Batıl İnansak Mı Kİ ! (MiM)


     Aklıma yazabileceğim o kadar çok konu geliyo ki, hangisini yazacağımı şaşırdım. Hatta tarih tarih ayırmıştım bile ama yoğunluktan dolayı yazamamıştım. Bu mim'i de geçen yazımdan önce yazacaktım ama söylediğim gibi o yazı benim için önemliydi. Umarım teşekkürler doğru sahiplerini bulmuştur. Bulmadıysa da bi dahakine doğrusunu buldururuz artık :)

    Lafı fazla uzatmadan bu yazıyı yazma amacıma geleyim... Sevgili francesca bir mim yollamış.. Francesca'nın yolladığı mim'i yazmazsak ayıp olur tabiki... Mim'in konusu ;

" Batıl inançlarınızı anlatın ! "

     Ben aslında batıl inançlara inanmam, sağdan soldan duyarız elbette ama bana nedense hepsi mantıksız gelir.. İçimde her zaman bi şüphe olur, acaba olur mu ki nan ! dediğim olur kendi kendime itiraf edeyim hadi... Bi kaç araştırma yaptım sizler için... İnsanların inandıkları batıl inançları seçtim, derledim,topladım kendi yorumumu kattım... Son olarak da kendi korkularım mı desem batıl inanç mı desem artık siz karar verin, onları yazcam....

-Yatarken çorapları baş tarafa koymak iyi değildir, insan çabuk ölür.
 Pis pis kokan çorabı yatağın başına koyarsan, zehirlenir ölürsün tabiki...

-Ocağın üstünü boş bırakmak uğursuzluk getirir.
 Sen ocağı açıp Esra Erol'u izlersen doğalgaz faturası şişer, kocan fatura ödemekten batar. Al sana uğursuzluk !

-Tarlada zina yapılırsa bereket olmaz. 
 Yorum bile gerektirmiyo... Eviniz barkınız yok mu olum sizin... Orda yetişen ürünleri yiyoruz biz !

-Kadının yolda erkeğin önünü kesmesi uğursuzluktur.
 Hangi aklı başında kadın yolda giden bi erkeğin önünü keser ? Bi kadın bi erkeğin önünü kesiyosa hesap soracak  demektir. Ve bu kadından korkmayan çarpılır valla...

-Yatağının üstüne birisinin oturması uğursuzluktur.
Evet uğursuzluk.. Annemden biliyorum valla.. Sen bozasın diye mi ben düzeltiyorum o yatağı diye kıyameti koparıyo...

-Yatağından ters kalkarsan işlerin ters gidermiş.
 Arkadaş bu yatağın tersi neresi bilen var mı ? Kime göre neye göre yani !

-Gelin eve ilk geldiğinde kaynanasının iki bacağı arasından içeri girerse saygılı olur.
 Böyle bi gelin varsa bırak saygıyı, o gelin kaynanasına kurban olur kurban !

-Yeni doğan çocuğun ilk dışkısı yattığı odanın eşiğine veya beşiğinin altına konursa nazar değmez. 
Nazar değmesi için o çocuğu birinin görmesi gerekir. Sen kalkıp da boklu bezi odaya koyarsan kimse kokudan giremez, çocuğa da nazar değmez tabiki !

-Evli birinin yüzüğünü bekar bir kız takarsa kısmeti kesilir.
 Yüzük takmak ne demek ? Benim görüştüğüm biri var, hadi  başka kapıya... Sen güne gittiğin yerde kalkıp parmağında yüzükle dolaşırsan, hanım teyzem de oğluna başka kız bakar !

-Sabahları yanlış ayağa yanlış ayakkabıyı giymek, bütün gününün ters geçeceğine işarettir.
 Sen daha uyanamamışsın arkadaşım... Ayakkabını giyemiyosun daha işlerin nasıl rast gitsin !

-Misafirin ardından ev süpürmek iyi değildir.
 İyi valla.. O kadar misafir yesin, içsin,döksün saçsın biz o pislikte oturalım ondan sonra hasta olalım daha mı iyi yani !

-Cuma günü ezan okuyan müezzine kızın baş örtüsü veya mendili sallatılırsa nasibi çıkar.
 Deneyin görelim ! :)

-Çocuk sünnet olurken annesi oklava sallarsa sünnet acısız ve kolay olurmuş
Oklava diyon la borumu ! Yiyosa ağla hadi...

-Çocuğun göbeği cami duvarına veya avlusuna gömülürse dindar, ahıra gömülürse malcı olurmuş.Ayrıca suya atılırsa huyu temiz, evin içinde bir yere gömülürse gözü dışarda olmazmış.
 Ne yani.. Genelevin önüne atıldığında erkek olursa pezevenk kız olursa o... töbe yaleppim yaa !

-Gece tırnak kesmek uğursuzluktur.
 Kesin bi gerizekalı ışıkları açmadan kesmiştir. Daha doğrusu kesmeye çalışmıştır, becerememiştir !

-İki bayram arasında nikah yapmak uğursuzluktur.
 Geçenlerde annemle söz,nişan düğün olayını konuştuk.. Kadın bi hesap çıkardı bana... Yok böyle bişe... Sanki biz kız tarafıyız.. Söz de tek taş yüzük bilezik ne bulsak takıyoruz... Nişan da yine bilezikleri düzdük... Her bayram yine bilezik bi de kıza bayramlık alıyoruz... Ota boka sürekli bilezik alıyoruz. Daha düğün olmadan bi ton bilezik taktık... Bayram arası yapmayın da bari bayram bileziğinden kar edin :p

     Gel gelelim benim batıl inançlarıma... Nazar batıl inanca girer mi bilmiyorum ama ben inanıyorum... Hatta şu kurban kesme olayına da çok inanırım... Zira arabımıza durduğu yerde gelip çarpanlar, ışıkta beklerken çarpanlar, her kaza sonrasında arabanın çarpılan yerinin komple değişmesi... Tamir edilme durumu yok..Yan kapıya çarpıyolar, kapı çamurluk ne varsa değişiyo... Kaza yapmış ama sıfır gibi.. Bir sene içinde 5-6 kere kaza oldu.. Kurban kestik, kazalar bitti :)

     Otellerde ve dış mekanların tuvaletlerinde kamera olma olasılığından korkarım. Sanki biri beni izliyo gibi hissediyorum. Bu yüzden otelde kaldığım zaman odayı didik didik ederim :) Zorda kalmadıkça dışarda asla tuvalete gitmem :) Dışarıyı geçtim başka birinin evinde de gitmekten çekiniyorum. Aaa bak ince tuvalete girdi diyeceklermiş gibi his doğuyo içimde :)

Uzun bi yazı oldu bu... Umarım sıkmamışımdır sizi.... 

Mimlenenler

hemera
Missbone ( Biliyorum görmeyeceksin :) )
Laliş
Celly

18 yorum:

bir çeşit ben işte dedi ki...

:)) güzel bi yazı olmuş bence uzun muzun :)

Şirvan dedi ki...

Sayende bir sürü yeni batıl inanç öğrendim; ama tabii hiçbirine inanmayacağım.
Senin batıl inançlarına gelince nazar batıl değil zira Kur'an'da var. Diğeri de takıntı olsa gerek ki bende de vardır. Ama ben tuvalete girmemezlik yapamıyorum maalesef. Girince da alta üste her bir yere bakıyorum kamera var mı diye:))

Laliş dedi ki...

Oturup bunları araştıracağına az ders çalışsan profosör olmuştun şimdiye =). Gece gece baya güldüm, helal sana =).

Benim çok komik batıl inançlarım var yazayım da azcık gülelim :D

arya in neverland dedi ki...

bu mimi önümden gecen bi karakedi yüzünden 9 sokak kadar geri yürüyüp baska bi güzergahtan eve gelmeye cabalarken incir ağacının altından gecmeyeyim diye duvara tırmanmaya calısıp düştüğüm gecenin sabahında cıkrmıştım:)yapıldığını görmek güzel..seninde ne güzel batılların varmıs bı ıkısını kaptım gene olcak bnım snum yareppim:

ArıBoku * dedi ki...

Parmaklarına sağlık İnce :) Okurken çok eğlendim :))

francesca mckennitt dedi ki...

Ne sıkması, tam tersi çok güldüm :))

Anlattığın gibi, hepsinin mantıklı bir açıklaması var. Kurbanın açıklamasını bilemiyorum ama :))

O izlenme korkusu bende de var ya. Takıntı gibi, geriliyorum valla.

Hayal Meyal dedi ki...

hahahah süperdi :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@bir çeşit ben : Teşekkür ederim :)

@Şirvan : Valla eve kadar dayanabileceğimi düşünürsem kesinlikle gitmiyorum :)

@Laliş : Profesör olup da ömrümü mü çüreteyim :)

@arya in neverland : Maşallah sende de ne batıl inanç varmış :)

@ArıBoku : Teşekkür ederim :)

@francesca : Aslında rahat olmak lazım... Görünce mutlu oldun mu falan :p

@Hayal Meyal : Teşekkürler :)

Mystery dedi ki...

ben müezzine bi mendil sallayım da görelim bakalım doğru muymuş :))) amma da çok batıl inanç varmış yannız. ben de en kısa sürede yazıcam hatta bu akşama bile sıkıştırabilirim :))) çok teşekkür ederim :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mystery : Ben daha kısalttım neler var neler.. Geri kalanını part 2 diye ilerleyen zamanlarda yazabilirim :)

Rica ederim :)

Missbone dedi ki...

ne görmücem be!
Sen benim en sevdiğim başkalarıyla samimi olunca kıskandığım bi bloggersın. Hep beni oku,kimseyi okuma dye kıskançlığa bile girebilirim o derece.
Cevaplıcam yarın.
Oke.
:)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Missbone : Benim seneye Ankara'da çalışma ihtimalim var. Sen böyle cümleler kur ki Bay K okusun, sonra ben hayatımın baharında öleyim demi :)

Zaten yazıyı gördün göt oldum, utandım.. Ne zaman yazarsan yaz :)

Miyuki dedi ki...

millet de ne meraklı ya senin tuvaletteki haline!

Bir İnce Ses dedi ki...

@Miyuki : Belki merak eden var ne biliyosun !

Siyah Gül.... dedi ki...

bu nedir arkadş yaa amma güldüm yaaa valla :))

Bir İnce Ses dedi ki...

@Siyah Gül : Düşün insanlar bi de buna inanıyolar :)

sünter dedi ki...

Batil inanaclarla ilgisi hic olmayan ben bunlara inanmak bir tarafa henüz hic birini duymamisim bile:)

Bir İnce Ses dedi ki...

@sünter : Ablacım daha neler var da yazı uzun oluyo diye yazmadım :)