Siz Hiç Bişiler Sakladınız Mı ? (MiM)


Haftasonu başıma gelenlerden pardon saçıma gelenlerden sonra yine karşınızdayım.Şu an sınava çalışıyo olmam gerekiyodu fakat çalıştıklarımı bildiğimi sandığım için fırsat bu fırsat diyip deepblueeagle ın mimini yazayım dedim. Merakla beklenen mim konusu ;

"Şimdi sizden anılarınızla, anılarınızın değeriyle ve onları yüklediğiniz eşyalarla ilgili bir yazı yazmanızı istiyorum."

Anılar anılar şimdi gözümde canlandılar diyerek çocukluğuma döndüm... Taa çocukluğumuzdan yaptığımız şeyler gelir aklımıza kimi zaman...Öyle bi yer etmiştir ki beynimizde istesek de atamayız onu.Oynadığı bilyeleri unutan var mı ? Her akşam sayılır o bilyeler poşeti vardır onun kimse elini süremez kavga meselesi :) Ya o bilyeyi atarken ki duruş... Bilye baş parmakla işaret parmağı arasına sıkışır.... Gözün biri kapanır... Hiç bi zaman unutmayız o zamanları... Ama şimdi bakın sokaklara, parklara, bahçelere.. Bilyesi olan kaç çocuk gördünüz ?

Bi de anı defteri vardır bilirsiniz.. Sene sonunda hadi benim hakkımda bişiler yaz deriz veririz  arkadaşımızın eline :) Evet ben de onlardanım ben de yazdım, yazdırdım... Ama taaa ilkokulda ortaokulda lisede yazdırmadım ama yazdım :p O zamanlar moda tabi bütün yazılar aynı şekilde başlar :" Kalbin kadar temiz bu sayfayı bana ayırdığın için zibilyar kere teşekkür ederim" :) ve herkes sonuna bi mani ekler :)

Peki ya siz hiç deniz kabuğu ne bileyim böyle şekilli mekilli renkli renkli taşları topladınız mı ? Hani bi de derler ya: " Kulağına koy bak dalga sesi geliyo" o dalga sesinin hangi kabuktan geldiğini bulmak için bulabileceğiniz bütün deniz kabuklarını toplar sonra onları kulağınıza koyar dalga sesi beklersiniz ve rüzgar esse "nan olum valla dalga sesi" dersiniz... Zaten o topladığınız taşlar da uğurlu taştır.. :)

Ya arkadaşınızdan aldığınız bi hediye... Belki bir kalem, belki de bir silgi... Önemi var mı ne olduğunun ? Belki yaşadığınız bir olayın üstüne aldınız belki baktıkça beni hatırlarsın dediği... Belki bi yazı yazarsınız 10 sene sonraya sanki o gün yaşadıklarınızı yazarmışcasına saklarsınız bi kenarda 10 sene sonra okumak için....

Evet bunların hepsi benim... Hergün saydığım bilyelerimin en güzeli... İlkokul da yazdırdığım anı defteri... Arkadaşlarımla topladığım renkli taşlar... Arkadaşımın bana verdiği kalem... Harp okulunda mülakattan döndüğümde elime verilen "kriterlerimize uymadığınız için elendiniz" kağıdı ve lise bittiğinde 10 sene sonraya yazılan mektup.... Hepsi yıllardır kutuda bekler ve bekleyecek... Anı defterini açtığımda hala tükenmeyen o koku... İşte o koku o günlere dönmek için sanki bi kapı gibi.... Anı bu işte... Eski günler... Gerekli olan tek şey anahtar... Bu ya sizin aklınız da yada küçük bir kutuda...

Kimseyi mimlemiyorum isteyen yazsın... Aslında herkes yazmalı... Eski günlere bi göz kırpmak gerek ;)

Bu da bu yazının şarksı olsun bakalım.... http://fizy.com/#s/124i2g

14 yorum:

tinker dedi ki...

incemm sesimm evet benimde vardı bilyelerim defterim ah ah ne günlerdi nezaman eskiyor sevgiler ödenen bedellerin acısı geçincemi??şarkıya bayıldım incemmm incem inc ecik sesim :))

Bir İnce Ses dedi ki...

bana da bi arkadşım göndermişti şarkıyı.. hep onu dinledim hatta blogu onu dinleyerek yazdım tinkerim ekolim :D

tinker dedi ki...

oyyyy gözümsün incem sesimm kimki o şarkıyı gönderen aaaaa inceme sesime benden habersiz nasıl şarkı gider :))

girl with the red balloon dedi ki...

Ne güzel bir yazı olmuş yaa. O deniz kabuklarını hiç ayırmazdım baş ucumdan. Bir de erkek kardeşim olduğu için, erkek gibi büyümek zorunda kaldım. Bilye getirirdi evde halıların çizgilerine dizerdik ve bilye oynardık. Bilye oynamayı bırak bilyeli arabalara bile binerdik biz kardeşimle:D

Bir İnce Ses dedi ki...

tinkerim ekolim senden habersiz olur mu hiç ;)

@gırmızı balonlu: bilyeli araba ne ya :)

girl with the red balloon dedi ki...

Oha bilyeli arabayı nasıl bilmezsiiinn. http://www.itusozluk.com/gorseller/bilyeli+araba/126725 işte buuu :D

pınar dedi ki...

Babamında var hala bi torba bilyesi üstünde çamurları bile duruyo:)Kızıyoduk ona hep eski şeyleri sakladğı için ama bende ona benziyorum gitgide.Lisede arkadaşlarımla yazıştığım kağıtları bile saklamışım:)Ama anılar iyidir.Nerden geldiğini bi hatırlatır insana:))Hee şey dicem birde yazıda güzel olmuş.

Bir İnce Ses dedi ki...

@kırmızı balonlu : benim hiç olmadı böyle arabam :(

@pınar : ya o kağıtlar var ya harika oluyo :) O an insanın gözünün önüne geliyo müthiş bi duygu... Bi bakmışın ağzın kulaklarda..:) Güzel yorumun için ben de teşekkür ederim :)

deepblueeagle dedi ki...

çok güzel yazmışsın. ne güzel. demek bir kutun var. ben herşeyi attım.

bilyeler, anı defteri, deniz kabuğu, taş, hediye, yazı, anılar. tamamı aynen bende de vardı.

güzeldir anılar.

çok sevdim yazını.

Bir İnce Ses dedi ki...

teşekkür ederim :)

tinker dedi ki...

hımm kimki o gönderen benim onayım olmadan göndermiş hıııııı :))

Bir İnce Ses dedi ki...

tinkerim ekolim sen senden onay mı alcaksın =)

tinker dedi ki...

hı pardon ya bendim dimi o ihihih :))

Mirza dedi ki...

ilginç