Anası ve Oğlu !


     Daha önce sizi babamla tanıştırmıştım... ( Bkz. Babam ) Hatta o kadar iyi tanımıştınız ki, verdiği tepkileri bile tahmin edebilir hale geldiniz... Eee bi de benim Müzeyyen kod adlı bi annem var.. Annemi de az çok biliyosunuz işte.. En son annemden bahsettiğimde yazıdan çok annem ön plana çıktı sanki :) ( Bkz.Post )

     Annemin adını gizlemek için Müzeyyen demiyorum.. Bu Çocuklar Duymasın'ın çoook eski bölümlerinde Kemal Amca'nın eşi vardı.. Benim de ordan dilime dolandı... Anneme Müzeyyen diyorum... Bazen güdümlü terliklere maruz kalsam da bazı zamanlarda kızdırması güzel oluyo... Annemle aramızda geçen bazı diyalogları ve yaşadığımız bazı olayları yazıcam... Merak ediyorum acaba herkes bizim gibi mi ? :)

     Bu zamana kadar babam bi tokat bile atmamışken, annem hiç affetmezdi... Ben de çok yaramazdım itiraf edeyim hani durduk yere vurmuyodu kadın... Tam hatırlayamıyorum ama ya 8 ya 9 yaşındayım.. Karşı apartmandaki çocuklarla yerden yüksek oynuyoruz.. Ama şöyle bişe var yükselti yok :) Bi yerlere tırmanıyoruz. Tek yükselti eski paslı bi divan... Üstünde sünger falan hiç bişe yok... Ben süreki oraya çıkıyorum, annem 5 dk.'da bi çıkma oraya eve gel diyo.. Ben hiç oralı olmuyorum tabi... Hiç ebe olmuyorum, çok mutluyum... Tabi mutluluk bi yere kadar... Ayağım o divanın arasına giriyor... Bacağım falan sıyrılıyo, sağ ayağımın baş parmağında bi kesik oluşuyo.. Bacağım artık kıpkırmızı :) Ben ağlıyorum annee annee.. Sonra annem geliyo, ben sana çıkma oraya demedim mi diyip bi güzel dövüyo.. Sonrasında hastaneye gidiyoruz.. Ayağıma dikiş atıyolar.. Hala dikiş izleri duruyo :)

     Bu olaydan yaklaşık bi sene sonra bizim apartmanın önünde su borularını değiştirdiler... Kazdıkları yerin üstünü çakıl taşlarıyla kapattılar... Benim de o zamanlar bi kırmızı bisikletim var, Aşk Tesadüfleri Sever'dekinin aynısından... Aldım bisikletimi o çakıl taşları üzerinde drift yapıyorum... Yokuş aşağı bi yol zaten hızımı alıp çakıl taşlarına girip artistik hareketler yapıyorum... Annem her zaman ki gibi bağırıyo Bis gel Bis gel diye ama kim takıyoo ! Daha hızlı girip keskin frenler yapıyorum... Derken yokuş aşağı inerken benim frenimin halatı kopuyo... Ne yapacağını bilemeyen ben olduğu gibi elektrik direğine çarpıyorum... Bisikletimle çok ayrı yönlere dağılıyoruz.. Benim yine üstüm başım kan içinde kalıyor... Bi yandan bisikletime ağlıyorum... Çarpmadan önce tek parça halindeki bisikletim artık 2 parça ! Yoldan geçenler başıma toplanıyolar, üstüm başım yırtılmış, ağzımdan burnumdan kan geliyo... Mahallenin çocukları Müzeyyen Teyzeeee diye annemi çağırıyolar... Annem balkona çıkıyo, beni görüyo, tepkisi açık ve net :

     Bırakın gebersin ! :)

     Evin tek çocuğu olmamdan ötürü annem üstüme çok düşer... Bazen bıkıyorum artık usanıyorum ama nafile.. Kadın hala beni küçük çocukmuşum gibi görüyo... Üniversiteyi kazandım ki kazandığım yer evden sadece 1 saat uzaklıkta... Her hafta sonu eve gidip geliyorum... Ben ne zaman valizi elime alıp dışarı çıksam annem başlıyo ağlamaya.. Haydaaa ! Birinci senenin sonuna doğru alıştı ağlamıyo artık... Hayır ağlayacak ne var yani... 20 senedir hergün yanındayım zaten :)

     Bizim evin dekor eşyalarından biri de bulaşık makinesidir.Kalabalık bi misafir gelmediği sürece çalıştığını göremezsiniz. Gece yattığımız zaman mutfakta kesinlikle tek bi bardak bile kalmaz.. Gece saat kaç olursa olsun, kolunu kıpırdatamayacak halde bile olsa mutfakta bulaşık varsa kesin yıkar... Tüm bu eziyetin sebebi ;

     Ya gece ölürsem... Ortalıkta bulaşık mı kalsın ?

     Anneannem de böyle... Hastaneye gittik, tahlil yaptılar doktor hemen ameliyat edicez yatman gerek dedi. Anneannemin verdiği tepki ;

     Saçımı boyamamışım bu halde ameliyat olamam !

     Evde olduğum zamanlar annemle birlikte evlilik programıdır, yemekteyizdir ne bulsak izliyoruz... Bu sevgililikten evlilikten laf açılıyo... Üniversiteye başladığım ilk sene annem benim planımı programımı çizdi... Üçüncü sınıfa kadar kız arkadaş yok, üçüncü sınıfın ikinci dönemiyle, dördüncü sınıfın başlarında olabilir... Zaman geldi geçti, üçüncü sınıf bitti... 

Bis: Anne bi sevgilim olsun demi artık bak zamanı geldi
Annem: Biri mi var ? Kim ? Adı ne ? Ne zamandır görüşüyosunuz ?
Bis: Yok yaa.. Sordum sadece..
Annem: Bak oğlum daha okulun bitmedi... Bi okulun bitsin, askere git gel, işin gücün olsun ondan sonra...
Bis: Ondan sonra sen bulursun heralde...
Annem: Yoooook.. Sonra mutlu olmazsan sebebi ben olurum.. Sen bul kendine ama güzel olsun..
Bis: Mesela nasıl olsun Müzeyyen Hanım
Annem: Güzel olsun... Bi tane gelinim olacak, sakın çirkin getirme... Huyu husu düzgün olsun... Zeki, akıllı olsun.. Sen de zekisin çocuklarınız zeki olur.....
Bis: Huh !

     Kadın nereleri düşünüyo görüyo musunuz ?


30 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

hahaha :D bayıldım annene ve anneannene!!! :)

Kırmızı bisikletine ben de üzüldüm ama anne sözü dinliceksin işte yoksa görüyorsun başına neler geliyor :)

Hem annenin bulaşıkları yıkama nedeni ve anneannenin ameliyat olmayı istememe nedeni süpeer hala gülüyorum :D

Loana dedi ki...

ay ben korktum ya annenden. gelinine allah sabır versin valla çooook seviyo seni, tek yanlışında oyar kızcağızı :))) bence sen pek sevmediğin birini al da heder olursa çok üzülmeyesin :b

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mia : Bizimkiler böyle işte.. Başlarına bişe gelecek korkusuyla her zaman bir adım öndeler :)

@Loana : Yok ya bişi olsa suçu bana atar, sen üzmesen böyle olmazdı der :D

pınar dedi ki...

Haha valada kendi annemi gördüm:)Annler bişeyi yapma diyosa yapmıcaksın bak sonra dedikleri oluyor mutlaka.İleri görüşlü insanlar annler aref halt etmiş:)

Bir İnce Ses dedi ki...

@pınar : Zaten en çok da ona sinir oluyorum.. Ben sana yapma demedim mi cümlesinden nefret ediyorum :)

Lazanya dedi ki...

anlatış tarzına da bayıldım :)

benim annem daha farklı, sen çok yaramazmışsın yahu! şu babanla ilgili olanı da okumak istiyorum hemencik *-*

şu sözleri ortak karar alıp söylüyorlar sanırım :" Zeki, akıllı olsun.. Sen de zekisin çocuklarınız zeki olur....." aynı bizimkii :))

negzel dedi ki...

yaa çok tatlıymış annen:) klasik anne tripleri işte napsın kadıncağız:) sen de az değilmişsin ama BİS. tam sopalıkmış vukuatların:)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Lazanya : Teşekkür ederim :) Hep en iyisi olsun istiyolar aileler, evleneceğimiz kişinin. Ama iğneyi kendine batırmak kimsenin aklına gelmiyo :)

@negzel : Babamı yazarım babam tatlı, annemi yazarım annem tatlı, ben acıyım zaten :p Ya ben acayip yaramazdım ama birinin yanında çok usluydum. Herkes beni çok akıllı,uslu bilirdi :)

vєssєℓαм dedi ki...

Anne iştee ! anne yüreği naparsınnn kendı canını dusunmucekte neyı dusunucek dimi :)

Sevgılın olsun amaa bağlanma :)

vєssєℓαм dedi ki...

Mimlendinnnnnnnnnnnnnnn ! :D

ed dedi ki...

hahahaha benimki de öyle :D kücükken yapmadigim yaramazlik yoktu benim hatta hemen yazim ben de bi tane post:D hepsi öyle ya bana neler neler diyooo aah ahh:D annelerr birtaneeediirr

Bir İnce Ses dedi ki...

@ed : evlatlar da bi tane :p

negzel dedi ki...

BİScan bende mimin var:))

Mystery dedi ki...

yaaaaa ne güldüm yaaaaa annen de bombaymış :))) baban ayrı bi dünya zaten :))) bırakın gebersin demiş yaaa :))) oofff ne şenlikli aile :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@negzel : Aldım :p

@Mystery : Sen bi de bana sor o şenliği :)

Deli Köşesi dedi ki...

way anasını arkadaş ne çok mimlenen war...da bu mim ne :(

Bir İnce Ses dedi ki...

@Deli Köşesi : Bkz. Sonraki Kayıt, Yorum 9

Takıntılı ergen dedi ki...

hahaha son diyalog süpermiş :)
Bulaşık olayının aynısı bizim evde de yaşanıyor :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Takıntılı ergen : Daha çok şey var. Zamanla yazarım :)

amak-ı hayal dedi ki...

Allahım yaa çok komik bi annen var harika anlatmışsın bayıldım:D:D

Annen yarım işi sevmiyor anladım ben onu.Sende ne beter bişesin ya:D bırakın gebersin hahahaha...

Yazık sana be isimde komik bis:D:D

Annen çok şey istiyo akıllı olsun güzel olsun huyu suyu düzgün olsun:D:D pess

Bir İnce Ses dedi ki...

@amak-ı hayal : Annem aynı bana çekmiş. Yarım işimiz olmaz, başladı mı biter.. İsmi Leah kısalttı sağolsun :) Bir evin bi oğlu yılan gibi çocuğum. Başlık parası istemediğine dua et :)

Laliş dedi ki...

Çocuğum sen de normal bir çocuk değilmişsin ki kadın haklı yani :D.

Hem benim annemin adı müzeyyen biz onu kötü kadın müzeyyen diye çağırırız hep :P.

Bir İnce Ses dedi ki...

@Laliş : Yaa ne var yani biraz yaramazlık yaptıysak alla alla :p

amak-ı hayal dedi ki...

yok deve bide senin gibi çocuğa başlık parası:D olum analı oğlu sorunlusunuz dini nikahta tüm varlığına kız el koyar görürsün:D

Bir İnce Ses dedi ki...

@amak-ı hayal : Hangi dini nikah yahu ? Resmi nikahın suyu mu çıkmış ?

amak-ı hayal dedi ki...

kes lan dini nikahsız olur mu? Mehir denen bişe var ayrıca:D:D

Anladım bu konuları bilmiyon:P

Şirvan dedi ki...

Bazen anne ve babaların iyi polis kötü polis oynadıklarını düşünüyorum. Ve çok şükür ki annem bulaşık konusunda yalnız değilmiş. Ama bizimkinin bahanesi daha beter: Ya gece deprem olursa... İyi de anacım deprem olursa arama kurtarma ekipleri yıkılan evin enkazı altında kalan mutfağa ulaşıp tabak çanak temiz mi diye mi bakacak diyemiyor insan :D

Bir İnce Ses dedi ki...

@amak-ı hayal : Çok güzel de olur. Dini nikah diye bişe de yoktur. Allah huzurunda evlenmekmiş de bilmem neymiş.. Resmi nikah kıyılırken Allah görmüyo mu ? İlla imam mı kıyacak.. Ayrıca o mehir denen şeyde evlendiğin kişiye para vermek değil mi ? Ben seninle evleniyorum bana para ver.. Çok saçma..

@Şirvan : Yani gece başlarına gelen şeyi düşünmüyolar. Evi düşünüyolar.. Anneleri anlamak zor :)

amak-ı hayal dedi ki...

Bir ince ses;

Dini akidelerimiz biraz zayıf galiba...

İnsan kendi düşüncesine uymuyor diye dini bir eyleme saçma der mi ya...

hadi Mehiri geçtim..Dini nikah hakkında böyle düşünmemelisin..

Bir İnce Ses dedi ki...

@amak-ı hayal : Dini nikaha kimse beni inandıramaz. Ben Kur-an'da yok diye biliyorum