BİS Okula Koş !


     Bu okul nasıl bitecek derken iyi kötü 4 sene geçti.. Yalan iyi geçmedi, hep kötü geçti.. Şu günüm süper geçti. Bugün şöyle bi yere gittik diyemedim hiç.. Hani insan üniversiteye başlayınca bişeyler öğrenirim falan diyo ama yok. Hiç bişe katmadı bana.. Böyle çizgi filmlerde, bazı televizyon programlarında görürsünüz profesörleri, doçentleri.. Adamların bi karizması vardır. Bakınca vay bee dersiniz.. Adamlar çok şık giyinir, karizmadırlar.. Yahu ben hocalardan çok iyi giyiniyorum.. O kadar maaşım olsa var yaa jilet gibi gelirim her gün.. Tabi insanların ekonomik durumları hakkında bi bilgim olmadığından kimseyi yargılamak istemiyorum ama biri ikisi böyle değil ki :) Hele bi tanesi var yahu ben 4 senedir bu okuldayım adamı sadece iki farklı takım elbiseyle gördüm.. 

     Benim danışmanım olan çok sevdiğim bi hocam var.. Bu hocamın eşi yanlış bilmiyosam 3 sene önce vefat etti.. 35-40 yaşlarında kendisi.. Adamın eşi vefat edince kendini kaybetti, giyimi değişti... Siyah takım, fıstık yeşili gömlek, turuncu kravat.. Başka bi gün gri takım, turkuaz gömlek, çiçek desenli pembe bi kravat.. Kahverengi takımıyla giydiklerini hiç söylemeyeyim.. Adam ne giydiğinin farkında değildi.. Rüküşler ötesi bişeydi yani.. Ama son 7-8 aydır eski haline döndü.. Öğrendim ki sevgilisi varmış.. Adam kendine geldi.. Arada sırada tartışıyolar, çiçekli kravatlar ortaya çıkıyo :)

     Hocalarımın hepsi antika... Adamlar üniversite kurulduğunda bi kapak atmışlar, bi daha da gitmemişler... Düşünün 1986 yılının soruları fotokopici Ahmet Abi'de var... Geçtiğimiz vizede bi soru sormasın diye içten içe kendimi yiyorum... Sınıfa gelip, tabloları kaldırın diyince içim bi rahatladı.. Çünkü o soru tablo olmadan çözülmüyo... Soru kağıdı geldi, bi baktım o soru... Diyorum acaba ben mi yanlış biliyorum bu soru tablosuz da mı çözülüyo.. Diğer soruları çözdüm kıvranıyorum böyle o soruyu da çözeyim diye ama yok olmuyo..  Biri kalkıp hocam tabloyu kullanmadan bu değeri nasıl bulacaz dedi... Hocanın cevabından sonra ben sınavdan çıktım.. 

     Ben o soruyu 92 senesinde sordum, ezberleseydiniz !

     Ben çok fazla derse katılan, yazan, çizen dinleyen bi öğrenci değilim.. Bi süre sonra sıkılıyorum dersten.. Ders çekici gelmiyo.. Zaten sınıfta sıkılıyo belli yani.. Bi şekilde bi laf ortaya atıyoruz. Hocanın can alıcı noktalarından yakalamak önemli ki, o an dersi bıraksın hemen... Çarşamba günleri sabahın köründen taaa akşam sekize, dokuza kadar derste oluyorum ve dağılıyorum o gün.. Geçen hocalar vizeleri açıklamışken, hemen bu fırsatı değerlendiriyim dedim.. Ama bu hoca " 00 " 'larıyla meşhur... Gelin görün ki bu sınavda 00 alan çok az kişi var.. Bu adam benim 1. sınıftan beri dersime girdi, sınavlarında 25 kişiden aşşağı 00 alan görmedim.. Baktım ders de sarmıyo, dur şunu bi sorayım dedim..

Bis: Hocam bu sınavda 00 alan çok az kişi var. Kağıtları insaflı mı okudunuz ?
Hoca : Kağıtları okurken haksızlık ettiğimi düşündüm.. Boş kağıt verene de 00 veriyorum, işlem yapıp hata yapanlara da... Onun için sınava girip işlem yapanlara 05 verdim.. Geçen gün de mekatronik bölümünden 3 tane hanım kızımız geldi.. Beni daha duymamışlar heralde ki kağıtlarına itiraz etmeye gelmişler. Ben de sanıyorum ki 5-10 almışlar, ondan itiraz ediyolar.. Biri 40, biri 35 diğeri de 45 almış... Gelmiş kağıtlarına itiraz ediyolar yav.. Bak bak bak..

     Taşıtlarda rahat bi sürüş ve uygun konfor şartları için olması gerekenleri işliyoruz.. Yazın klima olsa nasıl olur, olmazsa serinlemek amacıyla neler yapılabilir.. Bunları tartışıyoruz derste ki zaten bunlar herkesin bildiği konular.. İşte camı açarız ama yakıtı etkiler, rahatsız oluruz.. Üst camı açarız hava girer.. Bazı araçlarda da üst komple açılır falan.. Bu konuda sen ne düşünüyosun dedi.. Üstü açık araba daha konforlu en azından gece olunca, adam sevgilisiyle yıldızları izlemek için arabadan inmez dedim.. Hoca tek bi cümle söyleyip dersi bitirdi...

     Senden nasıl mühendis olacak hiç bilmiyorum !

18 yorum:

Sadece Umut / Only Hope dedi ki...

şarkı da uyumlu ;
hocanın yüzündeki ifadeyi görmek isterdim.

Bir İnce Ses dedi ki...

@Sadece Umut : Bana acınası bi şekilde baktı :)

pınar dedi ki...

Haha bilememiş o hoca bence içi geçmiş içi:)
Bide çiçekli kravatlarıyla yeni bir moda akımının temsilcileri olablir bence hocalarınız :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@pınar : Nerden alıyo bilmiyorum ki o kravatları.. Bilsem ben de gidip alcam :p

sünter dedi ki...

Bis
sen okudugun okuldanmi yoksa okudugun bölümdenmi memnun degilsin?
Kac oldu dile getiriyorsun ya hani üniversite bana hic bir sey katmadi diye. Derslerde de bunaldigini yaziyorsun.
Acaba güzel sanatlarda okusaydin daha mi iyi olurdu? Sanki senin yönün orasi gibi geliyor bana.Yaniliyor olabilirim tabii.
Hic düsündünmü üniversiteni degistirmeyi?

Bir İnce Ses dedi ki...

@sünter : Sünter Abla'cım okuduğum okuldan, okulun bulunduğu şehirden biraz da bölümden memnun değilim.. Zamanında yaptığım hatanın ceremesini fazla fazla çekiyorum. Güzel sanatlarda pek başarılı olamazdım galiba Abla'cım.. Üniversiteyi değiştirmeyi düşündüm alttan dersim kaldı.. Bölümü bırakmayı düşündüm yine kendimce bi hesap yaptım bırakmadım.. Hatalar yapa yapa bu hale geldim.. Hepsi benim suçum aslında bu kadar tepki vermem bile gereksiz. Ektiğimi biçiyorum.

Nora dedi ki...

ben güya istediğim bölümdeym ama ben de mutlu değilm neden blmiyorum belki de çok anlatılan methyeler dizilen üniversite hayatnı gözmde çok büyütmüşümdür.

Bir İnce Ses dedi ki...

@Nora : Ben anlatılanların, düşündüklerimin, okuduklarımın yanından bile geçmiyorum

sünter dedi ki...

Bis,
hata yapman normal. Denemeden bilemezdin neyi isteyip neyi istemedigini degil mi?
Zaten henüz 18 yasinda hayatinin kararini vermek zorunda kalmak cok sacma.Malesef ülkemizde gencleri bu cendereye sokuyorlar.
Ama sen kendini 30 yasinda falanmi zannediyorsun anlayamiyorum seni? henüz 22.9 yasinda degilmisin sen?:))
yani koskoca bir hayat senin önünde henüz.Ve sen hala yolun basindasin ama sanki yollari tüketmis gibi algiliyorsun sanki kendini.
Benim kizim da 3 yil yabanci dil isletme bölümünde okuduktan sonra anladi bu bölümün kendisini mutlu etmedigini. Neredeyse senin yaslarindaydi o zamanlar ve inanki cokta okul manyagi falan degildi ama sevmedigi bir meslegi ömür boyu yapmaktansa 3,5 yil daha okurum istedigim ve beni mutlu eden bir isim olur diyerekten tekrer baska bir sehirde istedigi ve yatkin oldugu bölümü okudu. Nasilki istedigi okula girdi ona her gün bayram gibi geldi okula gitmek.
hani belki sende istedigin yatkin oldugun bir meslek dalinda egitim alsan.?
Yasin cok genc daha....

Mia Wallace dedi ki...

Yazıyla ilgili aklımda kalan kavga edilince ortaya çıkan çiçekli kravatlar :)

Laliş dedi ki...

Ay ben şimdi çok çok daha iyi anladım senin durumunu.Ay bilemedim ne desem. :D

Bir İnce Ses dedi ki...

@sünter : Sünter Abla'cım ben aslında bu sene bi okulu bırakmayı düşündüm yeni bi bölüme başlayayım diye ama ailem izin vermedi. Son seneye kadar geldin diplomayı al sonra tekrar sınava gir dediler. Fakat bölümü bitirdikten sonra benim askere gitmem gerekiyo. Askere gitmeden yeni bir bölüme başlayamıyorum malesef.. Eee askerlikti şuydu buydu derken zaman biraz daha geçiyo.. 22.9 yaşında olsam bile her şey yolunda gidip yeni bir bölüm okusam 30 yaşında okul biter :)

@Mia : Ben diyorum sana iyi yazamıyorum diye, sen yok diyosun :)

@Laliş : Kelimelerle anlatılamayacak duygular içerisindeyim :D

negzel dedi ki...

bu hocaların hepsi ayrı manyak oluyooo:) bkz.kendimden biliyorum:))

Bir İnce Ses dedi ki...

@negzel : Seninkileri de yazarsan okuruz hani :p

negzel dedi ki...

arada yazıyorum ya:) ben de hocayım, ben de manyağım:))

Bir İnce Ses dedi ki...

@negzel : Anne ben manyak oldum :p

Mystery dedi ki...

ahahaah çiçekli kravat adamın bunalım göstergesi demek ki :))))) öldürdün olum yine beni gülmekten yaaa üstü açık araba daha konforlu demiş :)))
senden mühendis olur olmasına ama ülkeyi de bitirir ince ahahaha

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mystery : Ee ama haksızmıyım ? Şimdi sevgilinle arabada rahat rahat oturup seyretmek daha konforlu değil mi :p