Popülarik Koyun !


     Yazının başlığından da anlayabileceğiniz üzere demek isterdim ama başlıktan bi şey anlamadığınızın farkındayım.. Daha açık bi başlık yazmak isterdim ama böylesi hoşuma gitti.. Popülarik' in henüz bi anlamı yok.. Google bile çaresiz bu konuda.. Aklıma gelince Google'dan arattım acaba bi yerde duydum da aklıma mı gelmiyo diye ama sanırım benim özel üretimim olan bi kelime.. Popülarite'yi çağrıştırıyo.. Artık o kadarını tahmin etmişsinizdir.. Koyun da bildiğimiz koyun yani.. Kuzu kuzu mee.. 

     İnsanlar tarafından sevilmek, ilgi görmek, gündemde kalmak, aranılan kişi olmak kısaca popüler olmak her kişinin sevdiği, istediği bi şeydir. Kim istemez ki böyle bi şeyi ? Yazının ana konusu bu değil tabiki.. Popüler insanlar ne şekilde olursa olsun adlarını bize duyurmuşlarsa ben saygı duyarım.. Ama sorun onların popüler olması değil, insanların bu popülerliği fazla fazla abartması.. Kendinden geçmesi, kendi popüler olmuşcasına o kişiyi benimsemesi, alıp başka diyarlara götürmesi... Blog yazarlarının, okurlarının çoğunun Twitter hesabı var. Ve çoğumuzun da Facebook hesabı var.. Ünlülerin sözleri olsun yaptıkları bi hareket olsun anında sosyal medyaya düşüyor ve paylaşım üzerine paylaşım, beğeni üzerine beğeni alıyor.. Bir dönem ki bu dönem hala geçerli  Facebook ve Twitter'da Can YÜCEL, Necip Fazıl KISAKÜREK, Küçük İskender gibi kişilerin sözleri havada uçuşuyor, retweet alıyor, beğenen kişi sayısı yüzbinleri buluyor... İnsanlar çılgın gibi aman biri bi söz yazsa da ben de beğensem, retweet etsem diye bekliyor. Ben de beğeniyorum bazı sözlerini. Bu insanlar adını duyurmuş, bu kadar insan beğendiğine göre  elbette bi şey var yani.. Ama bi yerden sonra da gına geliyor artık...

     Özellikle son günlerde özellikle Twitter'da dikkatimi çeken bi durum var... Bi şekilde popüler olmuş insanların paylaşımları yüzlerce retweet alıyor... Retweet yapan insanların hangi mantıkta, hangi psikolojide olduğuna anlam veremiyorum.. Kişi bi tweet atmış, o gün içerisinde başına gelen bi olayı yazmış ya da geçmişten bi şey gelmiş aklına bunu paylaşmış.. Bi bakıyorum 100'den fazla retweet.. Hadi bir olsun, iki olsun, on olsun da.. Ulan hepiniz mi aynı şeyi yaşadınız ?  Hani biri çıksa bokumda boncuk buldum yazsa " Harika bişe ya.. Düşünebiliyo musun bokunda boncuk bulmuş ne tatlı " diyip retweet edecek... Çok güzel tweet yazan insanlar var ama takipçileri az.. Ben en çok onlara üzülüyorum zaten.. Yazık yahu.. Boktan püsürden şeyler yüzlerce retweet alırken böyle yazılar en fazla beş tane alıyo.. Diğer insanın suçu popüler olmaması mı ?  Onları kıskandığım için yazmıyorum bu yazıyı.. Sonuçta ben de çok filozofik yazılar yazıp, ilginç tespitler yapmıyorum.. Gısganç ! darbesi vurmayın hemen.. Bu yazıyı yazmaya karar verdiğimden beri özellikle kişilerin attığı tweetleri takip ediyorum. Dün güzel bi tweet gördüm. Ki bu kişinin de 8000'den fazla takipçisi var merak ettim kaç kişi retweet edecek diye. Hatta bunu kendisine mention olarak yazdım. Sonuç : Sadece 11 kişi. Başka örneklerle olayın derinlere iniyoruz şimdi...

     Bildiğiniz gibi Beyaz Atlet- Don Giyenleri Koruma ve Yaşatma Derneği'nin başkanı olarak Tarkan'ı klibinden dolayı kutlamıştım. Ama olayın iç yüzü öyle mi ? Tabiki hayır.. Kadınların çok büyük bölümü nefret ediyo beyaz iç çamaşırı kullanan erkeklerden ama o Tarkan... Biz giydiğimiz zaman kro oluyoruz.. İşte cahil görgüsüz bi boktan anlamayan Allah'ın krosu tipe bak çay demle.. Ama Tarkan öyle mi, öyle olması mümkün mü ? " Tarkan'ı gördünüz mü klipte beyaz atlet giymiş.. Allah'ım ne kadar doğal değil mi ? Bayılıyorum şu adama ya... "  Her nedendir bilinmez bunların bilinmesine karşın Pierre Cardin olsun Sarar olsun erkek giyiminin öncü markaları üretimi durdurmuyolar... Bu da başka bi bakış açısı.. Hani şimdi buraya Seher Yıldızı, Tutku gibi ülkemizin güzide markalarını da yazarım ama şimdi onlar işi bilmiyolar dersiniz diye iyi markaları yazdım.

     Hande Yener ve Sinan Akçıl bi şarkı söylediler. Heralde adam söylediğine pişman oldu... Ben de bayılmadım yani ama insanların tepkileri oldukça şaşırtıcı... Eleştiri güzel bi şey kişinin kendini geliştirmesi için çok önemli hatta... Afedersiniz ama erkeksizlikten yanıp tutuşup da sonra kalkıp adama her ağzına geleni söyleyen kızlara da anlam veremiyorum... Bu kadar laf söyledikten sonra bence o adamla ilgili her türlü düşüncenizi silmeniz gerekir.. Ama fırsatınız olsa Sinan sizin sevgiliniz olsun diye yapmacağınız şeytanlık da yoktur. Birbirimizi kandırmayalım..

     İnsanlar tek kelimeyle koyun olmuşlar. Beğendikleri takip ettikleri kişileri yargılamak, yazdığını iyice bi sindirmek gibi düşünceleri tamamen ortadan yok olmuş.. Yaa bu bunu yazmış iyi güzel ama eee ? Ben gerçekten böyle mi düşünüyorum diye kendine soran yok.. Bu yazmışsa tamam ya kesin doğrudur mantığıyla hareket ediliyo... Hayır yani bi gün  bi tweet yazacam kaç kişi retweet edecek çok merak ediyorum.. Vay be adama bak.. Helal olsun diyen 100'lerce insan bulabilirim...

     Alayınız amk ( Can YÜCEL )

15 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

"kuzu kuzu mee.." :D

acayip sitem dolu acayip agresif ama bir o kadar da doğru bir BİS yazısı.

çok iyi içini dökmüşsün. hem eğlenceli hem komik hem gerçekçi :)

funda dedi ki...

İnsanlar koyun olalı çok oluyo, önce başka şeylerle, şimdi retweetlerle sonra bilmem neyle, böyle gelmiş.. :)

Mystery dedi ki...

valla ne diim bis fazlaca doğru yazmışsın :)) koyun sıfatı da cuk oturmuş yani :)) eline sağlık, öptüm ellerinden! :D

BuRCu dedi ki...

katılıyorum katılıyorum katılıyorum. Popülariten olduğu için değil, yazdıklarını doğru bulduğum için :)
Yorumu uzatarak bir şey eklemeye bile gerek görmüyorum. Ama tek bir nokta var ki beyaz atlet bana normal geliyor. Kimin üzerinde görürsem göreyim fark etmiyor.

Leah dedi ki...

bisimo sen yaz ben rtlerim kanka.

Takıntılı ergen dedi ki...

bişi sorcam ya. önce görseli bulup ona uygun mu yazdın yoksa görseli yazıyı yazdıktan sonra mı buldun? ilk şıkkım doğru gibi geliyor :) bu ne biçim soru dersen hak veririm

Bide küçükken hepimizin bokundan boncuk çıkmıyo muydu? ben altın renklileri seviyodum mesela :P

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mia : Doğruları söyleyen blog ! :p

@funda : Bu gidişe bir son vermenin zamanı geldi haydi sandıklara :p

@Mystery : Yahu ben o kadar yaşlı değilim elimi öpmeyin :p

@BuRCu : Bence de çok normal bişe ama ifrit olanlar var :)

@Leah : Eyvallah :)

@Takıntılı ergen : Tabiki ilk şıkkın yanlış :) Resme göre yazı yazıldığı nerde görülmüş.. Önce yazı sonra resim :) Bu arada yorumun içine sıçmış bırakmışsın afedersin :)

Nora dedi ki...

çok güzel ifade etmişsnn. insanlar sıkılmıyorlar bunları yapmaktan. ben facebook umu 2 sene önce kapadım dha da açmayı düşünmüyorum. zamana yazık

Bir İnce Ses dedi ki...

@Nora : Ben de facebook'u çok aktif kullanan biri değilim. Hesabım var ama öyle kim ne yapmış ne paylaşmış diye girip bakıyorum arada bir.. Ama bazıları gerçekten de çılgınlar gibi saatlerini harcıyolar

vєssєłαм dedi ki...

Cann yücelmıı :D

Bir İnce Ses dedi ki...

@Vesselam : Denemesi bedava :D

Missbone dedi ki...

http://pembemissbone.blogspot.com/2011/06/cilek-caldran-mim.html

Bende mimin var.:)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Missbone : Tam seninkini okuyodum.. Teşekküt ederim :)

Adsız dedi ki...

bu kaçıncı erkek blogum sürekli kadınlara bir sladırma söz konusu bizim kadınlarda hala haklısın diye yorum yazıyor komiksiniz :D

Bir İnce Ses dedi ki...

Galiba sen sadece erkek blogu okuyosun ki sürekli kadınlara saldırıyolar diyorsun. Ben de nedense tam tersini düşünüyorum. Blogger'ların çoğu kadın ve erkeklere yeterince saldırıyolar. Bu yazımda da haksız bulduğun kısımları belirtsen memnun olurdum. Kadınlara ne kadar saldırmışım, neleri yanlış yazmışım bilirdim.