Sen Sor Ben Söyleyeyim ! (MiM)


     Ta taaaa !!! Yine bir mim ve yine ben ve yine rakipsiz bonbon missbone ! İşim gücüm yok anca mim yazıyorum :p Neyse yine engin bilgi,duygu,düşünce ve daha sayamadığım bilimum şeye göre cevaplanması istenen sorular var... Güzel bi mim konusu... Herkes hazırsa başlıyoruz.Kemerlerinizi bağlayın.. Kaptan pilot Bir İnce Ses hayırlı yolculuklar diler !

-Dindarsınız ya da değilsiniz,inancınız var ya da yok , dinlerini yaşadığını söyleyen insanlarda en çok sizi iten şeyler ne ve neden ?

Bu bir soru değil başlı başına bir konu bence... Hayatımızın her anından örnekler verebileceğimiz, karşıt düşünceleri birbirine düşürmesi kuvvetle muhtemel bi konu... Burda beni iten değil de anlam veremediğim, bana göre mantıksız gelen ve haklı bi açıklama alamadığım konulara değinebilirim. Günlük karşılaştığımız olaylardan örnek vermek istiyorum... Alkolle başlayalım mesela...

Dindar veya dindar görünen insanların alkole haram diyip gerekçesinde ilk olarak "alkol vücuda zararlı Allah'ın bize verdiği emaneti korumuyoruz.Emanete hıyanet ediyoruz" derken gözümün içine baka baka püfür püfür sigara içmeleri... Ee onlar da haklı tabi ne de olsa akciğer kanseri,nefes darlığı, kalp hastalıkları falan sigaradan olmuyo... Allah'ın hikmeti işte...

İkinci olarak da içince kendini kaybediyosun beynin uyuşuyo kendinden geçiyosun gibi bi savunma yolu var. Şimdi bi insanın içkiyi içmesi vardır, bir de içkinin insanı içmesi vardır. Bugün canım sıkkın hadi içelim.. Ya sınav kötü hadi içelim, borcum var hadi içelim... Canım sıkılıyo hadi içelim... Dik şişeyi kafana ohh yarasın koçuma ! Ee sen böyle yaparsan tabiki sapıtırsın... Her şeyi tadında bırakırsan hiç bişi olmaz !

İkinci örneği kızlardan vercem.
Bakın genelleme yapmıyorum dikkatli okuyun! 
Efendim başı kapalı kızlarımız mevcut biliyorsunuz.Ve toplumumuz bu tür kızları görünce sanki sütten çıkmış ak kaşık sanıyolar.Son KPSS ve ALES'e girenler bilir biz nası arandık onlar nası arandı !Başı açık kızlar her haltı yer ama başı kapalı kızlar evden okula okuldan eve gelirler.Başı açık kızların erkek arkadaşları olur ama başı kapalı kızların eli erkek eline değmez.Çevrenize bakarsanız giyim tarzları bellidir çoğunun klasik standart bi giyimleri vardır.Bazıları biraz daha modernize etmiştir kendini.. Ama bazıları da var mübarek baş kapalı boyundan aşşağısı çarşamba pazarı ! Madem öyle giyinecektin başını niye kapıyosun ? Belli işte aile baskısı... Dinde zorlama yoktur diye biliyorum ama neyse artık o konuya hiç girmeyelim...

Üçüncü örneği de faizdir şans oyunudur o konudan vereyim.Şimdi bu düşünceye sahip insanlar şans oyunlarından gelen paranın,bankada faize yatırdıkları paranın haram olduklarını savunurlar.Ama gelin görün kiii borsa haram değildir derler.Sebebi de şudur : Borsaya para yatırdın mı şirkete ortak oluyosun paran orda çalışıyo... Yani her şeyin de kılıfı hazır Allah'a çok şükür :) Ben olaya şu açıdan bakıyorum... Sonuçta sokak arasında iddaya girmiyo insanlar... Milli piyango, sayısal loto, iddaa vs vs.. Bu işlemlerin devamı için bi çok insan çalışıyo.. Bi çok insan evine ekmek götürüyo... Madem borsada şirkete ortak oluyosun ordaki çalışan senin eklediğin paradan maaşını alıyo... Bu da aynı sistem... Kimse oynamasa nolacak adam işsiz kalacak... Haa bi de şu var şans eseri bi kere oynasa para çıksa hiç yok da demezler :)

Son bişi daha ekleyeyim... Şu kul hakkı olayına küçük bi değineyim bu soru çok uzadı... Her şeyden sonra helallik isteyip de işe gireceğiniz zaman torpil aramayın... İhaleye gireceğiniz zaman fesat karıştırmayın... Milletin gözü açık kör değil.. Ama bakmakla görmek meselesi işte ;)

Sabaha kadar konuşup, akşama kadar yazarım bu konuyu... Ama uzatmanın manası yok. Zaten illaki karşı çıkan olur :)

-Sizi siz yapan özelliklerinizden en belirgin olanı ne? 

Buna benim cevap vermem ne kadar doğru olur bilemem. Çünkü kimse yoğurdum ekşi demez. Arkadaşlarıma çevremdeki insanlara sormak lazım bunu. Yok illam da bi iki bişi söle ölümü ısır falan diyosanız da napim artık öveyim kendimi biraz tempra olayım :p
Yalan söylemeyi sevmem, kimsenin arkasından konuşmam, herkesi dinlerim,önyargılı davranmam,sır saklarım, içimde kötülük yok işte ya, temiz çocuğum :)

-Etrafınızdaki kişilere saygılı mısınız? Neyiniz insanlardan farklı ve ne konuda daha çok saygı bekliyorsunuz?

Elbetteki saygıyı hakedecek kişilere saygı gösteririm.İnsanlardan farklı bi yanım yok heralde.Yani bunu bana değil, beni tanıyanlara sorun.Ben kıyaslama yapamıyorum kendimle bi başkasını :) Bana ben olduğum için saygı duyulsun isterim.İlerde bi mevkim olursa o mevkiye diil...

-İnsan’ın sizdeki tanımı ne ? Karşınızdaki kişi de olmazsa olmaz dediğiniz özelikler neler ve neden sizin için önemli bunlar ?

İnsan'ın bendeki tanımı, bir kadının rahminde büyüyüp gelişen 7 ila 9 arasında bir gelişme evresi gösterip doğan memeli canlıdır :) Karşımdaki kişide olmazsa olmazım bi kere bana karşı düsürt olmalı.. Güvenmeliyim... Herkes hata yapar.. Ama yaptığı hatadan ders çıkarabilen kişi benim gözümde hatasız biridir.Sonuçta hayatı paylaşan insanlarız...

-Hayata bakışınızı paylaşır mısınız? Sürekli bir şeyler için hayatı suçluyor musunuz yoksa hayatta olması gerekenler bunlar ve olması gerekenler yaşanıyor mu diyorsunuz?

Çoğu insan gibi ben de yeri geldiğinde hay ben böyle hayatın diye başlayan cümleler kurarım :) Ama yaşadığımız hayatı düz bir yol olarak kabul edersek, o hayatın keskin virajlarını,köprülerini,alt ve üst geçitlerini, yol ayrımlarını biz belirleriz.Elbetteki yaşadığımız çevre ve ortam koşulları yaşamımıza etki edecektir bu kaçınılmaz bi durum.Dört mevsimin yaşandığı bir ülkedeyiz. Karlı,yağmurlu havalarda ki yol durumlarından bahsetmeme gerek yok sanırım.

-Savaşların asıl nedeni ne sizce? İnsanoğlu kendinde neyi yok etti ki zulüm denen illet yakasını bırakmıyor dünyanın?

Savaşların asıl nedeni güçtür.Bir devlet gücünü artırmak istediği zaman güçsüze saldırır.Toprağını genişletir,kaynaklarını artırır.Gücü artan bi devleti yıkmak da kolay değildir.Söz sahibi olmanın yolu burdan geçer.İnsanoğlu kendinde bi şeyi yok etmedi aslında... Sadece açgözlülük duygusu evrim geçirdi gelişti.Nefsine hakim olamıyor artık...

-Sizi en çok huzursuz eden eksikliğiniz ne ? Şunu da düzeltseydim daha huzurlu olurdum dediğiniz, gerçeğiniz, boşvermişliğiniz, gamsızlığınız?

Hayır diyememem... Kendimden çok karşımdakini, çevremdekileri düşünmem. Etrafımdakileri düşünmekten kendimi düşünemiyorum.Boşverdiğim hep kendim oluyorum

-Kalbinizin sesi mi mantığınızın sesi mi? Neden ?

Her zaman kalbimin sesini dinlemek istemişimdir ama mantığım bi türlü yakamı bırakmamıştır.Nedenini bir üst soruda cevapladım. Kendimi düşünmüyorum !

-Biri size bir kötülük yaptı ve biliyorsunuz ki yapılan şey bilinçliydi, tepkiniz nasıl olurdu? Susar mısınız yoksa aynı anda yüzüne vurur musunuz yapılanları? Kişilere davranışlarınızı neye göre belirliyorsunuz ?

Canı sağolsun işi gücü rast gelsin.Doğru olmayan adamın işi de doğru olmaz, evi de doğru olmaz. Yaptığı şey bilinçliyse ben ne söylesem de ona fayda etmez. Çünkü o, O'na göre doğrudur zaten. Konuşma tarzı,hitap şekli hal ve hareketleri tanımadığım biri için, O'na nası davranmam gerektiğinde en büyük yardımcımdır.

-Sizce, sabretmek nedir ve üzerinizde otorite kurmaya çalışan, sizin hakkınızı yiyen insanlara sabretmeli miyiz yoksa karşılık vermelimiyiz? Tepkimiz nasıl olmalı?

Sabretmek yeri gelir susmaktır, yeri gelir durmaktır, yeri gelir dinlemektir, yeri gelir doğru zamanı beklemektir. Hepimiz insanız sonuçta kimse kimseden üstün değil.Üzerimde ne otorite kurdururum, ne başkasına otorite kurarım.Ne hak yerim ne hakkımı yediririm.

-Bir konuşmada geçti ben böyle bir cümle kurdum:’’ Karşımdaki insan benim için değerli değilse söylediği cümlelerde değerli değildir, isterse hakkımda zanlarla kötü konuşsun hiç farketmez’’ Bunu söylememin nedeni de şu; biliyorum ki bu dünyada en zor şeylerden biri sizi anlamaya kapalı insanlara kendinizi ifade etmeye çalışmak ve birilerini memnun etmeye çalışmak..Peki siz nasıl düşünüyorsunuz bu konuda?

Büyük bölümüne katılıyorum.Karşımdaki insan benim için değerli değilse elbet bi bildiğim vardır ki ona değer vermiyorumdur.Ama ne kadar değersiz de olsa arada bi kurduğu cümleler hoşuma gidebilir. Bozuk bir saat bile günde iki kez doğruyu gösterir değil mi ama ;)
Tanımadığım bi ortama girersem sadece susar ve kişileri izlerim.Bir kişiyi konuşması ele verir zaten... Başka fikirlere kapalı olan bi insana asla ve asla laf anlatmam, ikna etmeye çalışmam.

-Hangi söz sizi rahatsız eder ve neden?

Senin niye bi sevgilin yok! Yok ulan işte yok :D Yılbaşında, üniversitedeki arkadaşlar bi parti düzenlemişler kafede. Benim de gelmemi istediler fakat gelin görün ki damsız almıyolarmış.Saolsunlar düşünüp çağırmışlar ama gelemem dedim. Kız bulamazmısın dediler.. Borç para mı oğlum bu nerden bulayım alla allla :D

-Başkasında kınayıp da sonra sizinde yaptığınız bir şey var mı? (isteğe bağlı paylaşmak)

Aklıma gelmiyor.Ama büyük ihtimalle yapmamışımdır.

Bir an kendimi röpörtaj yapılmış gibi hissettim... Güzel oluyomuş yahu :) Bi kaç kişi mim'leyelim bakalım

13 yorum:

Laliş dedi ki...

Bizimle yaptığınız röpörtaj için teşekkür ederim Sayın Bir İnce Ses=). Sen iyi kaptırdın kendini =).

Bir İnce Ses dedi ki...

Rica ederim efendim rica ederim :) Ne zaman isterseniz röpörtaja açığım :p

Mr.E dedi ki...

Senin neden sevgilin yok kanayan yaradır.. :)

Loana dedi ki...

ay çok zevkliymiş bunu okuması. perşembe günü olan finalimi atlatayım hemen yapayım :) teşekkürler bir ince ses :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@Mr.E : Nasıl bi yaraysa kapanmıyo :)

@Loana : Ya yazması daha zevkli valla bak :)

francesca mckennitt dedi ki...

Çok uzun bir mim bu :) Tamam bunu da sıraya aldım. Teşekkür ederim :) İlk soruyu çok güzel yanıtlamışsın. Orada koptum ben, aklıma örnekler gelir ve içten içe seni doğrularken devamını okuyamadım :)) Kalanını okuyunca o kısma da yorum yaparım! :))

LieLLa dedi ki...

Ben bu mimden tırsıyorum.

Bir İnce Ses dedi ki...

Neden ?

LieLLa dedi ki...

Ekledim sonunda...
Sorular yüzünden Yiidim. O kadar soru, ben.. cevaplamak! Höh!

paper doll.. dedi ki...

ay bu çok güzel bi mimmiş... yazıcam ben de, teşekkür ettim tekrar :)

Bir İnce Ses dedi ki...

@paper : Rica ederim :)

amelie dedi ki...

bu sefer bende yapıcam bunu .. çok tsk ederım kı :) :) yrn kı sınavımı vereyım elıme kahvemı alıpp cevaplıcamm :)

Siyah Gül.... dedi ki...

ama benim ne zmn finalim vizem olsa sen beni mimliyorsun olmuyor böyle arkadaş...sırf bu yüzden yazamıyorum yaa çok üzülüyorum :( ama inşallah unutmam da yazarım sınavlardan sonra...sen bana hatırlatırsın ;)