Kısa Kısa !


     Tam 17 gündür tek bir harf bile yazmamışım gençler ve kendini genç hissedenler... Yazmadım evet ama bi sorun bakalım niye yazmadım.. Şu anda kimse cevap veremeyeceğine göre ben herhangi biri sormuş farzediyorum ve cevap veriyorum. Öncelikle düğünümüz vardı fırsatım olmadı. Sonra modemim bozuldu tee buralardan İstanbul'a gönderdim. Sonrasında sonrasını sonra yazayım :p Anlatacak o kadar çok şey var ki 5-6 post'luk yazıya sahibim ama kısaltıp hepsini tek bi yazıda toplama kararı aldım ki o yazı bu yazı olacak. Peşinen söyleyeyim muhtemelen uzun bi yazı olacak.. Çevreye verdiğim rahatsızlıktan dolayı özür dilerim...

     Şimdi düğünden başlayalım... Babamın amcasının kızı ile halasının oğlunu evlendirdik.. Teknik olarak akraba evliliği ama uygulamada pek de bi akrabalık yok gibi.. Erkek tarafı hep İstanbul'da kaldığı için kimse birbirini görmedi.. Fakat ailemizin evlendirme merkezi bu evliliği münasip bulup kızımızı ve oğlumuzu çaktırmadan aynı ortamda buluşturup bu işi tamamladılar. Sonra bu izdivacı bana yıktılar tabi o ayrı konu.. Tanıdıklar nasıl oldu dediklerinde " BİS tanıştırmış çocukları onlarda anlaşmışlar evlenmek istemişler, biz de uygun gördük " diyolar.. Ben damadı geçen sene söz kesmeye geldiği zaman gördüm :) Erkek tarafı İstanbul'da olduğundan mütevellit buradaki işleri kim yapacak ? Tabiki ben... Düğün benim olsa bu kadar çalışmazdım heralde... BİS Taşımacılık, BİS Seyahat, BİS Yemek Fabrikası, BİS Kuruyemiş, BİS Kuaför, BİS.... vs. Annem her gün başımın etini yedi git kendine kıyafet al diye ama zamanım olmuyodu bi şeyler almaya... Zor bela 2 kilo almıştım onun da 1 kilosunu geri verdim.. Kimse demiyor ki oğlum yemek yedin mi, dinlendin mi, rahat mısın, bi tarafın arabanın koltuğuna yapıştı mı ? Yok arkadaş yok.. Anca şunu aldın mı, şuraya gittin mi, burdaki iş noldu, elbisemi daraltmışlar mı, bu gömleği götür vitrindekini al... Neyse bunlar önemsiz asıl önemli konuya geliyorum...

     Kına günü allah belamı vermiş bi şekilde düğün salonuna gittim.. Herkes saç baş yaptırmış ama şöyle bi şey var düğünde genç nesil erkek pek fazla yok. Meydan bana kaldı :p Damadın yeğeni de gelmiş düğüne kız bir içim su :) Aile büyükleriyle bi hoşgeldin beş gittin görüşme faslından sonra kızla da tanıştım tabi ki.. Kız 19 yaşındaymış.. Dedim lan nasıl olur böyle bişe bu kız bu kadar küçük olamaz.. Sonuç olarak aşkın yaşı yoktur :p Tabi ben büyük gün olarak düğünü bekliyorum. O gün saç baş bi yerde kıyafetlerim beni tam olarak yansıtmıyor. Herkes oynamaya falan kalkıyor ben arada bi oynuyorum. Babam, amcam falan halay çekmek için dizildiler beni de çağırdılar.. Ben tam gidiyorum bir de ne göreyim o kız da amcamların elinden tutmuş halay çekiyor. İçimde hiç bir art niyet olmadan (!) amcamla kızın arasına girmek suretiyle ben de halay ekibine katıldım. Halay sonrasında ailemizin kızları yanıma gelip demesin mi sen kıza mı asılıyosun.. Bu kız senin ki mi ? Benim cevabımsa sadece arkadaşız tarzında oldu ama gecenin ilerleyen saatlerinde halamların anneme şu cümleyi kurduğunu öğrendim : 

     " Bu kızı kaçırmayalım BİS'e alalım ! "

     Olaylar bu şekilde cereyan ettikten sonra benim içimde de olur olmaz bi kıvılcım belirdi. Ama aklımda soru işaretleri var. Olmayacağını biliyorum.. Kendi kendime oğlum uğraşma boşver diyorum. Kız güzel bana bakmaz, İstanbul'da doğmuş büyümüş buraları beğenmez, 1-2 günde olacak bi iş değil, kız aşırı zengin O'nun takıldığı mekanlara takılmazsın.. Takılsan bile 1 gün gidersin 2. gün ortada kalırsın.. Benim huyumdur yani hep olumsuz yönlerini düşünürüm. Bunları düşüne düşüne ben akşam düğüne hazırlandım.. Sanırım 10 yıldır belki de daha fazla olmuştur, kundura ayakkabı almamıştım. Normalde takımın altına Converse tarzı bi ayakkabım var onu giyerim daha spor oluyo, rahat oluyo yani.. Ama bu sefer tam takım olsun dedim paraya kıydım, gittim aldım.. Kravat falan 10 numara oldum. Sonra kendimi kuaförüm Ali Abi'nin hünerli ellerine bıraktım.. Beni burdan başka biri olarak çıkar dedim.. Öyle de oldu... Yüzüme gözüme sürmediği şey kalmadı. Ondan böyle bi performans beklemiyodum açıkcası.. Ama ben bile kendimi beğendim. Bakın ben bile beğendim yani düşünün :) 

     Babam sağolsun düğüne geç kalmam için elinden geleni yaptı. Düğünün başındaki dansı kaçırdım. O dönüm noktası anı benim için bitti.. Düğünde her dakika da dans müziği çalınmıyo ki.. Millet halay çekerek kopmak istiyo... Düğünün en yakışıklısı bendim. Tamam götüm kalktı kabul ediyorum ama bendim yani ne yalan söyleyeyim.. Dışardan gören seni damat sanar dediler. Otoriteler gecenin en yakışıklısı olarak beni seçti.. Bi halay başına geçtim üstümden atılan paranın haddi hesabı belli değil... Sanki herkes beni bekliyomuş arkadaş.. Atmayın diyorum sanki inadıma atıyolar. İçim parçalandı o paralara ya. Valla davulcu bayram etti. Nerdeyse gömleğimi düğmelerini açacaktım ki para yere düşmesin :p  Tabi siz kız ne dedi, konuştunuz mu diye bekliyosunuz ama fazla bi konuşma olmadı aramızda.. Ama bu bi şeyi değiştirdi mi ? Hayır ! Düğünün ertesi günü tüm gün beraberdik... Ben ya olursa diye kaleyi içten fethettim annesiyle, teyzesiyle falan arayı kurdum. Zaten dayısı damat.. Aramız onunla süper. Ailecek beni çok sevdiler.. Lanet olsun alttan girdim üstten çıktım sevdirdim kendimi :p  Neyse uzatmayayım fazla gün boyu kızla baya bi konuşacak zamanımız oldu ama kızla kafa yapımızın uyuşmayacağı kanısına vardım. Hiç üstelemedim. Konuyu hiç dolaştırıp aşk, meşk meselelerine bile getirmedim.. Abuk sabuk bi yerde saçma sapan bi durumda mesaj atmamak için telefonunu bile almadım düşünün.. Bu kısa macera da başlamadan bitmiş oldu.

     Fanta konserine gittim arkadaşlarımla.. Manga'nın performansı hakkında yorum yapmak istemiyorum. Yorum yapılacak bi performans göremedim. Ama Tarkan tek kelimeyle mükemmeldi. Hala devam ediyo, şehrinize gelirse mutlaka gidin.. Burdaki konsere çevre illerden gelenler olmuştu..  Sahnede 1.5 saate yakın kaldı. İlk defa bi Tarkan konserine katıldım. Söylenecek fazla söz yok.. Tarkan yani :) Bi parantez açayım konserle ilgili... Konserde 2 tane kız musallat oldu.. Yani lanet olsun dedirttiler resmen.. Biz ilerliyoruz onlar peşimizden geliyo, biz gidiyoruz onlar geliyo.. Tacize uğramaktan bi hal olduk zaten.. Bi de açık giyinmişler.. İki de bi koluma falan değiyo... Terlemiş zaten pislik.. Ahlaksız ahlaksız konuşmalar, Binbir Gece misali sözler... Bu halleri, tavırları görünce bu kızlar nereye gidiyor diyorum.. Erkeklere laf söyleniyo ama kızların durumu da pek iç açıcı değil..

     Bu kadar yazıdan sonra bir önemli olay daha.. Gün geçmiyor ki yeni bir haber gelmesin.. İşe girdim.. Evet yanlış okumadınız işe girdim. Bi mühendislik şirketinde çalışıyorum. Ama öyle abartılacak bi yer değil.. Hani ne bileyim işte takım elbise giyiyorum. Çok ciddiyiz. Giriş çıkış saatlerim şu aralıkta falan diyebileceğim bi yer değil.. Kendi çalışma masam var işte kocaman :) Binaların tesisat projelerini çiziyorum. Hangi odaya ne kadar radyatör takılacak eni boyu ne olacak.. Doğalgaz boruları nerden geçecek.. Sıcak su nereden geçecek... İçme suyu hangi yolu kullanarak binaya dağılacak. Milletin sıçtığı bok nerden geçecek falan :p Yani mühendislik yapıyorum diyebilirim. Biliyosunuz daha mezun olmadım. Ama bi işte çalışmak gibi bi düşüncem de yoktu hani.. Benim gibi bu işlerden anlayan birine ihtiyaçları varmış.. Bi arkadaşım da beni önermiş. Beni aradılar. İş aramıyormuşsun ama görüşmek istiyoruz dediler. İlk defa bi iş görüşmesine gideceğimden elim ayağım birbirine dolandı. Üstelik adamlar beni istiyolar. Üstümde inanılmaz derecede bi baskı oldu.. Normal bi iş görüşmesi olsa bu kadar heyecanlanır mıydım bilmiyorum.. Çok uzun bi görüşme olmadı.. Adamlar bana soru bile sormadılar.. Kendi işlerini anlattılar.. Benden ne beklediklerini söylediler. Ben de kabul ettim.. Çok yüksek bi maaşım yok.. Sigortam bi süre başlamayacak sanırım. Deneme süresi bittikten sonra başlıyo zaten normalde.. Okulda pek fazla bilgisayardan çizim yapmadığım için elim biraz ağır.. Sistemi çözümleyebiliyorum ama uygulaması biraz zaman alıyo.. Yeni yeni programlar öğreniyorum.. Bunları dışarda öğrenmeye kalksam baya bi para harcamam gerekirdi. Hani adam maaş vermese bile yok demem sanırım. :) Her türlü insan gelip gidiyo buraya. Gelenlerin %100'ü erkek tahmin ettiğiniz gibi.. Mezun olsam gelsem burda çalışmaya devam etsem evde kaldığımın resmi olur yani :) Bu işe başladığım için babam üzgün bunun farkındayım.. Benim gibi bi elemanı kaybetmek ona biraz ağır geldi... Artık her işine koşan biri yok.. Ama bi yandan da iyi oldu diyorum. Ben bi yerde itiraz edince sen olmasan da olur, problem değil diyodu.. Bi de babamdan para istemeye utanıyodum. Bu iş hem tecrübe için, hem referans için hem de ekonomik açıdan çok iyi oldu.

     Üniversiteye ilk başladığım sene böyle bi şey hayal etmiştim.. Okulda proje derslerini seçerim. O dersleri anlarım.. Okulu bitirince birinin yanında çalışırım.. Daha sonra kendi işyerimi açarım demiştim.. Sonrasında bu hayalimden vazgeçip bi yerde yönetici olmak istemiştim. Eski yazılarımı okuyanlar bilir... Böyle bi hayat istemiyodum aslında... Ama hayat işte.. İstemenizde sizi bi yerlere sürüklüyo... Gerçekten hayal ettiğim, yapmak istediğim işi yapabilecek miyim bilmiyorum...

     Çok uzun bi yazı oldu değil mi :) Ama eskisi gibi yazamıyorum.. Bu size bi ay yeter :p Aklıma takılan çok fazla soru işareti var. Burdan yazmak istemiyorum. Modemim gelsin de msn'den falan konuşmak istediğim bazı kişiler var. Şu soru işaretlerini bi silmem lazım... 

     Bu uzuuuuuun yazıyı okuduğunuz için teşekkür ederim.. :)      |̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅]

20 yorum:

vєssєłαм dedi ki...

sende benım gıbısın deseneee :/

vєssєłαм dedi ki...

yaneee uzun zamandan sonra post :)

pınar dedi ki...

Hayırlı olsun kocaman masanda kocaman işlerin olur inş:)

Lulu dedi ki...

isin hayirli olsun, kiz arkadas adayinla ile bastan uymayacagini anlaman iyi olmus:)

Miyuki dedi ki...

havanı yesinler! :D

Missbone dedi ki...

Düğünün en yakışıklısı ha :) Ama bi kızı bize yenge yapamamışsın :) Neyse artık bi daha ki sefere,başka biri :D

Tarkan konserinde ne kadar eğlendiğini tahmin edebiliyorum. 1 tane konserine katılmıştım hayatımda gittiğim bütün konserlere bedeldi. Adam king :p

esved dedi ki...

uzun ama kesinlikle çooook keyifli bir yazı olmuş :))
binbir gece misali sözler :)) Napıyor bu kızlar harbiden ya!! nerde kaldı o hanım hanımcık kızlar tövbe tövbe..
Buarda bu ne öz güven dedim okurken.. yeni işiniz de hayırlı olsun

Bir İnce Ses dedi ki...

@Vesselam : Çok uzun zaman oldu ya :)

@pınar : Kocaman olmasın ya naptın :p

@Lulu : Teşekkür ederim :) Aday bi şekilde oluyo ama ben galiba kimseyi istemiyorum. Herkese bi şekilde bi kulp bulabilecek kapasitedeyim. :)

@Miyuki : Yemiyolar Mayk yemiyolar :p

@Missbone : Zannımca senin benden yana bi yengen olamayacak :)

@esved : Hanım hanımcık kızlar eskide kalmış yemin ederim. İki laf söyledim diye az daha namusum elden gidiyodu :) Bi de ben o kadar özgüvenli değilim ya :)

esved dedi ki...

Amanın dikkat et zaman kötü oğlum :)

Missbone dedi ki...

sen yapamazsan ben bulurum sana bi tane olmaz mı :D

sünter dedi ki...

bir solukta okudum:)
öncelikle isin hayirli olsun. Bu is tecrübe acisindan iyi olmus.
Hayat insani gercekten hic ummadigin bir yerlere götürüyor. Hayal ettigin isde senin icin hayirliysa inanki onuda bir gün gerceklestirirsin. Yterki bacele etme. Bazi seylerin zamani vardir.
Tipki kiz arkadas gibi. Dogru kisiyle karsilastiginda hic öyle hesap kitap yapamadan ne oldugunu anlamadan kendiliginden gelisecektir zaten.
Kafanin uymadigi bir insanla bastan hic baslamaman da iyi olmus.
afferin sana dogru karar vermissin.
Ben simdi kesmezsem yorumu senin postunu gececek ve ayip olacak
Tamam kestim gidiyorum:)

Takıntılı ergen dedi ki...

uuvv neler olmuş neler! şu kız işini okurken çok heyecanlanmıştım ama beklediğim gibi bitmedi ya tüh :( haha sen yine bana kalcaksın BİS :D

Yeni işin hayırlı olsun. Kafandaki soru işaretlerine de bian önce cevap bulursun umarım :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@esved : Atalarımız da bu konuda güzel bi cümle kurmuşlar. Zaman kötü kolla... :p

@Missbone : Ben sevmekten vazgeçtim ya.. Seviyorum sonra ayrılık oluyo.. Ben altından kalkamıyorum, eziliyorum.. Ama aklımda kalsın yani :p

@Sünter : Teşekkür ederim Sünter Abla'cım.. Sen yeter ki yorum yap, fikirlerini düşüncelerini bizimle paylaş, yol göster bize.. Yorum kısmı sana feda olsun :)

@Takıntılı ergen : Ya ben bi kız işi olursa dolandırmam lafı direk oldu derim ki böyle bi şey olmaz yani boşa beklemeyin :) Soru işaretleri bakteri gibi mübarek her gün artıyo :)

esved dedi ki...

:DDDDD

Mystery dedi ki...

okurum tabii oluuuuummm :D benle de konuşsanaaaa ne konuşcan? :D

bu arada BİS ismi, yazdığın sektörlerin hepsine uymuş, kuruyemiş falan :D ileride böyle ticarete atılabilirsin bak :D

düğün bölümlerine gülmekten öldüm mayyak. hemen de kestirip atar, akıllı çıcık :D

bi de sen makinacıydın di mi yaaa of yaptığın iş, emrenin işi biliyo musun :D o da bi mühendislik şirketinde radyatör çizimleri yapıyo aynen seninki gibi. yani en son bıraktığımda yapıyodu, herhalde hala yapıyodur. sen yaptıklarını anlatırken onu okur gibi oldum, komik oldu :)) çok fena çalıştırıyolardı ama, umarım seni öyle çalıştırmazlar.

daha sık yaz, ister kısa ister uzun :D görüşürük.

Mia Wallace dedi ki...

okudum valla. ve yazıdan komik cümleler

"Atmayın diyorum sanki inadıma atıyolar."

"Terlemiş zaten pislik.." :D

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mystery : Seninle konuşamam başın bağlı.. Bi duyan eden olur yanlış anlaşılmalara meyil vermeyelim :D Ben hem çizim yapıyorum hem hesap kitap belirteyim yani.. Teknikerler de çizim yapıyo farkımız var :p Emre mühendis miydi yahu ? Bi de şimdi her çizim yapan adamı görünce aklına gelecekse olmaz ki.. Senin sözlün var bacım :)

@Mia : Sorma ya bak şimdi sen yazınca yine aklıma geldi.. Konsere monsere gidince terleyen insanlar sıfır kol bişe giymesin lütfen.. Tiksiniyorum arkadaş :)

Mystery dedi ki...

aahahaha allaaaan mayyağı yaaa :D emre de makinacıydı heee. ayrıca da her çizim yapanda aklıma gelmiyo olum birebir onun anlattıklarını anlatmışsın, olsun o kadar :D sözlün var demiş yaaa :D

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mystery : Lütfen birebir O'nu anlatmışsın deme.. Aramızda fark var. Beni diğer makinecilerle aynı kefeye koymayınız :p Elimizi sallasak makineciye denk geliyo arkadaş :D
Yalan mı yani sözlün yok mu ? :)

Mystery dedi ki...

var evet :D resmen olmasa da kalben sözlüm var ahahahhahha :D