Doğru... Bakıyım Valla Doğru !

    
     Hiç üşenmemiş kalkmış erkeklerin evlenmek istedikleri kadınlar hakkında araştırma yapmışlar. Tam 37.147 kişiye sormuşlar... Ki ben her zaman böyle testlerin formspring'den yapılmasından yanayım... Anketörlük bitti hemşerim... Büyük bi çoğunluk kendine soru sorulsun diye açmış bi hesap ki ben de varım bunların içinde..   ( Bkz. Ben )
    
     Sonuçlara gelirsek ipi göğüsleyen öğretmenlerimiz olmuş.. Kendilerine hayırlı kısmet, bir ömür boyu mutluluklar diliyoruz...

Öğretmen 24%   Ev hanımı 15%   Hangi meslekten olduğunun önemi yok 12%

Hemşire 10%   Bankacı 9%   Hostes 7%

Manken 6%   Sporcu 5%   Avukat 5%

Polis 3%   Müzisyen 2%   Sekreter 2%

     Gördüğünüz gibi burada yazan mesleklerden olmayanlar evde kaldılar :p Bilmem dikkatinizi çekti mi ama bir doktor, bir mühendis, bir mimar listeye girememişler. Genel kanıda bu aslında, itiraf etmek gerekirse... Erkeklerin gözünde öğretmen bi eş kesinlikle bulunmaz nimet diyebilirim. Yıllardır tanıdığım Bülent Abi'nin zamanında bana bi nasihati vardı :
    
     Beni bi abi olarak görüyosan şu lafımı unutma... Evleneceğin kişi öğretmen olsun.. İkiniz çalışırsınız ekonomik durumunuz iyi olur.. Yazın 3 ay tatili var... Okul yarım gün... Okuldan sonra eve gelir, kendi işini de görür, çamaşırını da yıkar, bulaşığını da yıkar, çocuğunu da yapar.. Halimizi görüyosun.. Sen böyle olma ! 

     Şimdi bazılarınız elbetteki bu görüşe karşı çıkacaklar... Kadınlar makine mi, onu yapsın bunu yapsın vs vs..  Ama ben de bi kadın için en iyi mesleğin öğretmenlik olduğunu düşünüyorum. Hemşirelik de güzel bi meslek ama onun da sıkıntısı çok.. Ben gözümle görüyorum. Oturduğumuz apartmanda 5 tane hemşire var ve hepsinin eşleri de öğretmen... O çocuklar perişan ya.. Nöbetidir, şudur budur derken çocuklar annelerini doğru düzgün göremiyolar. Babaları her şeyleri olmuş artık. Sabah baba okula götürüyo, öğlen alıp geliyo.. Hani bazen bu durumu görünce lanet olsun parasına eşim çalışmasın diyo insan ama... İşin ekonomik boyutu, çocuğun daha iyi yaşam şartları akla gelince yine bi lanet olsun diyosun...

     Bi de şu var kadının ekonomik özgürlüğü.. Bu çok önemli bi konu.. Nasıl bi erkek istediği zaman istediği şeyi alabiliyosa, kadın da almalı.. Bi şey alacağı zaman eşinden para istememeli... Ben babamdan para isterken yerin dibine girip çıkıyorum, o durumu düşünmek bile istemiyorum...

     Listede neden bir doktor, neden bir mühendis yok ? Bildiğiniz gibi bu meslekler kariyer peşinde koşan meslekler...  Bildiğiniz üzere - bilmiyosanız da öğreneceksiniz- makine mühendisliğini okumaya çalışıyorum.. Devlet işi olmadıktan sonra, özel sektörde kendinizi geliştirmek zorundasınız. Hep bir adım daha nasıl ileri giderim diye düşünüyosunuz. Bi de düşünsenize makine mühendisi bi kadın, fabrikada... Hayatta çalıştırmam :p Zaten makinede kız olmaz da yani... Hele güzel peehh... Olsa bile birinden ben güzel olurum, diğeri benden yakışıklı olur :) Doktor desen uzmanlıktır carttır curttur derken zaten 30 yaşına geliyo zor bela evleniyo.. Ondan sonra adam çocuk istiyo, yok ben doğuramam, yok bakamam... Bu adamın ne zaman çocuğu olacak ? Amca mı desin baba mı desin ne desin yani ? Bi de çocuk da yaparım kariyer de lafı var.. Yapamazsın arkadaş olmaz :p

     Bence listedeki ilk 5 kesinlikle doğru... Aslında bi de bunu kadınlar için araştırsalar iyi olurmuş. Blogumu okuyanların %90'ı kız olduğuna göre yorum olarak tercihinizi belirtirseniz mesut, bahtiyar ve daha sayamadığım bilumum güzel şey olurum... Yazımı noktalamadan önce diyorum ki ;

     Bu devirde kızlar Real Madrid kadar havalı, Barcelona kadar başarılı olsa da bi topun peşinden koşar...

belirtmeden geçemicem hanii... Bi de unutmadan

     Bu iş olur olmaz değil ama bizi de bitirir... Bunu da söyliyim.. ! ;)

 

12 yorum:

Miyuki dedi ki...

kadın deyip de bayan demediğin için seni tebrik ediyorum. devir değişse de erkek zihniyeti değişmez, standartı tutturmak isteyen bir kadın içinse liste üç aşağı beş yukarı doğru :) itiraf.com...

negzel dedi ki...

benim meslek 1. sırada çıkmış bak:)) ama ben normal bir okulda öğretmen olmadığım için ne 3 ay tatilim var ne de yarım gün okulum:S diğer mesleklere gelince, ben erkek olsam bankacı bi kadınla evlenmek istemem mesela, çünkü geceleri gündüzleri belli değil ve çok stresliler diye düşünüyorum. listeyi aşağı yukarı doğru buldum diyebilirim...

Marla dedi ki...

Oh neyseki öğretmenlik okuyorum 2 yıl sonra hemen kaparlar beni :p

Loana dedi ki...

ben besbelli ki evde kalmışım :b hatta şu düzenli ev hayatını görünce az önce yaptığım mimi sorguladım, lan ben ne çeşit bi eş anne olucam, benim hayallerimde dağ tepe gezip fotoğraf çekmek var diye.

ama ben ne anneler gördüm çocuklarıyla az vakitlerini dolu dolu geçiriyolar. ne anneler gördüm rahat rahat tv izlemek için çocuğu başıboş bırakıyolar..

gene her şey insanda bitiyo.

Bir İnce Ses dedi ki...

@Miyuki : İtiraflara iyi alıştın bu ara.. Allah sonumuzu hayır etsin :)

@negzel : Bankacılarda güzel oluyo yahuuu :p

@Marla : Blog yazarlarının hepsi de öğretmen midir nedir anlamadım. Dokunsam öğretmen çıkıyo :)

@Loana : Anne olmak zor zanaat azizim ;) İyi bi eş, başarılı bi kadın olunabilir ama iyi bi anne kolay kolay olunmaz :)

Siyah Gül.... dedi ki...

bak bide ben varım öğretmen adayı ehehehhe :)) zaten ailemde derdi şimdi sevgilimde diyo çok yönden şanslıyım bide mesleğin öğretmenlik olunca daha bi süper oluyor... :))) ama sanırım benim sizin düşündüğünüz gibi günün yarım günü boş olmıcak çünkü branş öğretmeni olucam. :(

Şirvan dedi ki...

Öhöm öhöm bir öğretmen olarak şunu diyebilirim ki o üç ay tatil aslında 2 ay! Tabii yine de güzel. Yarım gün mevzusuna gelince ben hiç yarım gün çalışılan bir okulda öğretmenlik yapmadım doğal olarak sana tavsiyede bulunan beyefendi yanlış bilgi vermiş:)) Seni kandırmış:))
Bir de sorun vardı değil mi; hangi meslekten erkek diye; valla ne iş yaparsa yapsın ama işini en iyi şekilde yapsın!
Ha bir de söylemeden edemeyeceğim; çevremdekiler sen atandın artık seni havada kaparlar derdi, şimdi sebebini daha iyi anlıyorum:)) Neyse ki karşıma böyle abuk sebepten bir adam çıkmıyor(öğretmen olduğun için seni istiyorum bebeyim...) öyle bir şey olsa direkt kafa göz dalarım sanırım. Tamam dalmam ama adamı epey bir küçültürüm(laf sokmakta üstüme yoktur da:)) )Hahaha...

Bir İnce Ses dedi ki...

@Siyah Gül : İlkokul öğretmeni olacaktın ki keyfi gör sen :p

@Şirvan : Ya o bi ayda yarım gün okula gidip gelmiyo musunuz :) Ders anlatmıyonuz işte :p

pınar dedi ki...

Ben evde kalan kesimdeyim sanırsam bir muhasebci olarak.Neyse napalım kader kısmet:D

Bir İnce Ses dedi ki...

@pınar : Seni sekreter sınıfına alsak olmaz mı ? En azından %2 şansın olur :D

Mystery dedi ki...

valla onu bunu bilmem evde kalmıcağım kesinleşti :)) yaşasın ki öğretmen olmama ramak kaldı, yüreğime su serptin ince bey ahahahahaha

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mystery : Ben artık eminim ya.. Bloggerların % 80'i öğretmen :)