Bazen... !


Bazen sorarsınız kendinize neden diye,

Bazen cevap olursunuz nedenlere.

Bazen düşünürsünüz karar vermeden önce,

Bazen düşünmeden hareket edersiniz.

Bazen iki kere düşünürsünüz hata yapmamak için,

Bazen yaptığınız şeyin yanlış olduğunu bile bile yaparsınız.

Bazen şımarıklık olsun diye kendinize seçenekler uydurursunuz,

Bazen kendinizi bi ikilemin içinde bulursunuz.

Bazen bi şarkı dinlersiniz bağıra bağıra eşlik edersiniz,

Bazen gözyaşlarınızı şarkının her bir mısrasında ararsınız.

Bazen ayaklarınız yere sağlam basar,

Bazen yaslanacak bi omuz, dinlenecek bi liman ararsınız.

Bazen bir geminin kaptanı olursunuz,

Bazen nehrin sürüklediği bir dal parçası.

Bazen duygularınızı anlatmak için kelimelerin içinde kaybolursunuz,

Bazen anlatamadığınız onca kelime iki damla gözyaşının içinde saklı olur.

Bazen kendinizi o kadar düşünürsünüz ki ne olup bittiği umrunuzda değildir,

Bazen O'nu o kadar düşünürsünüz ki kendinizi unutuverirsiniz.

 Bazen ağlamak o kadar güzel gelir ki hep ağlamak istersiniz,

Bazen ne zaman dinecek bu gözyaşlarım diye isyan edersiniz.

Bazen bişey beklersiniz bi ışık, bi kıvılcım, bi çıngı,

Bazen ateşi yakan siz olursunuz.

     Her zaman bişeyler istersiniz.. İstekleriniz olmadı diye yeri gelir isyan edersiniz.. Ama siz de bilirsiniz ki istediğiniz şey aslında aradığınız şey değildir.

70 yorum:

Laliş dedi ki...

Aslinda insanin hayati bazenlerden olusmaktadir...

Ponçerto. dedi ki...

bazen istemekte bişeyi değiştirmez hani vazgeçersin..

Bir İnce Ses dedi ki...

@Laliş : Bu istisnalar kaideyi bozmaz gibi bişe işte.. Aslında kaideyi oluşturan şeyler istisnalardır

@Ponçerto : O kötü oluyo işte

BuRCu dedi ki...

Tuzunu fazla atmam umarım, zaten tuzu çok sevmem :))

Blogunu döne dolaşa tık yapa yapa buldum geldim okudum.. Bu yazı, 'bazen' kelimesini ne kadar çok kullandığımı bir kere daha hatırlattı bana ve dahasını görmek için diğer yazılarının arasından da seçmeler yaptım. Artık buradayım :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : İyi bi zamanda mı geldin, kötü bi zamanda mı karar veremedim doğrusu.. Son 2 aydır yazdıklarımı beğemiyorum. Hatta sen yorum yazmadan önce böyle giderse yazmayı bırakcam demiştim.. Sonuç olarak ;

Hoşgeldin :)

BuRCu dedi ki...

Yazılarının çoğunu okudum desem.. 4 bölümlük imkansız aşk hikayeni, anneni, babanı, arkadaşlarını, hala ismini bilmediğin parfümü, mezun olduğun bölüm/üniversite hakkında düşündüklerini... Kısacası ben keyifle okudum, zaman -iyi ya da kötü- önemli değil ;) Bence hepsinin yeri ayrı. Tam zamanında yorum yazmışım :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Mezun olamadım daha o konuya açıklık getireyim :p Maşallah baya okumuşsun bu ne hız :)

BuRCu dedi ki...

Yarım dönem uzattığın yazıyordu bir ara sanki :) Gözümden kaçan detaylar varmış demek hala, e normal bu kadarcığı :D
Sen cumartesileri çalışıyor olabilirsin; ama benim vaktim bol, okudum gitti :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Yaa bi konuda anlaşalım mı ? Sen beni tanımıyosun değil mi :D

BuRCu dedi ki...

Hayır, buna çok eminim :) Hala nerede yaşadığını anlamadım çünkü :D Tanımıyorum tanımıyorum merak etme, yazdıkların kadarını biliyorum..

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Yazdıklarımı bu hızla okuyup cumartesileri çalıştığımı bilen kimse çıkmadı da ondan sordum :)

BuRCu dedi ki...

Birkaç yerde geçiyor aslında bu :) Arada atladığım yazılar da vardır kesin, birçoğunu okudum işte sadece..

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Maşallah diyeyim nazar değmesin.. Bugün okumaya başladın ama herkesten çok şey biliyosun gibi bişe oldu :)

BuRCu dedi ki...

Biraz öyle olmuş arka arkaya okuyunca, daha çok detay var aklımda kalan da şimdi sana kendini hatırlatmanın anlamı olmayacak :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Böyle bi okuyucum ilk defa oldu. Son zamanlarda yazdıklarım kötü zaten sen iyilerini okumuşsun :) Sondan başlasan belki okumazdın :)

BuRCu dedi ki...

Aslında son yazılarından da okudum diyeceğim ama korkuyorum vereceğin tepkiden :) Zaten bu yazın diğer yazılara göz çevir diye ses verdi bana ;)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Allah allahh :) Ben de sabah tekrar okuyunca yine bişeye benzemeyen yazı yazmışım demiştim :)

BuRCu dedi ki...

Hayatın kendisini yazmışsın, gerçekçi ve hemen hepimizin içinden geçenler..İçinden geleni yazmışsın işte ya da gözlemlerinle aklında kalanları :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Aslında ben yazarken öyle düşünmüştüm ama ne bileyim daha güzel bi şekilde ifade edilebilir diye düşündüm :) Sonuçta fikir ne kadar güzel olursa olsun, anlatım iyi olmadıktan sonra bişe ifade etmiyo :)

BuRCu dedi ki...

"İlla kusur bulacağım yazdığıma" diyorsun anlaşılan :) Çok fazla kurcalamış olsaydın bu kadar net ifade edilmemiş olurdu belki de ;)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Yahu bi tarafım kalkacak şimdi :) Yazmayı bırakmayı düşünürken, motive oldum enerji doldum. Teşekkür ederim valla ya :)

BuRCu dedi ki...

O kadar büyük bir etki yaratmak istemem :) Lütfen eski mütevazi haline dön :P
Motive olmana sevindim ;) Düşündüklerimi söyledim sadece..

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Gerçekten çok teşekkür ederim ya :) Nası buldun blogu peki.. Aracı kim oldu, gidip elini öpeyim :p

BuRCu dedi ki...

Sondaki gülümseme çeşidi 'git artık başımdan' mesajı veriyor :P
İşin aslı belli bir kişi veremeyeceğim :) Farklı bloglar okumak için izlediğim blogların listeleri ve yorumcularını gezerken bir baktım bu yazıyı okuyordum.

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Bu cevabın üzerine internetin kesilmesi hiç hoş bi durum olmadı, şimdi sen yanlış düşündün ya :/

BuRCu dedi ki...

Rahat ol, problem değil ;) İşten çıkmıştır diye düşünmüştüm..

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : İtiraf ediyorum..

" Bugün işte değilim " :)

BuRCu dedi ki...

İzinli olduğun için mi :) Geçmiş olsun mesajımı da sırası gelmişken vereyim o zaman ;)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Teşekkür ederim :) Sınavlarım olduğu için bu hafta eve gitmedim. Eve gitmediğim için işe de gitmedim.. İşyerinin bizim olduğunu söylemiş miydim ? :)

BuRCu dedi ki...

Okumuştum :) Bu arada sınavlarında başarılar..

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Teşekkür ederim :) Anlaşılan kendimle ilgili bişeyi unutursam sana sorcam :)

BuRCu dedi ki...

Aslında hepsini bugün okuduğum ve hemen üzerine yorum yaptığımız için bu kadar ezberden konuşuyor gibiyim :) Unutursan bi denersin, bakalım kalmışlar mı :) Ki unutmayacağını düşünüyorum, okuduklarımdan öyle bir anlam çıkardım..

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Çok mu akılda kalıcı şeyler yazmışım yaa :)

BuRCu dedi ki...

Şimdi "seni tanıyorum ben ya" diyerek 'yoo hiç akılda kalıcı değil' desem nasıl olurdu acaba??

Baştan savma okumadığım için önümüzdeki birkaç gün aklımda kalacaklardı; ama bu kadar yorumdan sonra bir süre daha kalacaklar gibi.. İyice yerleşiyorlar :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Beni tanıyosan hemen bırakırım yazmayı :)

Yorumların yazılarla ne alakası var ki :) Aklında ben kalırım o ayrı :p

BuRCu dedi ki...

Yorumların yazılarla alakası düşündüğün gibi değildi :P
Yazılardan aklımda kalanların üzerinden geçtik, bir nevi sınavdan önce sınıfta şöyle bir tekrar yaptık :) O yüzden yorumlar okuduklarımın akılda kalmasını arttırmış oldu :D

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Öğretmen falan değilsin demi :D

BuRCu dedi ki...

Seninle aynı odaya kayıtlı mühendis grubundan biriyim sadece :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Aynı oda ? Makine mühendisisin ? Olamaz ! :p

BuRCu dedi ki...

Tabii ki hayııırrrr :P

İlk başta benim bahsettiğim sınav öncesi tekrar; vize - finalden önce arkadaşlarla sınıfta yaptığımız hızlı hızlı üzerinden geçmelerdi..

Aynı odaya kayıtlı derken onu demek istemedim :) MMO' ya kayıtlı olan başka bir mühendislik dalı..

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : O kadar acınası bi durum değil mi makine mühendisi olmak.. O nası bi hayır demek öyle :)

BuRCu dedi ki...

Yine yanlış anlama oldu :) Bir yazında 'makine mühendisliği okuyan kızdan güzel olma ihtimalini ya da onun senden yakışıklı gibi miydi' konusundan bahsetmişsin de o açıdan öyle bir hayır geldi :) E tabi senin ':P' ifadenin de etkisi oldu :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Sen beni korkutmaya başladın ama :)

BuRCu dedi ki...

Neden :) Yok bir şey yok :) Tanımıyorum vallahi bak..

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Blogu tabiri caizse yalayıp yuttun :) Önceden tanımasan da artık tanıyosun :D

BuRCu dedi ki...

Yazdığın kadarıyla tanıyorum işte :) Bu yazının altını da birazcık(!) doldurduk kusura bakma..

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Estağfurullah ne kusuru olur mu öyle şey. Bu yazıların altları sizler için var.. Beni sizler yarattınız :)

BuRCu dedi ki...

Teşekkür ederiz nezaketiniz için :)
Yazmayı bırakma düşünceni unuttun o halde :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Ya unutmadım hala aklımda aslında şu an bile yazacak bişe oldu. Ama günlük gibi tutmak istemediğimden yazmak istemiyorum.. :D

BuRCu dedi ki...

Bu yazı gibi deneyebilirsin aslında. Yani benim fikrimce tabii :)

Bir İnce Ses dedi ki...

Ya ben de böyle bi konu üzerinde falan yazmak istiyorum.. Hani böyle benim hayatımdan da bişe olabilir ordan örnek verip yazabilirim düşündüklerimi falan :)

BuRCu dedi ki...

:) bence bir iki yazı denemelisin bu şekilde. İş çıkacak senden :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : İlham gelmesi lazım ki yazayım :) Dürtmesi lazım bişeyin yaz diye :)

BuRCu dedi ki...

Haklısın :) İlham gelirse okuruz o zaman yazdıklarını ;)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : İlham gelmeden de yazabilirm ama onlar pek okunası olmayabilir :)

BuRCu dedi ki...

Bilemiyorum o kadarını :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Ben de bilemiyorum :)

BuRCu dedi ki...

Senin bilemediğine yorum yapma cesaretini göstermiş olsaydım ben de kendimden korkacaktım :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Ya benim bilemememin sebebi ummadık taş baş yarar durumu.. Bu yazı hiç bişeye benzemedi diyorum bi bakıyorum herkes çok güzel olmuş diyo.. Bi yazı yazıyorum yazarken harika oldu diyorum yorum gelmiyo :D

BuRCu dedi ki...

Kendinden bir şey bulurlarsa güzel buluyorlardır belki. Herkese her yazını sevdiremezsin :) Sen yaz biz okuyalım :) Beğenmezsek beğenmeyiz ne olacak sanki :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : Hiç yani demi beğenmezseniz beğenmeyin.. Oraya tırt diye seçenek koydum :D

BuRCu dedi ki...

Yani :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@BuRCu : :)

QueenE dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Mystery dedi ki...

ulen öyle bi yazı yazmışsın ki hemen hemen her satırı insanı hayallere doğru götürüyo :)) güzel olmuş corç.

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mystery : Saol Maykıl :)

Senorita dedi ki...

Merhaba Birinceses. Nickini öyle değişik şekillerde okumaya çalıştım ki anlatamam (Formspringte): Birince-ses, birin-ceses, bir..? vs. Ama sonunda doğru yolu keşfedebildim -Bir İnce Ses-:-P (Sınavlardan beynim iyice bulanmış durumda olduğunu anlamış oldum böylelikle) Bu yazıyı sen mi yazdın?? Eğer sen yazdıysan çook güzel olmuş!! Ellerine sağlık mı demeliyim yoksa yüreğine sağlık mı :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@Senorita : Yazıların hepsini ben yazıyorum.. Direk kopyala yapıştır yaptığım hiç bi yazı yok :) Esinlendiğim yazılar olursa belirtiyorum yazının içeriğinde.. Emeğe saygı :p

Beğendiğine sevindim.. Elime de olur yüreğime de olur beynime de olur yani olur :)

Senorita dedi ki...

Emeğe saygımız sonsuz efenim ;) Ellerine, yüreğine,beynine...hatta hepsine birden sağlık diyorum o zaman :)

Not: Blogta belirli bir tecrübeye sahipsin gördüğüm kadarıyla. Benim de bloguma bakıp, eksiklerim varsa ya da eklemek istediğin bir şeyler varsa bunları bana iletirsen çok memnun olurum. Teşekkürler ;)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Senorita : Çok bi tecrübem yok ama elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım :)