Neden Olsun Ki ? !


     Yine gecikmiş bir yazıyla karşınızdayım... Aslında bu post'un sevgililer gününde yazılmış ve kanayan yaraya parmak basmış olması gerekiyordu. Neyse 3-5 gün gecikmesi önemli değil, önemli olan içerik...

    Uzun zamandır kafamı kurcalayan bi konu bu... Sözüm meclisten dışarı kendini akıllı sanan bazı gerizekalılar, bu yazıyı kıskandığımdan, kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş hesabından yazdığımı düşünecek. Onlar düşünmeye devam etsinler. Biz konumuza dönelim... Efenim asıl soru şu ;

     Bir kişinin sevgilisi neden olur ?

     Şu an sevgili bulma ihtiyacı orta okula kadar inmiş olsada bizim zamanımızda lisede başlardı bu işler... Az çok biliyorsunuz benim de başımdan bişeyler geçti, sizlerle paylaştım bunu... Kısaca 8-9 senedir sevgilisi olmayan bi insan kişisiyim...Anlattığım olaylar dışında da aman aman sevgilim olsun diyen birisi de değilim... Daha doğrusu niye olsun diyorum... Birinin seni düşündüğünü bilmek, birinin aklında, kalbinde yer ettiğini bilmek elbetteki güzel bi duygu.. Her insanın hoşuna gider. Ama hala neden sorusunun cevabını veremiyorum kendime...

     Çevremden gördüğüm, bloglardan okuduğum kadarıyla herkes sevgilisiyle bişeyler yapıyo, zaman geçiriyo... Eee şimdi düşünüyorum ben istediğim zaman arkadaşlarımla dışarı çıkıp eğlenebiliyorum... Çok da güzel eğleniyoruz. Yüzümüzden gülücük hiç eksik olmuyo.. İstediğimiz zaman istediğimiz yere gidiyoruz... Plan yapmamız gerekmiyo.. Dışarda gezerken hadi sinemaya gidelim diyip gidiyoruz... Her ne kadar Aşk Tesadüfleri Sever'e kız arkadaşım olmadığı için gidememiş olsam da :p Hadi bilmem nereye yemek yemeye gidelim dediğimizde ayy saçım başım dağınık, kıyafetim uygun değil diyen kimse yok... Kardeşim yok, evin tek çocuğuyum ama bi iki arkadaşımla aramda ayrı bi bağ var. Kardeşim olsa bu kadar olur yani... Bi derdim sıkıntım olsa onlarla paylaşıyorum...O kıza baktın, şu kızı facebook'dan ekledin diye trip yapıp başımın etini yiyen yok... Bugün ilişkimizin bilmem kaçıncı günü diye bişeler planlamak gerekmiyo...  Arkadaşlarımla dışarı çıktığımda istediğim kadar oturabiliyorum mesela, bi sorumluluğum yok. Birilerine mesaj atarak konudan kopmuyorum. Rahat bi hayatım var... Ben gerçekten doğru bi açıklama bulamıyorum... Neden sevgilim olmalı sorusuna.. Tabi bu bi erkek gözüyle...

     Bir detay daha var aklımda aslında... İlerleyen dönemlerde herkes bi şekilde iş dolasıyla yada başka sebeplerden farklı şehirlere gidecek ve belki de arkadaşlarımı kaybedeceğim... Acaba sevgili o zaman mı devreye giriyo ? Şimdiden sevgili bulmak geleceğe bi yatırım mı ?

     Eğer bu yazıyı 14 Şubat'ta yayımlasaydım kendi başıma bişeyler yazacaktım. Fakat dün Sevgili Müdür'üm ile bu konuyu masaya yatırdık. O'nun da düşüncelerini sizlerle paylaşcam. Erkek gözüyle görüşlerimiz aynı.. Kız gözüyle olaya bakınca farklı bi görüş ortaya çıktı.Bana çok mantıklı geldi söyledikleri...

     Benim her zaman söylediğim bi sözdür ki buna Müdür'üm de katılıyor. 

     Mahalle baskısı!

     Liseden beri gözümüzle gördüğümüz, herkesin şahit olduğu bi durum bu... O'nun sevgilisi var, benim niye yok.. Bu fikre kimsenin itirazı olacağını düşünmüyorum... Hele ki lisede bu şekilde sevgili olmayan biz birbirimizi seviyoruz diyebilecek çift sayısı çok azdır. Yok değildir ama azdır... Bir diğer fikir ise - tamamen Müdür'üme aittir- ki bana çok mantıklı geldi.. 

     Görücü !

     Kızlar için hiç hoş olmayan bi durum... Düşünsenize yaşlı yaşlı teyzeler geliyo en başta... Belki kaba bi tabir ama -umarım kalp kırmam- mal seçer gibi bakıyolar. Eğer onların hoşlarına giderse erkek geliyo... Ve işin daha da kötü kısmı burda... Teyzem beğenip oğlunu, yeğenini getirse bile erkek beğenmezse olmuyo. Bi hayal edin bu durumu... Kız, erkeği beğense bile yapacak hiç bişey yok ! Beğenilmek elbetteki herkesin hoşuna giden bi duygu. Ama beğenilmemek ? Reddedilmek ? O psikoloji ne kadar kötü bi şeydir... Kızı geçtim hangi insan bu duruma düşmek ister ki ? Kız olsun erkek olsun kimse bu durumla karşı karşıya kalmak istemez elbette... Bu yüzden kızların sevgili arama, bulma isteğini daha kolay anlayabiliyoruz... 

     Kız ve erkek için ortak bi düşünce daha var. Arkadaş çevresi iyi olmayan, kendini onların yanında rahat hissedemeyenler kendilerine sevgili buluyorlar. Zaten sevgilisi olan çoğu kişi, dış dünyayla bağlantısını yavaş yavaş koparıyor...

     Şu satırı okuduğunuza göre erkek gözüyle benden, kız gözüyle Müdür'üm den yorumlarımızı okumuş olmanız gerek... Bu post'u gerçekten laf olsun torba dolsun diye yazmadım. Düşünemediğim atladığım yada yanlış düşündüğüm şeyler var mı ? Sizlerin bu konuda ki düşünceleri ne ?

     Hadi bakalım pamuk eller klavyeye !

35 yorum:

TasO dedi ki...

yavrucum sen bebekleri leylekler mi getiriyor saniyorsun hala? :))

Bir İnce Ses dedi ki...

TasO : yemin ederim senin yüzünden intiyar edecem :)

ArıBoku * dedi ki...

Haklısın İnceciğim arkadaş çevresi sevgili ihtiyacı doğurabiliyor . Ama kendimden örnek vereyim . Çok güzel bi arkadaş cevrem var . Çok çok güzel zamanlar geçirebiliyorum onlarla . Ama sevgiliyle geçirdiğin zaman çok daha farklı onlardan . Sevgiliyle oturup bi film izlemek var birde dostlarla izlemek . Aradaki farkı anlarsın sende ;) Bir arkadaşının sana sarılması ile sevgilinin sana sarılması arasında bile dağlar kadar fark var . İkiside gerekli yani . :)) Ellerine sağlık .

TasO dedi ki...

vaaaay hizli cevap. :)) olum yazi yazdiktan sonra surekli refresh yapiyosun dimi itiraf et. :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@ArıBoku : Valla bilemiyorum aklıma çok şey geliyo ama doğru şeyler mi geliyo karar veremiyorum açıkcası. Genel yorumlar sonrası karar verebilirim :)

@TasO : Mail geliyo olum teknolojiyi takip et biraz :)

hemera-nyks dedi ki...

ilginç :)
-
hemera

TasO dedi ki...

Kız ve erkek için ortak bi düşünce daha var. Arkadaş çevresi iyi olmayan, kendini onların yanında rahat hissedemeyenler kendilerine sevgili buluyorlar. Zaten sevgilisi olan çoğu kişi, dış dünyayla bağlantısını yavaş yavaş koparıyor...

buna kesinlikle katilmiyorum.

Bir İnce Ses dedi ki...

@TasO : Katlmıyosan açıkla bari sebebini illa ben mi sorayım :)

TasO dedi ki...

hmm aslinda boyle olmayabilir diyecektim ama zaten sen herkes boyle dememissin ki. :) ama sevgilisi olanlar kopariyor mu bagini ya. yani benim koparan arkadasim var ama cogunluk degil.

Bir İnce Ses dedi ki...

@TasO : İster istemez kopuyo biraz. Çünkü O'na zaman ayrıman gerekiyo. Eskisi gibi olmuyo.. En azından ben böyle gördüm

Laliş dedi ki...

Kim ne düşünürse düşünsün, ben yazını çok beğendim ve tümü ile katılıyorum. Fakat şöyle bir şey var sevgili olmak bir birinin hayatını kısmak değildir aslında. Sevgili olmak hayatın bazı kısımlarını paylaşmak ve birbirini mutlu etmektir. Sanırım bu ayrımı iyi fark edememiş olmak ilişkilerden soğutuyor çoğu zaman.

Bir de görücü üsülü hakkında yazdıklarına katılıyorum. Eskiden de hamamda bakarlarmış ya. Sanki kıyafet seçiyorlarmış da defosu var mı diye bakıyorlarmış gibi.

pınar dedi ki...

Sırf sevgilim olsun toplumun dayatmasından kurtuluyım diye, sevgi pıtprcığı gibi dolşanlar için haklı bulablirim yazdıklarını. Fekat sevgili olmak sadece onunla vakit geçirmek değil ki.Sen işin duygusal boyutunu atlıyısun görev olarak bakıyosun bence.Yani işte aşık oluyosun abi:)Çok harika arkadaş ortamın vardır eğlenirsin koparsın ama arkadaşınla sevgilinle paylaştığın kadar derin şeyler paylaşamzsın.Çok ayrı yani:)Tabi şuda var, göstermelik değil gerçekten sevebileceğin ,olgun adamı ya da kadını bulman gerekiyor.O zaman zaten -facete şunu neden eklediiğnnn? aman oraya gitmeeğ, şununla konuşmaağ-gibi gereksiz muhabbetler olmuyor:))(Yine çok konuştum demi dahada yazasım varda durdum.Evet:D )

Bir İnce Ses dedi ki...

@Laliş : Çevremdeki ilişkileri görünce valla korkuyorum. Ben böyle rahatım diyorum en azından.. Dediğin gibi soğuyorum.

@pınar : İşin duygusal boyutu ne ? Atlıyosam söyle işte, kim sana sus yazma diyo.. Yaz sayfayı doldur işte :D

pınar dedi ki...

Canım aşık oluyosun işte.Böyle heyecanlanıyosun içinde kelebekler uçuşuyor falan:D Seni herkesten başka gören bir göz oluyor sonra yanında,seni ezbere bilen,senin onu ezbere bildiğin...Yani sen direk teoriye dökmüşsün sevgililiği.Sevgilin var ve harbiden seviyosan;Tüm bunları böyle görev gibi sıralamazsın zaten.İçinden gelir onu görmek,arkadaşlarından çok zaman ayırmak.Kaldı ki ben arkadaşlarımdan geçmem ille de onları isterim dersen sevgilini de götürürsün onların yanına.Uzun süre yalnız kalanlar için sıkcı gelebilir bunlar.Çünkü bende daralıyorum katlanmıyorum aynı böyle.Ama ben bunların asıl nedenini gerçek prensle buluşamama bağlıyorum:D Ve,ve bir klişeyle yazımı noktalıyorum;Mühim olan doğru insanı bulmak:D

Bir İnce Ses dedi ki...

@pınar : Benim bütün hayatım teoriden oluştu. Artı, eksi hesabı yapıyorum hep :) Ama bu söylediklerini yazıyorum artı hanesine :p :)

pınar dedi ki...

Önemli olan pratiktirde ama:D Bunuda söylemesem olmazdı:)

Bir İnce Ses dedi ki...

@pınar : Ne yapayım şimdi yoldan geçen kızın kolundan tutup gel senle pratik yapalım mı diyeyim :) Geçen bi yere gidilecek beni de çağırdılar. Tamam gelirim dedim, damsız alınmıyo dediler. Gelemem öyleyse dedim. Bulamaz mısın dedi. Borç para mı bu ! :)

pınar dedi ki...

Haha yok yok yapma öyle:) Ayy şu erkkelrin ne büyük derdidir damsız girlmeyen mekanlar:)Bak aklıma ne geldi;sen evrene mesaj ver .Evren halleder onu kesin:D

Bir İnce Ses dedi ki...

Herkes de "secret" okumuş :) Damsız girilemeyen mekanlara da burdan sesleniyorum. Erkekleri almıyosunuz kızları da almayın bi başlarına.. Nerde eşitlik, hani nerde ! :)

pınar dedi ki...

Ben okumadım onu,başka bi kitapta yazıyodu.Hepsi diyosa vardır bişi sen ver mesaj ala ala:D
Eşitlik olayına gelince bi düşünelim bakalım neden erkekler için geçerli bu kural..Hımm sarkıntılık potansiyelleri daha yüksek olduğu için olabilir mi(sözüm meclisten dışarı:)Bence siz içinizdeki abazaları asimile edin bakın nasıl açılıcak o mekanların kapıları size:D

Bir İnce Ses dedi ki...

@pınar : Ha yani bi tek erkekler asılıyo, kızların hiç suçu yok :) Bir peynir çeşidi olarak tabir edilen kızlar sayılmıyo mu :) Ben zaten girmem öyle ayrımcılık yapan mekana :p Ama bazı yerler var kapıya bi arkaaaş koymuşlar insan sarrafı olur kendisi, içeri girip giremeyeceğine o karar veriyo.. Yerimiz yok falan :p :)

pınar dedi ki...

Haha o kızlara erkeler tarafından pek kıymetli oluyor ama.Sorsan tüm erkekler iyi aile kızı ararlar ama kollarında o peynir çeşidiyle gezerler:)
Mekanlara koyduğun tavrıda takdir ettim:p Koy tavrını tabi başka yer mi yok peh:)

Bir İnce Ses dedi ki...

@pınar : Böyle de tavır yapan bi insanımdır yani :p Canımı sıkmasınlar :)

Miyuki dedi ki...

ben de sana katılıyor ve diyorum ki;
nerede kaldın diyen yok, sen kızsın anlamazsın diyen yok, niye bunla konuştun diyen yok, facebookunu kapat diyen yok, yemek pişirsene diyen yok, cinsel isteklerle zorlayan yok, gelecekte ne olucaz derdi yok, başka kıza baktı derdi yok, kaynana derdi yok, niye bu saatte dışarı çıktın diyen yok, kızkıza takılma diyen yok, sorumluluk yok, hesap verme derdi yok, kıskançlık yapan yok, yok ki oh yok. ben aman tanrım çocuk yapmalıyım diyene kadar bekar kalıcam sanırım ehi ehi ehi

Bir İnce Ses dedi ki...

@Miyuki : Vay bee.. Bana katıldığın günleri de gördüm :)

Siyah Gül.... dedi ki...

birileri sevgilisi var diye hayatta kendini koparıyorsa bil ki o ilişki de zorlama vardır arkadşım.sevgilin olması mutlu olabileceğin dakikalar yaratabilmektir.mutlu olamıyorsan her ortamda neden sevgilin olsun ki.biraz fedakarlık olmalı ilişkilerde.fedakarlık dediğim de yanlış anlaşılmasın başı boşluk değil tabi ki herkes sorumluluğunu bilmeli fakat zorlama olmamalı.dediğim gibi senin çevrendeki sevgilisi olan insan hayattan kopuyorsa onun bile farkına varmadığı karşı taraftan gelen bi zorlama vardır.yazının katılmadığım tarafını anlamışsındır umarım sevgili ince ses..... :)) he bu arada yorum geç gönderebildim çünkü günlerdir pc bozuk :((

Leah dedi ki...

Arkadaşlarına duyduğun sevgiyle bi kıza duyduğun sevgi aynı değildir, olamaz. Birisini tüm benliğinle sevmek çok ayrı bir şey bence. Sen gerekli görmeyebilirsin ama ben görüyorum. Çok güzel duygu lan sevmek. Başını omzuna yaslamak, kalbinin atışını dinlemek, elini tutmak, öpmek, koklamak. Yiyosa yap bunu arkadaşlarınla. Çok düz düşünüyonuz la bis.

Bir İnce Ses dedi ki...

@Siyah Gül : Bu ara herkesin bilgisayarında bi bozukluk var galiba... Kimi görsem pc bozuk diyo :)

@Leah : Tüm benliğinle sevmek olayına katılmıyorum. Sevgilinin aradığın, evleneceğin insan olması gerek.. Diğerlerine katılabilirim :) Ayrıca bu düz düşünmek değil, bilmemek :p Öğreniyoruz burda bacım alla alla ! :)

Siyah Gül.... dedi ki...

bak bak olayı geçiştiriyor bide uyanık seni :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Siyah Gül : Hiç te bile :p

Siyah Gül.... dedi ki...

tabi tabi :)) yazı hakkında olan yorumu geçiştir bi tek son da yazılı olan pc bozuk lafına yorum yap işine gelmedi dimi by ince ses :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Siyah Gül : Ne diyim şimdi.. Tutturmuşsun bi zorlama da zorlama. Taşıma suyuyla değirmen dönmez hesabı :) Ama dönüyo vallaa değirmen hatta elektrik üretimi bile var :)

Mystery dedi ki...

sevgili apayrı bir şey bir kere. insan sevgili ister çünkü sevgili olmak demek birbirine destek olmak demek yani yanında güvenebileceğin, her şartta arkanda olduğunu hissettiğin biri olması çok güzel bir duygu. sevgilinle paylaşımlarını başkasıyla yaşayamazsın. apayrı değişik bir duygu olur sevgilinle yaşadığın her şeyde.

he şart değil sevgili yani her zaman biri olsun diye ortalarda gezmek çok saçma bir durum ama olunca çok güzel oluyo.

zey0zey dedi ki...

ama arkadaşlarla öpüşülmez =)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mystery : Güzel bi yorum. Senin yorumunu da kaydediyorum :)

@zey0zey : Ha yani öpüşmek için sevgili bulayım :p