Yalnızlık !


     Benim hep hayalimdir yalnız yaşamak... Dört senelik üniversite hayatımın ilk üç senesini üç kişilik odada, son senesini de iki kişilik odada geçirdim. Tek başıma kalmak istedim hep ama bi türlü olmadı. İlk seneler boş oda yoktu sonrasında da oda arkadaşımı tek bırakmak istemedim. Ama tek kişilik oda hep gözümde kaldı...

     Yalnızlığı seviyorum.. Belki de tek olan şeylere ilgimden dolayı yalnızlığı seçiyorum. Özellikle bi şey alacağım zaman tek olmasını istiyorum. Bi gömlek bi ayakkabı aldığımda başka birinin üstünde olsun istemiyorum. Bazen çok hoşuma gidiyo ama o kadar çok insanın üzerinde görüyorum ki almak istemiyorum. Tek olan sade olan her zaman daha çekici geliyo.. Aldığım şey diğerlerinden kötü olsa bile en azından sadece ben de var diyebiliyorum. İkinci bi kişinin üstünde kolay kolay görmeyeceğimi biliyorum. Kim bilir belki tek çocuk olmam bile bu yüzdendi, kanıma işlemiş napayım yani :)

     Buralar ne bi İstanbul ne bi Ankara ne bi İzmir...Şehrin gürültüsünden kaçmak istediğiniz zaman kaçıp gidebileceğiniz yerler çok da uzak değil... En fazla yarım saat içinde şehirden uzak, doğayla iç içe bi yere gidebiliyosunuz.. Hep hayal ediyorum şehirden uzak bi yerde yaşamayı... Çevremde kimseler olmasın.. Küçük bi bahçem olsun evimin dışında.. Küçük küçük sebzelerim meyvelerim yetişsin etrafımda.. Çok büyük bi ev de istemiyorum hani... İçini kendim dayayıp döşerim.. Zaten tek başımayım şatoya ihtiyacım yok.. Yalnız olmak derken herkesten uzaklaşayım demiyorum. Evime gelince rahat etmek istiyorum sadece... Kendi yemeğimi kendim yapabiliyorum az çok.. Eee temizlikten de anlıyorum biraz.. Pek fazla sıkıntı yaşayacağımı düşünmüyorum... Ama....

     ... Ama işte sorun burada başlıyor.. Geçen hafta annem teyzemin yanına Ankara'ya gitti. Babam da işleri dolayısıyla dışardaydı eve çoğu gece geç geldi... Garibim sabahın köründe çıkıyo, gecenin bi yarısında geliyo.. Sonra da ben bu adama acıyorum diyince acıma diyolar yahu... Neyse konu bu değil.. Ben işten eve gelip rahat rahat bi duş alırım, yemek yerim, kitap okurum, müzik dinlerim, internete takılırım hesabı yapıyorum.. Yok, olmuyo.. Ya birisi akşam bize gelin burda yemek yiyin diyo.. Ya benim bi işim çıkıyo.. Bi türlü düşündüklerimi yapamıyorum.. Bi gün güzel bi sabah kahvaltısı yapayım dedim erkenden kalktım... Gıda, özellikle de şarküteri ürünleri üzerine iş yaptığımızdan dolayı ayıptır söylemesi bi kahvaltıda aklınıza gelebilecek her şey var dolapta.. Ben de kahvaltıya çok önem veririm. Diğer öğünleri hiç aramam bile.. Nedendir bilmiyorum.. O kahvaltıyı hazırlamak hiç içimden gelmedi.. Çıkardım her şeyi koydum masaya.. Sonra bi etrafıma baktım şöyle.. Koca ev bi ben varım.. Belki güzel bi şarkı çalar kendime gelirim dedim TV'yi açtım.. Yok hep slow hep slow...  Bi yalnızlık psikolojisi aldı mı beni.. Allah'ım diyorum hep yalnız kalmak istiyodum noldu bana böyle... Ama bunda işin de etkisi vardı. Güzel bi kahvaltıdan sonra da işe gidilmez ki arkadaş.. Oturursun bi kahve içersin, açarsın güzel bi müzik keyif yaparsın.. Ben sanırım yaklaşık bi yarım saat bunları düşündüm. Kahvaltı yapmamaya karar verdim. Kibrit kutusundan daha küçük beyaz peynir, iki tane zeytin ve bir parça da helva yiyip masadan kalktım.. Akşam eve geldim yine yemek yemedim.. 

     Artık düşünmeye başladım ben bu işi... Ben yalnızlığı gerçekten istiyo muyum yoksa yalnızlığa özeniyo muyum ? Geçenlerde başımdan bi olay geçti.. Ben biraz üzüldüm tamam itiraf ediyorum çok üzüldüm :)  Ama üzülmemin nedenini bilmiyorum.. Neden bu kadar tepki verdim anlamıyorum. Kendime cevap veremiyorum. Arkadaşım senin şu anda ki durumunda ben olsam sen benim ağzıma sıçardın diyo.. Hak veriyorum çocuğa.. Bu olayların üstüne bazı kız arkadaşlarım beni aradılar.. Baya bi konuştuk.. Artık benim hayatımda biri olsun istiyolar.. Ama ben gerçekten bunu istemiyorum.. Beni gerçekten tanıyanlar az çok ne demek istediğimi anlıyolar. Dışardan bi göz olarak bakanlar da işte sen kız bulamıyosun da bahane uyduruyosun diyolar.. Bu sözümün üstüne geçen yazımı okuyanlar bu ne perhiz bu ne lahana turşusu diyecekler.. Ben de bu satırları yazarken öyle düşündüm ama durum aslında öyle değil gibi.. Ben biriyle birlikte olmak istersem bi şekilde peşinden koşarım, uğraşırım ama o kızda bi istek gelmedi.. Etraflıca düşündüm bu konuyu.. Yanılıyor muyum, kendimi kandırıyo olabilir miyim diye ama yanılmadığımı düşünüyorum.. Artık olaylara duygularımdan çok mantığımla yaklaşıyorum.. Doğru yolda hareket ettiğimden de emin gibiyim.. 

     Şu an ki zaman dilimi için değil bunu genel olarak söylüyorum.. Yalnız yaşamak istiyorum diyorum ama bunu kimseye anlatamıyorum :) Bazısı daha yaşın genç diyo bazısı sevgilin yok olsa  böyle demezsin diyo.. Ama ben hayatımı ikiye bölmek istemiyorum.. Mantıklı sebepler sunamam belki ama yalnızlık rahatlıktır diyorum.. Haa yalnız kalırsam açlıktan ölebilir miyim ? Geçen haftaki istatiksel analize göre evet ölebilirim... Yine de yalnızlık güzeldir.. Yine tek, hep tek...

*Not : Bu arada bu da 101. yazım.. 101 de tek bi sayı neresinden okursanız okuyun tek :p

22 yorum:

miwako dedi ki...

bence sen yanlızlığı değil yanlızlığın getirdiği avantajları seviyorsun bazende kafa dinlemek isiyorsun hekez gibi hayatını bölmek istemiyorsun modern çağ hastalığı bu hastalıktan bendede var çevremdeki herkezde olduğu gibi iyi bir şey ama bence:D fazla dert etmene gerek yok:)

mefisto dedi ki...

kim ne derse desin yalnızlık gibisi yok. hem kim demiş yalnız yaşarken sevgili sahibi olunmaz diye? tecrübe sahibi olarak söylüyorum, olunur. eve gelince de ekstra bir huzur olur, güzel olur, hoş olur ;p

Nora dedi ki...

kahvaltı konusunda çok haklısın, ben de yalnız olmayı seviyorum ama tek başımayken hiç bir şeyle uğraşasm gelmiyor, bir de herkes eğleniyor ben yalnızım gibi bir his kaplkıyor içimi :) ama gerçekten aradığın gibi biri karşına çıkınca emin ol yalnız olmak istemeyceksin :)

Jano dedi ki...

yalnizlik sadece mecburi yalnizlikta guzel gorunuyor. ben de yazmistim bu konu hakkinda. yalniz kaldigim icin alistim ve istemsiz benimsedim durumu. sadece bundan ibaret

pınar dedi ki...

Kahvaltı; kalabalıkta güzel ama şimdi.Şööyle;sohbet sohbeti açıcak,iki dedikodunun beli kırılıcak,yemek yeme faslı biticek o ekmek kırıklarıyla dolu sofrada oturup çay içme faslı başlıcak...Yani dicem o ki kimi yerde yalnızlık, kimi yerde kalabalık iyidir.bende bazen kimse olmasada hafif müzik işlğinde kitabımı okuyayım istyorum.Bi nevi kalabalığın yorgunluğunda arınma detoksu gibi.Ama kalabalık ailede yaşayanlar illa ki arıyor anne sesini falan:)

ezgi dedi ki...

sevgili bir ince ses,
yalnız yaşamak can'dır.
özgürlüktür.
bi de sevgilin ve arkadaşların varsa, belli aralıklarla evin dolup taşıyorsa, değmeyin keyfimize:)
moda konusunda da haklısın;) her yerde herkeste hep aynı ayakkabılar çantalar. hevesi kalmıyor insanın.

Bir İnce Ses dedi ki...

@miwako : Yalnızlık süper ya.. Dert yok tasa yok harika :D

@mefisto : Tecrübe sahibi olman gerçekten güzel ama ben kimse olmasın diyorum ya. Sevgilim de olmasın :D

@Nora : Ya işte tek başına olunca insan rahat ediyo.. Uğraşasın gelmiyo bi şeyle yat, kalk, otur, hopla,zıpla karışan yok :D

@Jano : Bence mecburi olması daha kötü.. Kendi isteğinle yalnız kalmak daha güzel gibime geliyor benim

@pınar : Anne sesini aramıyosun bence direk anneni arıyosun ki yemek yapsın.. Hadi itiraf et :p

@ezgi : Sevgili Ezgi ;
Kalbim kadar temiz bu yorum sayfasında bana yorum yaptığın için çok teşekkür ederim. Ama bi noktayı ben anlayamıyorum neden sevgilin ve arkadaşların varsa diye cümleye başlıyosun :D Yahu ben yalnız diyorum, yalnız olan diyorum, always walk alone diyorum, birinci tekil şahış diyorum :)

Şaka bi yana evet moda konusunda haklıyım :p :)

pınar dedi ki...

yoo hiç değil hem ben rejimde oluyorum hep yemiyorum ki:D

Bir İnce Ses dedi ki...

@pınar : Zaten ben de seni anlamıyorum. Hep rejim hep rejim.. Bu nası bi yaşam biçimi :)

Mystery dedi ki...

ay benim bu hayatta en çok korktuğum şeylerden biri yalnız kalmak. ödüm kopuyo resmen :D hiç istemem ben yalnız yaşamayı hiiiç. korkarım bi kere. yalnız başına yaşayanlara da hayran olurum hep. bence boşver sen yalnızlık olayları be koçum, sıkılırsın, valla bak :D 3-5tane çocuğun falan olsun olmaz mı :D

severim deliyi dedi ki...

bende tam tersine yalnızlığı hiç bi zaman sewen bir insan olamadım.naparsam yapayım yanımda hep birileri olsun istedim.öğle alışwerişte,yemekte,sinemada,nette bile tek takılmayı sewmedim.kalabalığın için de yalnız kalma hissiyse içimi kemirir.yapı meselesi tabiki.ama ben nerde çokluk orda bokluk sewenlerdenim :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mystery : Ya bu devirde 3-5 tane çocuk nası olsun. Millet açlıktan ölüyo.. Allah rızkını verir diyo yapıyo çocuğu yapıyo çocuğu.. Hem nerde bana 3-5 tane çocuk yapacak biri.. Bi tane yapınca oram bozuldu buram bozuldu, kilo aldım diyolar :D

@severim deliyi : İşte ben o bokluk kısmını sevmediğim için yalnızlık istiyorum. Bu zamana kadar bokun içine kadar battım, artık çıkmak istiyorum :D

esved dedi ki...

insanlara güvenemediğimden yalnızlık o kadar cazip geliyorki.... AYRICA ŞU SEVGİLİ MESELESİNDE AYNIYIZ BANA DA ÖYLE DİYORLAR EGER SEVGİLİN OLSA BÖYLE DEMEZSİN! ya aslında yalnız kalmak insanın yaradılışına ters tamam kabul ediyorum ama canım acıyacaksa yine hayal kırıklığı yaşayacaksam yok istemem kalsın diyorum.. En azında acı cekecek kıvama gelene kadar.. Yaa oruç oruç kahvaltı yapmak istedim ama yaee! :( :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@esved : Yaa tamam da ne bağırıyon ya anladık tamam bişi demedik :) Ayrıca kahvaltı detayı vermedim ne diye canım çekti vb. şeylerle insanları psikolojik baskı altına sokuyosun :)

esved dedi ki...

anaamm kim bagırdı?! ya klavyede farkında olmadan öyle büyük oluyor sonra üşendim silmedim:) evet detay vermedin ama kahvaltının k'sini bile duymak yetiyor bana.. :/ :))

francesca mckennitt dedi ki...

Ya di mi. Ben de bazen yalnız kalmayı çok istiyorum, sonra yalnız kalınca da bunalıyorum. Ne bileyim çözmek zor. 101 olayına da çok güldüm :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@esved : Taaam taaam.. Cümlenin ilk harfi "A" olmasa inanmazdım ama hadi neyse bu seferlik inanmış gibi yapıyorum :p

@francesca : Benim de son anda aklıma geldi ya.. Mükemmelim di miiii :p :)

esved dedi ki...

bİR İNCE SES bugün canım çok sıkkındı actım blogları karıştırayım dedim an bastan seni okudum wuuu çok eglenceliydi valla bayıldım yazdıkların çok basaka kendi ötelerde göstermiyorsun çok güzel kısacası ;) bloguna ilk rastladığımda itiraf edeyim kız blogu sandım nerden öyle düşündüysem:) DEVAM ET TAKİP EDİLİYORSUN.. bAGIRTTIRMA BENİ YAZMAYA DEVAM:)))

Bir İnce Ses dedi ki...

@esved : Kız blogu sanmana bi şey diyemicem malesef.. alıştım artık :) Teşekkür ederim zaman ayırıp okuduğun için :)

esved dedi ki...

ince ses falan deyince kız şeysi gibi oluyor :)

Deniz dedi ki...

Merhaba, ben de sizi kendi bloğuma beklerim!:)
www.LensMarket.Com

Istanbul's Finest dedi ki...

merhaba mimin bloguma kadar ulaştı:) ben de cavapladım:) guzelblogum.com adresinden okuyabilirsin. gerçekten bu n'ler fikri güzel olmuş çok büyük ilgi gördü:)