Yalnızlardayız !


     Aşk diye bi şey gerçekten var mıdır ?  Yoksa hayatımızı onun var olduğuna inanarak ve onu arayarak mı geçiririz ?  Aşk'ın milyonlarca tanımı var.. Herkes kendince bi şeyler söylüyo ama ortak bi kanı, bi tanım malesef oluşturalamıyo.. Bazısı kalbim pıt pıt atarsa aşık olmuşumdur diyo, bazısı o yanımda yoksa ve ben onu aklımdan çıkaramıyorsam aşık olmuşumdur diyo.. Çok sık kullandığımız bi terimdir aşk ama neden bi tanımı yok ? İlk görüşte aşk var mıdır peki ? Ya da şöyle sorsam daha mı iyi olur.. İlk görüşte aşka inanan kaç kişi kaldı ?

     Son 15 gündür okuduğum blogların bir çoğunda gözüme takılan bi şey var. Hatta geçen yine bu konu oldu konuştuk biraz.. İsmini vermeyeyim o kendini bilir... İnsanlar hasta.. Hastalığın adı :

      Eski Sevgiliyi Özleme Sendromu 

     Havaların ısınması, insanların kendini dışarı atması ve ayrılığın üzerinden yeterli zaman geçmesinden itibaren, duygularda bi hareketlenme, küllerinden doğan anka kuşu gibi hislerin yeniden doğması hastalığın başlıca sebepleri... Sevgililere mi özendik ? Çiflerin yanındaki 3.kişi miyiz ? Çok yakışıyosunuz, Allah bozmasın gibi cümleler mi kuruyoruz ?  Olayımız bu mu ?  Emin olun bu olsak şu an yalnız olmazdık... Peki eski sevgilimize hala aşık mıyız ? Aşık olsak zaten eski olmazdı... 

    Asosyal olmak bunda etken olabilir mi ? Belki evet belki hayır.. Kesin bi yargı belirtmek çok zor bu durumda.. Herkeste farklılık gösterebilir ama ortak tek bir nokta var.. Yalnız kalındığında istense de istenmese de akla gelmesi.. Gece yatarken yastığa başınızı koyduğunuzda nedensiz bi şekilde cep telefonunuza mesaj gelmiş mi diye bakmanız.. Sabah uyandığınızda cep telefonunuzu aramanız.. Mesaj geldiğini görünce yüzünüzdeki belli belirsiz tebessüm... Mesajın bankadan gelmesi, hayalleriniz yıkılması... Bunlar yalnızlık belirtileri itirazı olan ?

     Özlenen kişi de özlüyorsa, özlemek güzeldir elbetteki.. Ama şu durumda özlemin, özlemenin güzel olduğunu söylemek mümkün değil sanırım... Belki bir cafenin köşesi belki bir sinema bileti belki de burnumuza gelen parfüm kokusu özlemek için yeterlidir.. Hatta bütün günümüzü harap etmesi için bile yeterli olabilir.. Bunların tek sebebi ayrılmayı hak etmemeniz ya da ayrılığınızın sağlam bir temele oturmuş olmaması olabilir... Kavga ederek ayrıldığınız ya da yürütemediğiniz bi ilişkiyi kim hatırlamak ister ki, kim özler ? Gün gelir o kadar bunalırsınız ki eliniz belki telefona gider O'nu aramak için.. Ama aramazsınız.. Aslında o ilişki bitti arkadaşlar.. Siz de bunun farkındasınız.. Tek bişeyi tam olarak yapmadınız belki de yapamadınız.. Kalbinizin kapısı açık kaldı.. Kapattığınızı sandınız ama bi aralık vardı hep.. Belki diyeceğiniz günler için.. Şimdi o kapı açılıp kapanıyo, cereyana sebep olan bi şey var çünkü.. O kapının kapanması için sert bi rüzgar mı gerekli ? Siz olun o rüzgar, siz kapatın o kapıyı. Bir işaret beklemeyin.. Cereyanda kalıp hasta olan siz olacaksınız farkında değilsiniz.. 

     Bazen insan kendisine söz geçiremiyo..Evet işte bu o anlardan biri.. Aslında o kapı nasıl kapanır ben de bilmiyorum.. Hayatınıza yeni birini alarak belki kafanızı dağıtabilirsiniz.. Ama eski sevgilinizi yenisinde aramayın.. Kim bilir belki yenisi daha iyidir belki de aşık olursunuz ;)

    Mim yazmadım daha doğrusu yazamadım aklıma bi şey gelmedi.. Bu yazının sonuna ekleyeyim eksik kalmasın.. Ben küçükken büyüdüğüm zaman her şeyin daha güzel olacağını sanırdım.. Her istediğimi yapabilecek, her istediğimi elde edebilecek güce sahip olacağımı düşünürdüm ama büyüdükçe artan sorumluluğumu hiç hesaba katmazdım.. Tek sorumluluğum yemek yemek ve yaramazlık yapmamaktı.. Evet haylazdım, beş dakika durmazdım, karıştırırdım bişeyleri... Bazen çocukluğumdan konuşuluyo, annemler yaramazdı diyo hep... Annem her zaman haklıydı... Küçükken yaram azdı... 


Not : Müzeyyen eve gelmek istiyorum.. Çok sıkıldım.. 4 senedir burdayım ama hayatımda ilk defa eve gelmeyi bu kadar çok istiyorum...

30 yorum:

Leah dedi ki...

Özledim ulan. Sikerim böyle işi.

Nora dedi ki...

Evet aşk var. Kesinlikle var. Ama ne zaman ki lan ben aşık mıyım kalbim çok hızlı atıyor bilmem ne oluyor diye tanımlamaya çalışmıyorsunuz, işte o zaman anlayın ki gerçek aşk var. Tamam fiziksel değişimler illa ki olucak ama tanımlama gerektirmicek. Çünkü tanımlamaya gerek duymayacak kadar emin olacaksınız.
Özleme olayı da bahardan ötürü.

Şirvan dedi ki...

Şu an öyle çok içim acıyor ki. Gözyaşlarım akıyor sebepsiz. Ben siliyorum onlar akıyor ben siliyorum onlar akıyor bana inat. Yazı güzel. Nottan önceki son cümle harikulade. Duygusallığım üzerimde ya yanımda olsan sana sarılasım var. Hatta tüm blogdaşlar sarılıp ağlaşsak diyorum. Mendiller gökten yağsa. Of BİS ya hayat niye böyle ki?

Miyuki dedi ki...

ne biçim yazmışsın çocuk :(

Adsız dedi ki...

Ağzına sıçıyım senin ağlıyorum :(

Bir İnce Ses dedi ki...

@Leah : En açık tepki senin ki oldu sanırım

@Nora : Özleme olayı bahardan önce de vardı sanki ya

@Şirvan : Seni ağlattığım için çok üzüldüm yemin ederim ya.. Yazını okuyunca mutlu olmuştum ben.. Keşke olsaydım yanında ağlatmazdım seni :/ Hayat her harfin içinde bi zorluk bi güzellik saklayan bişe.. Güzellikleri yakalamaya çalışmamız gerek

@Miyuki : Ya ben böyle olsun istememiştim :/

@Adsız : Yaa niye ağlıyosun noldu böyle size

Leah dedi ki...

E zaten genelde en açık tepkiler benimkiler olmuyor mu? Köftehor seni.

Bir İnce Ses dedi ki...

@Leah : Seni geçebileni görmedim. En birinci sen oldun :)

EMEL dedi ki...

waaooww bu yazı feci olmuş...bu arada birileri bişeyler dedi canım sıkıldı ben herkesin yazılarını okuyorum ama yorum yapmaya mecalim yok yanlış anlaşılmasın lütfen..neyse konuya geri dönersek ben gayet cahilim yani hayatımda hiç aşık olmadım...şimdi bunun nedenlerini anlatmıyım özleyen arkadaşlara saygı duyuyorum ama nasıl olurda insan hiç tanımadığı bi adamı aylar sonra deli gibi özleyebilir benim mantığım almıyo biri bana açıklarsa sevinirim yani!!!

Nora dedi ki...

illa ki ama yne de baya etkisi olduğnu düşünüyorm

Asli :) dedi ki...

Aşk diye bir şey elbetteki var.
Ama seviyoruz diye de ölmedik, abartmayalım yaa :))
Bak ben attım o bunalımı, üstelik ben aldatıldım yaa. Önümüze bakıcaz önümüzee :))

Ciiiyni dedi ki...

Aklımdakileri tek tek okuyup yazmışsın gibi hissettim.
Yazı çok güzel olmuş. :)

Mia Wallace dedi ki...

bu yazının üstüne nil'in yalnızlardayız şarkısı ne uyardı dedim ama olmadı :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Nora : Ortam cıvıl cıvıl :)

@Aslı : Yaa senin ki aldatılmadan sayılmaz takılma ona :)

@Ciiyni : İtiraf ediyorum telepati yeteneğim var :)

@Mia : Hiç aklıma gelmedi ama bence bu şarkı daha güzel :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@EMEL : Aşık olmak kolay değil ya benim mantığıma göre aşık oldum diyebilecek çok az insan var. Yalnız değilsin :)

kirazlı sakız dedi ki...

Öncelikle yazın çok güzel olmuş:) Bu yazıda özlemek için ya da özlediğimizin aklımıza gelmesi için yeterli olmuş sanırım :D

francesca mckennitt dedi ki...

O kadar çok unutmuşum ki, özlemeyi bırak aklıma bile gelmedi. Demek ki cidden her şeyin ilacı zaman oluyormuş.

Ayrıca yazının sonundaki hüzün beni üzdü. Analizci başlangıç yapıp teselli etmeye çalışırken sen üzülmüşsün sanki :)

mefisto dedi ki...

analiz güzel de, şu 3.kişi durumu üzdü beni, cidden üzdü. hüznünü dillendirebilecek yapıda bi insan değilim neyse ki. işi asosyalliğe vurup mutlu olalım derim ben.

pınar dedi ki...

Belkide yalnızlığımızdan özlüyoruz hep eskiyi.O kadar da güzel anılarımız yok belki.Yanımızdayken batan şeyler ayrı düşünce bi güzel gelmeye başlıyor..İnsanoğlu garip..

negzel dedi ki...

çok güzel yazmışsın..bu sefer başka birşey diyemeyeceğim...

Bir İnce Ses dedi ki...

@kirazlı sakız : Teşekkür ederim :)

@francesca : Senin aklına gezmeden başka bişe gelmiyoki :)

@mefisto : Yahu ben 3. kişi değilim yanlış anlaşılmasın :)

@pınar : Haklısın :)

@negzel : Teşekkür ederim :)

vєssєłαм dedi ki...

Eskı Sevgılı Neden Özlenir Ki ?

Bir İnce Ses dedi ki...

@Vesselam : 5. paragraf 5. satır diye düşündüm ben

Fısıltı dedi ki...

Çok güzel bir konuya değinmişsin.. Ve açıkcası uzun süredir beni etkileyecek bir yazı okumamıştım.. Bu iyi oldu :)

Konuya gelince.. Aşk çok kutsal çok anlamlı bir duygu.. Ama biz saf aşkı bulamayınca ister istemez galiba ikilme düşebiliyoruz.. Ben varlıgından pek emin değilim mesela..

Eski sevgili özleme sendromu ise.. Şayet bizler böyle bir duyguya sürükleniyorsak bunun adı aşk değilde alışkanlıktan geldiğini düşünüyorum.

Ve neden böyle olur anlam veremiyorum. dediğin gibi "Aşık olsak Eskisi olmazdı" Geçmişe saplanıp kalırsak geleceğimizin geçmişimize gömmüş oluruz.. Ne biliyoruz belki gelecek geçmişimizden daha aydınlıktır..

Velhsalı güzeldi :)

vєssєłαм dedi ki...

Yok tammm benım dusuncem değil

Bir İnce Ses dedi ki...

@Fısıltı : Alışkanlık da olabilir haklısın. İnsan biriyle bi şeyler paylaşıp onunla zaman geçirince, o gittikten sonra tekrar eski haline dönmesi zaman alabiliyo. Bu da özleme sebep olabilir.. Beğendiğin için teşekkür ederim :)

@Vesselam : Senin ki ne ?

vєssєłαм dedi ki...

Bende bilemiyorum karısık bıseyler ama eskı anıları hatırlamak ıstemem ahh cekmek ıstemem..

Durumum halaa devam edıyor bılıyormusun canım sıkkın..

Mystery dedi ki...

iyi yazmışsın ne desem bilemedim. duygulandım bak bunu söyleyebilirim :)))

Bir İnce Ses dedi ki...

@Vesselam : Yahu söyle babana halleder o, zor bişe değil. Sen uzatıyosun böyle

@Mystery : Böyle de pis bi insanım işte duygulandırırım :D

Mia Wallace dedi ki...

mimlendin :)