Merak !

     
     Merak, Vikipedi'den aldığım resmi bilgilere göre,  " İnsanlarda ve hayvanlarda gözlenen araştırma ve öğrenmeye yönelik bir davranış biçimidir. Ayrıca merak bu davranışa yol açan duygunun adıdır. Merak insanlık tarihinde bilim ve teknolojinin gelişmesine yol açan en önemli niteliktir. " Ayrıca merak ile ilgili güzel atasözlerimiz, deyimlerimiz var ama şmdi açıklamaya gerek yok...

     Merak yediden yetmişe hepimizin içinde var. Kimisi bu duygusunu bastırmış, kimisi üstüne gitmiş. Sanıyorum ki günümüzde meraklarımızı giderebileceğimiz yegane yer internet ve tabiki Google.. Özellikle ben Google'ı çok aktif kullanan biriyim.. Aklıma takılan bi şey olduğunda mutlaka Google'ı kullanırım. Google çok büyük bi arşiv.. Arayıpta bulamadığınız şey nerdeyse yok... Merak kişinin kendini geliştirmesi için bence büyük bi artı.. Meraklı olmak her zaman iyi olmasa da çoğu zaman işe yarıyor.. Ben bugün bilgisayarı gözü kapalı kullanabiliyorsam, bilmediğim programları 1 hafta içinde öğrenebiliyorsam, merakımın sayesindedir. Tabi üşengeç bi insan değilim bunun da etkisi var. Aradığımı bulamayınca hemen bırakmıyorum. İyice üstüne gidiyorum... Araştırmayı seviyorum demek belki daha doğru bi tanım... Hep hayal etmişimdir bi odam olsun, içerde 4-5 tane bilgisayarım olsun ekranları kocaman olsun... İstediğim zaman gireyim saatlerce, günlerce kalayım içerde.. Araştırma işi sakin kafayla olmalı rahat olmalı yani.. Şeytan ayrıntıda gizlidir.. Bugün üniversitenin otomasyonunda ki açığı görüp fink atabiliyosam bu merakım sayesinde oluyo... Kötü yanı sadece öğrenci kısmını açabiliyorum :/  Facebook üzerinde çalışmalarım var.. Kodları çözebilecek bi program yazabilirsem burada detaylarını açıklarım.

     Tabi ki merak sadece öğrenmeyle alakalı değil... İnsanları merak ediyoruz, özel hayatları merak ediyoruz.. En basitinden Blogger'ı örnek verebiliriz.. Kimliğini gizleyerek yazı yazan bir çok yazar var.. Yazar olmayıp sadece yorum yapanlar var.. Okuyucu olarak elbetteki merak ediyoruz, bizi dürten bi şey oluyo.. Sizi bilmem ama benim oluyo ne yalan söyleyeyim :) Yorum yazan bi çok insan var merak ediyorum. Yazılarını okuduğum insanlar var.. Bu yazıyı kim yazmıştır, nasıl biri acaba diye merak ediyorum. Kii eminim benim gibi yüzlerce hatta binlerce insan var.. Bunu formspring hesabı olan blog yazarlarından çok rahat görebiliyoruz.. Gelen sorulardan çok rahat anlaşılabiliyo.. Merakın kötü yanı ne biliyo musunuz ? Merak ettiğiniz kişiyi bulmak.. Bulunca her şey bitiyo.. 

     Bence en güzel merak hoşlandığınız kişi hakkında olanı.. Bir isim, bir numara, bir mail adresi.. Onun çevresinde kimler var, kimleri bulabilirim.. Nasıl iletişim kurabilirim vs. vs. vs... Artık bende bi saplantı mı oldu ne oldu bilemiyorum ama sormak yerine araştırmak bulmak daha fazla hoşuma gidiyo.. Hoşlandığınız, sevdiğiniz birini araştırması güzel oluyo da her şey bitmiş siz arkasından bakıyosanız o kötü oluyo işte... Hayatına biri girdi mi nedense bi tutuşma oluyo.. Halbuki sana ne yani... Olan olmuş biten bitmiş... Ama yine de merak güzel bi şey... Ha şu anda birinin kimliğini öğrenmek için baya bi şey feda edebilirim o ayrı konu :)


      Bu arada twitter'a blog yazarlarının kimliğini açıklıyorum dedim bakalım kaç kişi düşecek :)
 

20 yorum:

Leah dedi ki...

bisimo bloggerın en meraklısı sensin kanka.

bi de o birisi hakkında ayrıntıları duymak için seni dm hattına davet ediyorum.

Mystery dedi ki...

yyeaaaa o birisi kim ben de bileyim noooğğğllluuuuur! :D ince valla süper konuya değinmişsin. ben şahsen çok meraklıyımdır. boktan şeyleri bile merak edebiliyorum yer yer :D google zaten gelmiş geçmiş en büyük icat anasını satayım :D

Bir İnce Ses dedi ki...

@Leah : En meraklıyım, en birinciyim :)

@Mystery : Ben süper konuların adamıyım zaten :p Google'ı bulan adamın ben elini yüzünü gözünü ve daha sayamadığım bilimum yerlerini öperim :)

Şerife dedi ki...

bende o meraklı grubuna girenlerdenim :) zevkle okudum güzel bir paaylaşım olmuş

Şirvan dedi ki...

:)) Git kıza sor neyi merak ediyorsan. Bunu da kaçırma. 5 yıl sürmesin yani :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@Şerife : Teşekkür ederim :)

@Şirvan : Yok yahu öyle bi kız meselesi değil. Bi kız olsa max. 1 günde öğrenirim ben.. Başka bi durum var :)

Mia Wallace dedi ki...

şu yazıyı okuyunca ne kadar üşengeç bir insanmışım onu anladım. şaka şaka hıh

ayrıca ben de çok meraklıyıımm

Hayal Meyal dedi ki...

ben düştüm! kimliğim hala açıklanmadı! bekliyorum.. :D

severim deliyi dedi ki...

walla merak işin cilwesi gerçekten..böle heycan katıo bi çok yerde..ama bi sözde war başına ne gelirse ya meraktan ya... die:) onuda unutmamak lazım :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mia : Meraklı olman konusunda mümkünse yorum yapmak istemiyorum :)

@Hayal Meyal : Bi gün kimlikleri açıklayıp ülkeden kaçacam :)

@severim deliyi : Zaten bu yazıyı özetleyen en iyisi söz ya meraktan ya... :)

memento mori..# dedi ki...

son yorumuna katılıyorum.. ve bu çok heyecanlı bir merak :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@memento mori..# : Acaba bi merak mim'i mi başlatsam.. Bugüne kadar merak ettiğiniz bi kişinin adını öğrenmek için ne yaptınız diye :)

celly dedi ki...

meraklı olmayan insan yoktur ki:) kimi belli etmez belki ama her insanoğlunun içinde vardır meraklılık:)dozunu fazla kaçırılmadığı sürece güzel birşey bence:)

bu arada yeni blogum beklerim http://adnsnky.blogspot.com/ :)

Missbone dedi ki...

Mimlendin :) Bu arada dün gece rüyamda seni gördüm. Dışı sarı olan bir kitap çıkarmışsın,adın soyadın yazıyordu,ismin bana söylediğin isimdi ama soyadını bilmiyorum onu da bilinçaltım uydurmuş kendine göre,resmin de vardı,suratın kilolu falan :D

Takıntılı ergen dedi ki...

yorumlarda bazı göndermeler var sanki. ben onları çok merak ettim. meraklıyım huleyn!

Bir İnce Ses dedi ki...

@Takıntılı ergen : Kime göndermişim ya :) hangisine takıldın ? :)

Takıntılı ergen dedi ki...

ortada bi durum var şimdi (şirvan'a verdiğin cevap) onu acaip merak ettim.

sonraa mianın merakı konusunda yorum yapmayacağını söylemişsin. neden hıı neden?

kimlerin kimliğini biliyosun mesela bu başka bi merak konusu

Bide adın var tabi merak ettiğim. Zaten bu merakım yüzünden beni mimlemişsin :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Takıntılı ergen : Şirvan'a verdiğim cevabı merak etme :p Mia'nın çok meraklı olduğunu biliyorum ondan şeyettim.. Kimlikleri asla ve kat-a açıklamam.. Adımı da zor yani :p

Takıntılı ergen dedi ki...

açıklamanı istememiştim zaten :) böylesi daha güzel

Bir İnce Ses dedi ki...

@Takıntılı ergen : Ya tabiki merak edip kendin bulmalısın.. En güzeli o :)