harika tespitler yapmışsın... Bir de şu kapsamlı incelemenden sonra beğendiğin bir iki tanesini önersen fena olmazdı hani ;)

Bir İnce Ses dedi ki...

@sestod : Bu konu üzerinde düşünüp arada kalmadığına sevindim :)

Aslında yazmayı istedim ama sonra okuyucularımı etkileyebileceğimi düşündüm. Psikolojik baskıya çabuk tepki veren bi toplumuz. İnsanların görmedikleri yada göremedikleri şeyleri anlatınca biden soğuyup çoğu şeyden vazgeçebiliyolar. Kimseyi etkilemeden kendi düşüncelerimi belirtmek istedim :)

!DOZ BÜYÜCÜSÜ! dedi ki...

bayildim tespit ve gozlemlerine,o kadar haklisin ki bu yazinin altina imzami atiyorum :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Doz Büyücüsü : Blogger'ın geliştiricileri ile konuşup elektronik imzayı başlatayım o zaman :)

Mystery dedi ki...

moda blogları boş günleri fazla olan insanların yapıcağı iş bence. işin gücün olmıcak, habire internetten araştırcan, gezincen falan. bana sıkıcı.

Ahsen-Wear A Smile! dedi ki...

aaa ben bu yazıyı nasıl kaçırmışım yaa! çok eğlendim okurken, bayağı bir düşünüp ince ince yazmışsın tebrik ederim :)

haa bu arada bence artık erkek olduğunu vurgulamana da gerek kalmamış, bu yazıyı bu herhangi bir kadının yazabileceğini düşünemiyorum ben (naçizane fikrim tabii..)

sevgiler..

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mystery : Ya öğrenciden Moda Blogger'ı olmaz zaten. Ha olursa da zaten o kesin özel okulda okuyodur, rahattır yani :) Ama çalışan kesimden Moda Blogger'ı var. Özel sektör bile olsa çoğu şirket cumartesi günleri çalışmıyo. Bence güzel iş ya. Kafan rahat olduğu sürece sıkıntı yok :)

@Ahsen-wear a smile : Ben de okudun, beğenmedin kızdın diye düşünmüştüm. Yorumunu görünce heyecanlandım bi ama okuyunca çok mutlu oldum. Naçizane fikrine katılıyorum ama inat edenler var. İki yazı sonra aşk-meşk dolu bi şeyler yazsam, yine başladığım yere gelirim :)

NEFES dedi ki...

Çok beğendim yazını.
Bence moda bloğu diye bir basitlik bile olmamalı.
Görgüsüzce geliyor bana.
Şuyum bu marka buyum bu marka.
Bloğunu doz büyücüsünden buldum
karıştırdım.
Çok başarılı.

Bir İnce Ses dedi ki...

@NEFES: Hakkını verdikten sonra moda blogu olsun ya.. Ama moda olsun, modayı anlatsın :)

Blogumu beğendiğine sevindim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Kesinlikle haklısın bis. Bana da garip gelen çok moda blogu var :) Eh erkekler için de erkek moda bloggerları lazım. Erkekler yazmayı sevmiyor ki bu işleri napalım :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@francesca : Evet haklıyım, hatta çokarikayım :p

Miyuki dedi ki...

bir de h&m var bis çocuk! o da zara kadar popüler :)

aylin dedi ki...

Çok güzel bir siteniz var, hazırlayanların ellerine sağlık. Benim internette dolaşırken bulduğum http://www.tabloal.com diye bir site var, sizlerle paylaşmak istedim :)

Gizem dedi ki...

"Ben onu taşıyacağıma o beni taşır..." Bu nedir, sabah sabah gül gül öldüm :)