Anne Ben Evde Kaldım !


     Günümüzün en büyük problemlerinden biri evlilik... Üniversiteyi bitirmiş 23-25 yaş arası genç kızlarımız, eğer hayatlarında bir erkek yoksa malesef ki evde kaldım psikolojisine giriyolar.. Erkekler de böyle bi durum var mı ? Tabiki hayır.. Siz hiç ben evde kaldım diyen bi erkek gördünüz mü ? Şahsen ben görmedim.. Adam ne kadar daha bekar yaşarım, günümü gün ederimin derdinde...

     Peki kızlar neden böyle bi psikolojiye girer ? Neden erkekler gibi keyfime bakayım demez ? İçlerinde bi yuva kurma, evleneyip çoluğa çocuğa karışayım duygusu mu var bilemiyorum.. Erkeklerde böyle bi duygu yok sanırım. Aileler çocukları parayı çar çur etmesin, düzenli bi hayatı olsun diye evlendirmek istiyolar. Kızlarda ki durum çok farklı.. Ortada bi mahalle baskısı var ya da bi zorunluluk.. Zamanı gelince okula gitmek gibi bi şey sanki... Bir de şöyle bi şey var.. Tanıdığım ailelerde geçen konuşmalar hep şu şekilde " Bizim oğlana bi kız bulalım... " Ailelerde hep bi erkek çocuğu evlendirme çabası var. Kız evde kalsa da olur, hiç önemli değil. Zaten anneler kızlarını bi süre evlendirmek istemiyolar. Kızlar hep küçük.. Sonra kız 30 yaşına geliyo, vay efendim bizim kız evlenemedi... 

     Sanırım artık herkes tek maaşla geçinmenin hiç de kolay olmadığının farkında... Eee bu da doğal olarak çalışan gelin adayına yönelmeye sebep oluyor.. Tabi damat adayı çok zenginse evimin kadını, çocuklarımın anası olacaksın diyebilir. Ama ben her zaman çalışan kadından yanayım. Ekonomik özgürlük diye bi şey var.. Gerçi boşanmaların %60'ı bu ekonomik özgürlükten kaynaklı ama napalım artık... Birbirini iyice tanımadan evlenenlerin acı sonu...

     Mahalle baskısı olayı kaçınılmaz bi son gibi... Ailenizde, arkadaş çevrenizdeki kızlar bir bir evlenmeye başlayınca ister istemez ben niye evlenemiyorum diye bi düşünce belirebilir. (Kesin belirir hatta yer yapar) Böyle bir düşünce beyninizin içinde kelebek gibi çırpınıp dururken rahatıma bakayım, sefamı süreyim demeniz pek de olağan bi durum değildir. Sonrasında sonuç bulduğum ilk erkekle evlilik planları yapmalıyıma çıkar. Bu konuda kızlara hak vermiyor değilim aslında.. Hatta bu konu hakkında Laliş'le yaptığımız bir söyleşide düşünecelerimi dile getirmiştim. (Bkz. Yazı) Bu bir sanal reklam uygulamasıdır :p

     Nerde kalmıştık...Heh.. Çalışan kız 1-0 önde.. Devlet işinde çalışıyorsa 2-0.. Hele öğretmense, hükmen galip... Yıllar yıllar öncesinde Tekel Fabrikası'nda çalışan kızlar evlenilecek kızlar olarak görülse de günümüzde öğretmen kızlar listenin en başında yer alıyor. Babam, ben liseye giderken mahallenin evlenecek yaştaki delikanlıları takım elbise giyer Tekel Fabrikası'nın çıkışına giderlerdi diyor. O zamanlar benim gelinim Tekel Fabrikası'nda çalışıyor demek nerdeyse benim gelinim doktor demeyle eşdeğermiş.. Öğretmen kızla kıyaslamak kimsenin haddine düşmemiş zaten.. Kıyaslayanın dişi kitlenir :p Aradan yaklaşık 40 sene geçmiş Tekel işçilerinin halini hepimiz gördük.. Öğretmen kızların yükselişi ortada...

     Evde kalmamak için önünüzdeki tek engel KPSS ! Okulu bi şekilde bitiriyosunuz zaten.. Okul bittikten sonra KPSS'ye girip atandıktan sonra hayat olabildiğince güzel... Evde kalma derdi yok :p ÖSS gerçekten de hayatınızdaki en önemli sınavlardan biri... Koca bulmanın yolu öğretmenlikten geçer :p

36 yorum:

funda dedi ki...

eğlenceli olmuş, sende dikkat et aman evde kalma :D
bu yazıyı okumanı tavsiye ederim bir de http://piktobet.blogspot.com/2011/09/yuvadaki-seytan.html doğru tespitler var.

Mia Wallace dedi ki...

aman ya bi de tavsiye vermiş :D
sanal reklam uygulaması da pek güzeldi. eğlenceli yazı :)

Leah dedi ki...

Beni direkt eliyorlar lan öğretmen olmucam deyince ahahah :D

ezgi dedi ki...

sevgili Bir İnce Ses,
benim 25 yaşında bir öğretmen ve de uzun ilişki mensubu:) olarak Merkezefendi'ye yatıra falan gitmem gerek sanırım:)
dediğin gibi "toplumsal baskı" ile insan "noliy yeeaa, bi ben kaldım galiba" gibi düşüncelere gark olabiliyor. dikkatli olmalı;)
kızların erkeklere oranlara evlenmeye meyyal oluşu ile ilgili bi araştırma yapılsın istiyorum ben bu arada;)
"tekel işçisi kadın"ın vakt-i zamanında değerli olduğunu da ilk defa duyuyorum. bilgi için teşekkürler.

hitman-3 dedi ki...

Ögretmen hatun kadar ideal baska bir aday yoktur herhalde bu devirde.Hatun kişinin devlette çalışması ve garanti meslek sahibi olması,(özel sektör fobisinden dolayı) olmazsa olmazlardan artık :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@funda : Hemen bakıyorum :)

@Mia : Hayatın gerçekleri :)

@Leah : Sen maaşa geç de Aydın'dan bi ev al. Yaşlanınca orda oturursun :p

@Ezgi : Hem 25 yaşında hem öğretmen hem uzun ilişki mensubu.. Demek ki araştırmalarım doğru sonuç veriyor :p Zamanında Tekel işçisi kadınların tercih edilmesi tamamen DUYGUSAL :)

@hitman-3 : Güzel yazmışsın da hatun demesen bence daha bi hoş olur :) ( Kararına saygılı küçük bi öneri :) )

hitman-3 dedi ki...

Alternatif kelime de sunsaydın keske...

Emrah Ateş dedi ki...

yalnız kı aılesı de kızı ne kadar yukselmısse erkekte onun ıkı katını arar. O yuzden kız tarafı her zaman cok secıcı olur. Yanı ogretmen erkek ıscı kızla wevlenebılır ama ıscı erkek ogretmen kızla evlenemez gıbı. Gunumuzde aradakı aska bakan pek yok. Tum olay ekonomık anlasmada gerısı vodkaya bakar.

Missbone dedi ki...

Haha evet koca bulmak öğretmenlikten geçiyor. Öğretmen bende olabilirim ama Kpss beni geriyor. O yüzden grafiker olayım yeter :)

Bu arada Bis'cim 25'i geçen kızlarda mahalle baskısından çok 'yaşlanıyorum 30 yaşından sonra beni beğenen olur mu?' derdi oluyor. 22 yim ama yaşlandığımı hissediyorum :p

helin dedi ki...

bis şu yaşımda bi baskı hissettim yazıyı okuyunca . evlenmem gerek acilen :D:D:D

yarın ilk iş üstümü giyinip bakanlıkların çıkışlarına gidiyim :D

esved dedi ki...

öğretmen olacam ya ben bu yazıya göre 1-0 öndeyim :) ama seçilen değil secen olmak için okuyorum itiraf edeyim :) yoksa bizim burda okumayana bütün sülale mahalle ister kısacası secilmiş olursun..

Üsturupsuz Yazar dedi ki...

Ne olur Kpss deme bana deme bana!

Laliş dedi ki...

Kızlara tavsiyem mahalle baskısına aldanmasınlar, baktılar aldanıyorlar kaçıp kurtulsunlar :D. Ben aldanmıyordum da ama onlar kendi kendilerine gelin güvey olamasınlar diye de kaçtım :D . Ben 24 e yaklaşmış hala çocuk ruhlu bir hatunum. Niye evlenecekmişim hayatı yaşamak varken. O kadar çok istiyorlarsa gidip kendilerine ikinci kocalarını alsınlar :D. Ay çok gaza geldim BiS :D.

Ahaha reklamını da yesinler senin :D.

▬|α.к.α.т.я.ι.є.ℓ|▬ dedi ki...

Evlenmek istemediğimiz halde öğretmen olursak halimiz köyü yani :D

Bir İnce Ses dedi ki...

@Emrah Ateş : Ee ben de bi erkek olarak maaşı benden fazla bi eşim olsun istemem açıkcası.. Kadın milleti başına kakar sürekli :)

@Missbone : Kızlar 30 yaşının üstüne çıkıyolar mı ki ? Hiç duymadım böyle bişe :p

@helin : Demek 25 yaşından büyüksün seni seniii :p

@esved : Yazıyı doğru okumamışsın ki.. Öğretmen adaylara 1-0 mı demişim :)

@Üsturupsuz Yazar : Valla bilmeden oldu

@Laliş : Hıııı.... Koca bulamıyorum demiyosun da :p

@akatriel : Onu öğretmen olmadan düşünecektin artık çok geç :p

Mystery dedi ki...

24 yaşındayım, öğretmen adayıyım ve sloganım 'yemişim KPSS'yi' ahahahaha önümde dağlar denizler duramaz benim ahauhauaaha :D

o değil de lisede müdür olsan olmadı mı olmaz yani bunu bi diim ben :D

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mystery : Elinin altında hazır koca adayı olmasa görürdüm seni :)

Mystery dedi ki...

seviyorum seni ve beni çözmüş olmanı ahahahaha :D

esved dedi ki...

TAMAM be! hükmen galipmişim :)

ebygale dedi ki...

tespitlerini başarılı buldum oldukça,bende çevremdeki bekar erkek arkadaşların (hemen hemen hepsi 30 yaş üstü) öğretmen kız arayışını bizzat gözlemlemekteyim:)

Bir İnce Ses dedi ki...

ebygale : Gözlemlememek elde değil :D

morfea dedi ki...

ÖSS'ye girerken annem o kadar da demişti "kızım öğretmen ol, hem rahat ham 3 ay tatil yaparsın, boş derslerin olur hafta içinde bile boş günün olur" diye. Dinlemedim aaahhhh!... :)

meğer kadıncağız biliyormuş kızının evde kalmamasının tek yolunun öğretmenlik olduğunu.

bu arada hemşire hanımkızlarımızın da +2 handikap ile önde başladıklarını unutmamak lazım...

Bir İnce Ses dedi ki...

@morfea : Hemşireler +2 handikap alıyorsa senin handikapı ben tahmin edemiyorum :) Maça çıkmaya gerek yok sanırım :D

morfea dedi ki...

aslında o iş pek öyle olmuyor sevgili BİS... yoğun iş hayatı ile, bitmeyen nöbetler ile, uykusuz geçen 36 saatin ardından bir dahaki nöbete kadar evde geçireceğim 12 saatimin neredeyse tamamını uyuyarak geçirecek olmamla hükmen yenik sayılıyorum aslında. (tabi şu an bu kadar değil, öğrenciliğin son yılı böyleydi, bir de şu meşhur sınavı kazandıktan sonrası böyle olacak).

böyle bir hayatı kabul edebilecek erkek genelde çok geniş ve rahat davranabilenlerden oluyor ki ben de ona gelemiyorum. böyle bir hayatım olacağını bile bile idealimdeki hayallerimi süsleyen branştan da vazgeçmek istemiyorum.

Neyse ki hayatı "okulum bitsin işim olsun evleneyim hemen çocuk yapayım" a sığdıranlardan değilim. Yani çok da umrumda değil açıkçası.

bu ara yorumlarım "mini post" gibi oluyor, yazasım mı gelmiş ne? :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@morfea : Nöbetler şunlar bunlar o meşhur sınavı kazandıktan sonra en fazla 5 sene sürüyor diye biliyorum. Yani geçici bi şey sonuçta.. Seni alan kişinin bi süre buna katlanabileceğine inanıyorum nedense :)

morfea dedi ki...

evet o yoğun nöbetler 5 sene sürüyor ama ben kalp damar cerrahı olacağım için her an gecenin bir vaktinde hastaneye gitmem gerekebilir.

ama tabi bu nerede çalıştığına göre de değişir. ben akademik kariyer istediğim için üniversite hastanesinde belli bir seviyenin üzerinde durum o kadar da vahim olmuyor, yani umarım öyledir :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@morfea : insanlar da geceleri hastalanmasın canım :p

morfea dedi ki...

Belki de işin beni çeken kısmı o'dur. Belirli bir mesai saatinin olmaması yani... Bir yerlerde zaman öldürüyor olmamak. Gerçekten "bir şeyler" yapmak...

Bir İnce Ses dedi ki...

@morfea : Gerçekten bi şeyler yapmak adına bu düşünceye kapılmak için çok erken bence :) Boş yere zaman öldürme ilerde eminim ölenlerin dirilmesini istersin :)

morfea dedi ki...

Aksine hiç de erken değil!... Eğer şu an böyle düşünmüyor olsam ne olur biliyor musun?

1 yıl sonra kendimi ftr ya da dermatoloji'de bulurum ve oranın bana göre olmadığını anlamak çok uzun zamanımı almaz. Ya istifa eder KVC yazarım, ya da kendimi ömür boyu sürecek bir mutsuzluğa hapsederim.

ileride ölenlerin dirilmesini istemediğim için zaten şimdiden bir şeyler yapmam gerek!

bu arada yazılan cevaplar birilerine yorum olarak gidiyorsa eminim sıkılmışlardır, postunun altını daha fazla doldurmayalım istersen ;)

Bir İnce Ses dedi ki...

@morfea : Adresi biliyosun ya kapı ya balkondayım :p

morfea dedi ki...

hahahaaa ama öyle olmaz, ben balkonda olucam, sen kapıda :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@morfea : Cık olmaz.. Kapılar bana göre değil :)

morfea dedi ki...

gıcıkk :))

iki dakika hayal kurdurmadın :)))

Bir İnce Ses dedi ki...

@morfea : Hayallerimizi yorum panelinden kurmuyoruz :D

morfea dedi ki...

Peeeeekiiii!...