Su Altında Bir Anı !


     Aslında üst üste post yazmak gibi bi huyum yoktur ama takipçilerimden birinden bi istek geldi.. Peçeteye yazmış göndermiş kim olduğunu da bilmiyorum.. ( Bkz. Peçete ) Böyle rica etsem falan demiş, kırmayayım dedim.. Bana insan olun arkadaş... Hani biri gelse canımı istese böyle veririm yani :p  Burdan formspringde ki anonime sesleniyorum.. Bak da örnek al biraz !  

     Bundan 2 sene önce arkadaşlarla Marmaris'e tatile gittik.. Gidişi bile zevkliydi ya, çok eğlenmiştik orda.. Ben otobüste giderken uyuyamam, gözlerimi kaparım ama bi türlü dalamam uykuya.. Bizimkiler horul horul uyurken ben müzik dinledim.. Baktım diğer koltuktaki ablalar, teyzeler, bacılar da uyumamış... Hep bi araya toplandık sabaha kadar konuştuk :) 10-11 gibi indik otobüsten... Şöyle ben bi çevreme bakıyorum bir adet genç insan yok... Acaba doğru mu geldik diyorum.. Bu otobüsçüler bizi keklediler de başka bi yere mi getirdiler.. Marmaris'in böyle bi yer olmaması gerekiyodu... Tabi bizim kalacağımız yer de belli değil :) Önceden planlarsak tadı kaçıyo diye yer de ayırmıyoruz.. Elimizde valizlerle otel arıyoruz :) Bi yarım saat kadar dolandıktan sonra ben ve yarasa - benim arkadaşım olur kendisi - Marmaris'i iptal edip Alanya'ya gitme kararı aldık... Diğerlerinin baskısı üzerine gidemedik tabiki... Oteli bulduk, eşyaları yerleştirdik, hadi gezmeye !

     Bi şeyler yedik içtik, alışveriş yaptık akşam oldu zaten.. Sahil kenarında yürüyoruz falan derken barlar caddesine geçtik... Bara girdik çıktık otele dönüyoruz... Bi baktık bilgisayardan bişeyler izletiyolar.. Ne bu falan derken bi baktık dalış ! Buraya kadar geldik dalmadan gitmek olur mu ? Tabiki hayır ! Adamla konuştuk nasıl oluyo falan filan diye.. Anlattılar kafamıza yattı... Demesin mi kişi başı 50 TL ! Video çekiyoruz, fotoğraf çekiyoruz onlar da kişi başı 30 TL ! Hemen pazarlık olayına girdik.. Dalışı 30 TL'ye, CD'yi de 20 TL'ye korumasız olarak anlaştık... Ertesi gün sabah 10.00 dan akşam 17.00'ye kadar teknedeyiz... Dalış yapılacak yere gelmeden önce hocalar bize neyi nasıl yapacağımızı anlatmaya başladılar... Kıyafetlerimizi falan giydik... Suya atlıyoruz,gözlükleri takıp suyun altına bakıyoruz nasıl diye.. Ben şnorkel almışım bi tane deneme yapıyorum... Nefes alıyorum ama yetmiyo, çabuk çıkıyorum sudan... O sıra kafam dank etti.. Nan ben biraz sonra tüple buraya inecem ! Beni aldı bi heyecan... O sımsıcak havada buz gibi oldum.. Tir tir titriyorum... Baya böyle sallanıyorum, sesim titriyo :) Neyse paletleri falan her şeyi giyindik kuşandık.. Bizi batıracaklar.. Ben batamıyorum :) Önceden dalmış olanlar bilir.. Yelek ve dalgıç kıyafetlerinden dolayı suya batamıyosunuz.. Herkese ağırlık bağlanıyo... Tabi ben yeterince zayıf olduğum için normalde bağlanan ağırlıklar yetmedi.. Ekstradan ağırlık bağladılar...

     Ayağımızın yere basacağı bi yere geçtik.. Orda biraz deneme yapın suyun altına inecez dediler... Herkes bişeyler deniyo iniyo, ben yapamıyorum... Kafam suyun altına girince geri çıkarıyorum... Neyse hoca geldi biraz çalıştırdı beni, güven verdi biraz.. Heyecanım geçti... Tuttu kolumdan ortalara doğru götürdü... Yavaşça inmeye başladım... Tamamen suyun altına indim.. İşaretler var suyun altında anlaşmak için... Hoca iyi misin, sorun var mı diyo... Ben iyiyim diyorum ama nefes almıyorum... Bildiğiniz oksijen tüpü sırtımda, regülatör ağzımda oksijen geliyo ama ben nedense bi türlü nefes almıyorum :) Bi süre sonra artık tüpten gelen oksijeni kullanmaya karar verdim. Ama bu sefer de hızlı hızlı, az az nefes alıyorum.. Aldığım oksijen bünyeme yetmiyo :) Biraz daha olduğumuz yerde durduktan sonra ben nefes alış verişimi düzenledim... Diğer arkadaşların yanına gittik... Etrafımızı balıklar çevreledi.. Ekmek verdik balıklara.. Namussuzun biri elimi ısırdı ama götüm yemedi ki bağırayım :) Resimlerimizi çektiler, kamera kaydımızı aldılar.. Daha ileriye doğru ilerleyecektik ama baktım yok olmuyo... Ben kötüleşiyorum yavaş yavaş... Kalbim daha fazla bu yorgunluğu taşıyamayacak... Mecbur çıktım sudan... Sanırım sudan çıktıktan bi 15 dk. sonra kalp atışlarım düzene girdi ama çok zevkliydi.. Suyun altında hareket etmek o kadar güzel ki.. Herkese tavsiye ederim... Çok heyecan verici.. Marmaris'te her gün farklı bi tura katıldık ve tatilimiz çok zevkli geçti.. İyi ki de vazgeçip Alanya'ya gitmemişiz :)

     Dalıştan geldiğimiz zaman annemi aradım.. Böyle bi sevinç içerisinde haber vercem, ben daldım diye... Televizyonda falan izlerken hep hoşumuza gider böyle şeyler... Anneme söylediğimde verdiği tepki aynen şu oldu :

     Allah senin belanı versin ! Zaten hastasın, ya ölseydin !

     Ama ölmedim :p

21 yorum:

negzel dedi ki...

burnumun dibinde 100 tane dalış merkezi var, 1 kere de cesaretimi toplayıp dalmışlığım yok. bak şimdi okudum ya postunu iyice tırstım senin korktuğun yerlere odaklanıp. panik atak kişisiyim ya yoooook hayatta dalamam sanki:)

Bir İnce Ses dedi ki...

@negzel : Ya ben kalbimden rahatsızım yoksa hayatta çıkmazdım. Sen mutlaka dal.. Ama denize dal. Öyle havuz falan olmaz.. Balıklar etrafında dolaşıcak böyle.. ekmek vereceksin onlara.. çok zevkli oluyo :) Ben ne zaman resimlere baksam yüzümde belli belirsiz bi gülümseme oluyo :)

negzel dedi ki...

bak ya ne güzel vallahi. takdir ettim seni. ben tırsağım tekiyim. mayısta kaş'a gidicem, belki gaza gelir denerim. geçmiş olsun bu arada.

Bir İnce Ses dedi ki...

@negzel : Teşekkür ederim. Ama bence korkularını yenip denemelisin.. Kıyıda biraz dene.. Suyun altındayken nefes alabilmek insanı çok heyecanlandırıyo.. Onu yenersen çok zevkli :)

negzel dedi ki...

eğer cesaret gelir de deneyebilirsem ben de anlatıcam senin gibi bloğumda söz:)

Bir İnce Ses dedi ki...

@negzel : Kesinlikle bekliyorum :)

Laliş dedi ki...

Ne heycanlı çıktın ince sesim sen öle :D.

pınar dedi ki...

Haha anneler Can'dır ya:))

amak-ı hayal dedi ki...

:D:D:D
Çok güldürdün beni ya:D
Ne güzel anlatmışsın.Ben dedim bi an geberip gidicen su altında ama Sana bi halt olmaz:D

ay özendim bak şimdi ama benim sudan ödüm kopar dizimden yukarı geçtimi beni bi korku kaplıyo:D

pöffff:P

perikızı*** dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
sindirellaaa dedi ki...

ahahah süper miş annene bayıldım :)

Mystery dedi ki...

:))) ben de bi dalsam denize menize ne iyi olur, çok severim öyle atraksiyonları. güldürdün yine beni epeyce :)))

Bir İnce Ses dedi ki...

@Laliş : Heyecan benim göbek adım :p

@Pınar : Benim ki de iyi de işte arada sıkıntı yaratıyo :p

@amak-ı hayal : Bu kötüye bişe olmaz gibi bişey mi :)

@peri kızı : Saol annemi beğenmişin sen de ama niye yorumu sildin anlamadım..

@sindirella : Bütün her şeyi ben yaşadım, övgüleri annem aldı :)

@Mystery : Ya kesinlikle dene bak.. Çok harika bişe :)

amak-ı hayal dedi ki...

:):)

b3ngü dedi ki...

Tüm hayatı deniz aşkıyla geçmiş ve bu sebeple şuaralar Ankaralarda yaşamaya çalışan biri olarak yazını okumak bana fazlasıyla keyif verdi, hem yazın da çok eğlenceli olmuş zaten :). En kısa sürede denemeliyim dedim kesinlikle. Kalple ilgili herhangi bir problem olma ihtimaline karşılık erken çıktığın iyi olmuş hem o hissi tatmışsın ya yeter.
Bu arada anlatım şeklin hoşuma gitti, yazılarının devamını bekliyorum.

En yeni takipçin b3ngü (:

Bir İnce Ses dedi ki...

@amak-ı hayal : Tamam anladım ben :)

@b3engü : Ankara'da yaşamaya çalışmak ne demek ya, kıymetini bilin Ankara'nın :) O suyun altına bi gir, bi nefes çevrene bak şöyle ne kadar doğal ne kadar canlı her şey.. Oradaki hareket kabiliyetin ve en önemlisi bunları nefes alarak yapabilmek :D Denemeyen pişman olur diyorum ben :)

Hoş geldin en yeni takipçim :)

b3ngü dedi ki...

Tamam Ankara'ya lafım yok güzel şehir ve hayalimdeki mesleğe ulaşmam için de en büyük yardımcım ama işte ben Ordu'ya ve denize aşığım o yüzden yaani, yoksa lafım yok Ankara'na :)). Ayy nasıl da kendimi savundum yalnız yaa:):)
O canlılığı, doğallığı görmek için daha bir sabırsızlandım şimdi, umuyorum ki deneyeceğim ben de :)
Hoş buldum (:

francesca mckennitt dedi ki...

Hihi :) Geçmiş olsun öncelikle. O basınca dayanmak da zor iş. Ben normal dalışlarda bile kendime zor geliyorum, kulaklarım zonklamaya başlıyor hemen.

Bir İnce Ses dedi ki...

@francesca : Ben normalde dalamam suya, kulaklarım açık olursa su kaçıyo 5 dk hiç bişe duymuyorum :)

Mia Wallace dedi ki...

ben hayatta dalamam. denizde gözlerimi bile açamam, hep başım yukarda yüzerim suya sokamam düşün o derece denizin içinden korkuyorum ama dalış yapanlara sonsuz saygı duyuyorum :)

ve tabii ki eminim çok eğlencelidir!

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mia : Ben de gözlerimi açamıyorum ama dalarken gözlük kullanıyosun :)